ungefär vad blir frakten om man beställer skor eller liknande?
Jag beställde en styrdämpare och frakten kostade då 20pund alltså 250kr
ungefär vad blir frakten om man beställer skor eller liknande?
Fanns en flik där det stod andra länder. Så tryckte man uppdatera eller liknade så kunde jag då se vad det skulle kosta till sverige.
jag hittar inte den där fliken som gör att man bara ser produkter som kan skickas till sverige.. var hittar man den?
Ok, fick dålig respons i en annan tråd så jag provar här... eftersom det berör själva betalningen.
Story:
Innan jag lade något bud mailade jag säljaren och frågade om frakten till Sverige. Fick följande svar:
$25 shipping cost
Fine... jag bjöd på och vann auktionen till slut. Eftersom det stod angivet 15 US i frakt så frågade jag följande (med taskig engelska):
Hi there!!!
I'm very happy that I got this item!
Now I wonder how I should pay? The description says the shipping within US, but we agreed on a different shipping price to Sweden. Will you send me a new invoice with the correct sum or how do we solve this as easy as possible?
Many thanks in advance.
Best regards!
Fick inget svar... mailade igen:
Hello again!
Sorry to bother you. Perhaps you didn´t see my last e-mail. But I can´t pay for the item, you must adjust the price on the invoice. If I pay now, you will only get 15 US for the shipping instead of 25 US. Please get back to me.
Have a nice day!
Best regards!
Fick inget svar..mailade igen:
Hello!
What is happening here? Are you ok.. or why doesn´t I hear from you? Have you changed your mind regarding selling this item?
My friend say´s that I can pay you the extra shipping cost on this invoice.
But you seems to be hard to keep contact with... will you or will you not send me the item?
Best regards!
Nu fråga 1: Räknar säljaren med att man betalar direkt utan vidare? Dvs kommer man få dålig cred när man väntar besked innan man betalar?
Fråga 2: Hur funkar PayPal? Om jag betalar direkt nu utan att fått kontakt med säljaren. Kan jag sedan få tillbaka pengarna på något sätt om varan inte dyker upp? Trodde först att man via PayPal bekräftade varan och därefter fick säljaren pengarna. Men det verkar som säljaren får pengarna direkt
Var göra?
//KaliZ
EICMA 2024: Yamaha
Yamaha gasar på friskt infö... |
|
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati