Eddie Meduza

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Hoj
Ja
Många av hans låtar låg väl på svensktoppen? Att leva som seriös musiker i sverige ger inte mycket pengar.

Jasså, ja det är ett påstående jag har hört förut, men aldrig har någon kunnat tala om med vilken låt...

Dom riktiga artister som verkligen hade låtar på svensktoppen försörjde sig på det IAF...

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Jasså, ja det är ett påstående jag har hört förut, men aldrig har någon kunnat tala om med vilken låt...

Dom riktiga artister som verkligen hade låtar på svensktoppen försörjde sig på det IAF...
Inte upplagd för att jaga källhänvisningar just nu så du får nöja dig med en wikisida som ger ett par exempel.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Eddie_Meduza#Musikstil

Det gick nyss ett program på TV om svenska artister och hur mycket de tjänar. Visst kan de leva på det men inte är det något stort överflöd. Och var i tråden har det sagts att inte Errol Norstedt inte kunde leva på sina "riktiga" låtar?

Badsituation

Ny medlem
Gick med
21 Sep 2008
Hoj
Dnepr
Om han hade varit det geni ni påstår så hade hans "riktiga" låtar slagit och han hade kunnat leva på att vara seriös musiker.

Gubben var alkis och gräsfall på pedofill/hebefil då han alltid försökte få med sig småtjejer backstage och i hans bil...

Epitetet geni är nog att överdriva en smula eller mer. Men han överraskade nog många med att vara mångkunnig. Att röra och uppröra så många under så lång tid, å långt efter sin död trots att han aldrig fått draghjälp i radio etc utom i negativ klang, det är inte överjävligt många som gör i Sverige.

F.ö. är det nog väldigt få av alla artister som verkligen kan leva på sin musik. Dom som lyckas, kanske gör det stort, men dom flesta hamnar i kylan efter några år. Alkoholism å lättraggade knull känns inte vidare unikt i turnévärlden, eller hur? Men på dansbandsgalan smygs det med det, det gör det inte riktigt på en raggarträff.....

Alkis å gräsfall - hör väl ihop på en raggarträff :D

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Hoj
120 år gammalt, 2559cc

carleson

Gillar kurvor
Gick med
7 Mar 2006
Hoj
Fazer 1000, R1 ?
Jag har alltid gillat Eddie! Och mest för hans musikalitet.

Lyssna på "Skyrider" och "The Kings Horses"... Han var ett geni.

Fy f-n för Kung Alkohol... *snyft*...

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Finns ju många musikaliska genier som fortfarande bara gör kass musik. Kolla bara dansbanden till exempel, där finns det ju killar som kan spela 4-5 olika instrument och få ihop det till låtar men det är ju fortfarande skitmusik :näsblod

Och om han mot förmodan skulle ha gjort något bra så är det ju inget försvar med tanke på hur mycket skit han gjorde :fakta

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Med den uppväxten han hade med ständig flytt, mobbing, stryk och jävelskap kan man dessutom tycka att det var strongt att han överhuvudtaget orkade engagera sig i det han gjorde och inte bara söp och knarkade ihjäl sig på en gång, alternativt blev kriminell på heltid.

Probotector

Piratiserad
Gick med
20 Apr 2006
Hoj
Suzuki GSXR750 1993 & Yamaha XT600E 1998
Med den uppväxten han hade med ständig flytt, mobbing, stryk och jävelskap kan man dessutom tycka att det var strongt att han överhuvudtaget orkade engagera sig i det han gjorde och inte bara söp och knarkade ihjäl sig på en gång, alternativt blev kriminell på heltid.

Vi borde genast utse honom till nationalhjälte för att han ens orkade göra dålig musik med detta i sitt bagage :rolleyes:

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs

Vad fan gjorde han om inte söp och knarkade ihjäl sig då? Jag tror du överskattar hur lätt det är att supa och knarka ihjäl sig och jag tror inte att Meduza på något sätt höll tillbaks med sitt drickande till fördel för sin musikkarriär.

Ziip59

Kollar så att allt går rätt till
Gick med
7 Jul 2006
Hoj
Triumph bobber -57 / Suzuki 125 cross / Yamaha Dragstar 1100/ 2x Hyosung Exceed 125cc (penis edition) Suzuki GSX1400
Vi borde genast utse honom till nationalhjälte för att han ens orkade göra dålig musik med detta i sitt bagage :rolleyes:

Tja, varför inte? Börjar bli tjatigt med att snack om Tage Erlander och Palme, varför inte byta?

Vad fan gjorde han om inte söp och knarkade ihjäl sig då? Jag tror du överskattar hur lätt det är att supa och knarka ihjäl sig och jag tror inte att Meduza på något sätt höll tillbaks med sitt drickande till fördel för sin musikkarriär.

Nu skrev jag iof "direkt". Inte så många av dom på parkbänken utanför bolaget som har skrivit låtar som hamnat på svensktoppen, spelat ihop med (iof en ung) John Norum, och fått en fanbase som är intakt efter sin död etc etc.

Last edited:

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Nu skrev jag iof "direkt". Inte så många av dom på parkbänken utanför bolaget som har skrivit låtar som hamnat på svensktoppen, spelat ihop med (iof en ung) John Norum, och fått en fanbase som är intakt efter sin död etc etc.
Iofs så är det en liten andel av alla missbrukare som lever ett liv på parkbänken framför Systembolaget. Och ganska många artister som har problem med alkohol eller droger.

Gustav1

Vem var det som kastade?
Gick med
29 Aug 1982
Hoj
Suzuki SV650S -03
Alla får tycka olika, men hans ord "Jag gör mina texter så ironiska så till och med mongoloida femåringar ska förstå det. Men när inte ens folkvalda politiker förstår det..." kanske kan vara lite tänkvärda.

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Alla får tycka olika, men hans ord "Jag gör mina texter så ironiska så till och med mongoloida femåringar ska förstå det. Men när inte ens folkvalda politiker förstår det..." kanske kan vara lite tänkvärda.
Samtidigt så inser nog inte 95% av bonnraggarna, vilket även skulle kunna utgöra 95% av hans anhängare, den ironin heller.

honkiie

Världens starkaste man
Gick med
29 Apr 2004
Hoj
gdfs

Det finns inte heller särskilt många i butiken bredvid systembolaget som skrivit låtar som hamnat på svensktoppen eller fått en fanbase som är intakt efter sin död etc etc. Om du försöker få fram att alkoholister och knarkare är mindre vanliga i musikersammanhang så tror jag du är ute och cyklar.

Tallefjant

vacker och genomklok
Gick med
12 Sep 2005
Hoj
honda rs250, 748SPS
Hahaha det hade fanimig varit guld.

VAR kan man uppleva detta, jag ar intresserad!

:D

Nyheter
Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!

Foton: Michael Grundell ...

Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull

Däckjätten Michelin och bro...

Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning

Indiska motorcykeltillverka...

Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...