eBay-leverans

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
första gången jag handlar på eBay och har beställt lite godis till hojen från england och tyskland.

någon som vet hur lång tid det brukar ta innan leverans till mig???

dom sakerna jag har beställt fanns i lager.

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
2-5 arbetsdagar skulle jag säga. Sällan mer än så.

hayabusaking

Medlem
Gick med
21 Apr 2003
Hoj
Ducati 1154 med massa trams, ZX12R med Marklund Turbo :)
Senast för ett par veckor sedan beställde jag från USA och det tog 6 dagar från beställning till att det låg hemma :) :tummenupp

EBS

The one and only
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
S1000RR -12, GSXR 1000 -07, RMX 250 -94
Beror väldigt mycket på vem du beställer av. Men det finns ju uppdatering på eBay med trackingnummer vanligtvis.

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
Handlarna ska enligt eBays villkor skicka med parcel/tracking number, men vissa handlare skiter i detta och skickar ändå. Tid från beställning och betalning med paypal till leverans hemma brukar för mig vara mellan 5 dagar och 3 veckor. Tre veckor är väl främst när produkten skickas från Kina trots att butiken ser ut att ligga i England t.ex. 5-10 dagar är mer normalt.
2-5 som Pacman brukar få kan jag bara gratulera till, och fråga hur? :) Betalar du med PayPal?

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08
Har säkert gjort över 100köp från de olika ebays.

Köp från USA, Australien (eller andra icke EU) brukar ta runt 1½ till 4 veckor ibland.
Köp från Tyskland som det skrevs ovan så har jag också fått dessa på 2 dagar efter att det har skickats (märk väl att vissa säljare inte är lika snabb att skicka som andra). Har aldrig väntat längre än 1v från att det skickats från Tyskland. Blir lika förvånad varje gång då det efter 2-3 dagar dyker upp en DHL bil på gården och lämnar av paketet. DEt har alltså gått fortare och billigare att skicka ett paket från Tyskland till mig än vad det tar att skicka ett brev från mig till mina föräldrar i Sundsvall...underligt?
Köp från England ungefär som Tyskland men det brukar kunna dröja upp till 1½-2 vecka i värsta fall.

Last edited:

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Hoj
2014 stormtrooper 1000
Har säkert gjort över 100köp från de olika ebays.

Köp från USA, Australien (eller andra icke EU) brukar ta runt 1½ till 4 veckor ibland.
Köp från Tyskland som det skrevs ovan så har jag också fått dessa på 2 dagar efter att det har skickats (märk väl att vissa säljare inte är lika snabb att skicka som andra). Har aldrig väntat längre än 1v från att det skickats från Tyskland. Blir lika förvånad varje gång då det efter 2-3 dagar dyker upp en DHL bil på gården och lämnar av paketet. DEt har alltså gått fortare och billigare att skicka ett paket från Tyskland till mig än vad det tar att skicka ett brev från mig till mina föräldrar i Sundsvall...underligt?
Köp från England ungefär som Tyskland men det brukar kunna dröja upp till 1½-2 vecka i värsta fall.

så dom levererar hem till dörren???. trodde det hamnade hos det vanliga paket utlämningsstället där jag brukar hämta paket. vad skulle då hända om man av någon anledning inte är hemma när dom kommer för att lämna paket???

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
2-5 som Pacman brukar få kan jag bara gratulera till, och fråga hur? :) Betalar du med PayPal?

Yes, det har jag gjort i de fallen. Arbetsdagar som sagt. Det kanske beror lite på när på dagen man beställer, men mer än en gång har jag fått grejer från framförallt England på typ 2 dygn. Upplever att det sällan tar mer än en vecka. Ett par gaffelpackboxar från Tyskland förra veckan tog till exempel 5 arbetsdagar.

Ivan

Rock on!
Gick med
21 Jul 2010
Hoj
Orange.
så dom levererar hem till dörren???. trodde det hamnade hos det vanliga paket utlämningsstället där jag brukar hämta paket. vad skulle då hända om man av någon anledning inte är hemma när dom kommer för att lämna paket???
Då får du hämta det på DHL:s utlämningscentral alternativt ditt vanliga "utlämningsställe" beroende på hur det är skickat. (privat/företagspost?)

PaleRider

Sweet Norrland
Gick med
29 Aug 2006
Hoj
KTM 990 SD-R -08

Det beror helt på vem säljaren skickar med så du kan inte räkna med att dom lämnar vid dörren.

ÄR du inte hemma så kommer de att lämna en lapp att dom kommer att göra ett till försök att köra. Jag brukar ringa och boka tid med dem. På senare tiden sätter jag en "fullmakt" på dörren där det står att dom får lämna vid dörren (med min signatur). Märk väl att jag bor på landet och det är nog inte att rekommendera inne i stan :D

Nyheter
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring