Effekt!!!! AAAGHHH!

Piteå

f.d medlem i 4 H
Gick med
4 Jul 2005
Hoj
Svart med trampor.
Jag vet inte vad en sån operation kostar , men det är säket som du säger billigare att byta hoj , typ handla en xr eller nåt.l

Men den som min jobbarkompis har går att gasa upp på ettan i alla fall med lite vilja , och koppla upp på tvåan , men sen blir det jobbigt,
Kolla länken , det är hojen jag pratar om , såg just att den var lite nyare än din ocskå , visste inte att han hade en 00:a

http://www.blocket.se/view/5668041.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=11

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
GasGas FSE400, Highland Outback V2 950 (Till salu)
Stefanp skrev:
Jag vet inte vad en sån operation kostar , men det är säket som du säger billigare att byta hoj , typ handla en xr eller nåt.l

Men den som min jobbarkompis har går att gasa upp på ettan i alla fall med lite vilja , och koppla upp på tvåan , men sen blir det jobbigt,
Kolla länken , det är hojen jag pratar om , såg just att den var lite nyare än din ocskå , visste inte att han hade en 00:a

http://www.blocket.se/view/5668041.htm?caller=nbl_s&l=0&c=1&city=11

Jaha, är det en -00:a så förklarar det en del.. Motorn byttes 96 eller nått sånt.. så de som är nyare än 96 är bättre.. eller har mer effekt iaf..

Rupert

Medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
xr 600
Anarchist skrev:
Jaha, är det en -00:a så förklarar det en del.. Motorn byttes 96 eller nått sånt.. så de som är nyare än 96 är bättre.. eller har mer effekt iaf..

Nej tror det är ettpar hästar mindre i 650se än i gamla 650r, dock så väger den nyare mindre.

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Rupert skrev:
Nej tror det är ettpar hästar mindre i 650se än i gamla 650r, dock så väger den nyare mindre.

Jaså? jag har hört tvärt om.. och varför skulle man göra en sämre (slöare) motor på en nyare hoj?

Rupert

Medlem
Gick med
3 Sep 2004
Hoj
xr 600
Anarchist skrev:
Jaså? jag har hört tvärt om.. och varför skulle man göra en sämre (slöare) motor på en nyare hoj?

Vad jag kan hitta så är det 47hk i 650r och 42 i 650se om det stämmer i verkligheten vet jag ej.

Anarchist

Jag är vad jag heter
Gick med
11 Apr 2005
Hoj
Rupert skrev:
Vad jag kan hitta så är det 47hk i 650r och 42 i 650se om det stämmer i verkligheten vet jag ej.

Jo, det kan ju stämma.. man vet ju aldrig.. men det kanske är lättare att få ut mer av 650se om man trimmar.. fast jag har ingen aning förutom vad jag har hört.

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept