Effektökning med hjälp av k&n filter ?

Sniper

Guest
Dirkmeister skrev:
Alltså som sammanfattning, jag bör alltså köpa en PCIII montera den ladda i en ny mappning när jag tar ut hojen till våren så kolvar och liknande inte hinner ta nån skada, sen när jag kört hojen ca: 50-100 mil tar jag hojen till en firma som kan mappa den för bästa "effekt".

Kan tilläga att även jag har bytt ut katten och monterat kn filter men vad menas med pluggad egr

Egr eller pairventil är avgasrening, finns en tråd på forumet hur man
pluggar det, men den kan sitta kvar tills du ska mappa den,sen måste
den ändå bort för att det ska bli rätt värde vid mappning.

Graves har färdiga blockoff plattor till det.
Finns också en mapp som är till ditt system ink filter på
powercommander.com bara och ladda ner :tummenupp
 

heke

Getting there...
Gick med
23 Jun 2005
Ort
malmoe
Hoj
KTM 660 SMC, Dekaltrimmad till maxx ;o)
Hmm efter läst detta inlägg fick jag en funderare. Säkert självklart för de flesta här men iaf. Har en R1 -03 med akra. Var så när jag köpte. Tror även där sitter ngt "sportfilter" på. Inte kollat vilket.

Då med andra ord kan den ta skada av detta. Om jag nu inte har en PC är det ingen idé jag drar till ngn verkstad då de inte kan ställa in rätt ändå? Alltså jag MÅSTE ha en PC för att huvudtaget få den att gå "rätt"? Bryr mig inte om mer hk osv i nuläget, men vill ju inte att den ska ta stryk.

:confused:
 

slangarn

DP ;)
Gick med
28 Mar 2005
Ort
Skåne
Hoj
Flera :P
Ja du måste ha en Power commander el liknande för att kunna ställa om bränslemängden på R1, såg att det fanns billiga PC på Blocket.se


heke skrev:
Hmm efter läst detta inlägg fick jag en funderare. Säkert självklart för de flesta här men iaf. Har en R1 -03 med akra. Var så när jag köpte. Tror även där sitter ngt "sportfilter" på. Inte kollat vilket.

Då med andra ord kan den ta skada av detta. Om jag nu inte har en PC är det ingen idé jag drar till ngn verkstad då de inte kan ställa in rätt ändå? Alltså jag MÅSTE ha en PC för att huvudtaget få den att gå "rätt"? Bryr mig inte om mer hk osv i nuläget, men vill ju inte att den ska ta stryk.

:confused:
 

Dirkmeister

Arnold for president........
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Karlstad
Hoj
R1:a - 05
Sniper skrev:
Egr eller pairventil är avgasrening, finns en tråd på forumet hur man
pluggar det, men den kan sitta kvar tills du ska mappa den,sen måste
den ändå bort för att det ska bli rätt värde vid mappning.

Graves har färdiga blockoff plattor till det.
Finns också en mapp som är till ditt system ink filter på
powercommander.com bara och ladda ner :tummenupp

Det här med egr(pairventil) är det nånting som dynojetcentret tar bort när dom bänkar(mappar)mc:n, så det blir rätt mappat :confused:

Om jag laddar hem en mappning till PCIII och kör med den utan att ta bort egr:en, kommer den att gå sämre eller märker man nån skillnad över huvudtaget :confused:
 
Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln

Sveriges MotorCyklister (SM...

Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras

Yamahas Sports Touring-mode...

Svenska Roam utnämnt till en av världens 100 viktigaste ”impact”-bolag

Roam, det kenyanska elmotor...

Top