Kapten Klänning
Grusbusare och fartdåre.
Effekt, DT 125 R
Hojj! Jo, det är så att jag köpte en DT 125:a från 2001 för inte så länge sen. Och farsgubben min vart så inspirerad av den att han nu också vill ha en likadan.
Så han började kika lite på blocket och hittade en relativt fin från -98. Men ett litet problem är ju att de bara är på 9kw (min -01 är på strax över 10kw).
Så då undrar jag vad är det som de har gjort annorlunda? Så att de som tillverkats tidigare änn 2000 har ca 12hk jämfört med -00 och uppåt som har ca 14-15hk.
Farsan är mest intresserad av att köra grusväg och en del i skogen. Så att vrida YPVS:en är inte aktuellt eftersom han vill ha bottenvridet.
En annan sak som jag undrar är går det att köpa en fult fungerande YPVS (servo)? För som jag har förstått så öppnar inte YPVS:en fullt. Eller är det CDI:n man måste byta eftersom det är den som styr YPVS:en?
Tack på förhand!
Hojj! Jo, det är så att jag köpte en DT 125:a från 2001 för inte så länge sen. Och farsgubben min vart så inspirerad av den att han nu också vill ha en likadan.
Så han började kika lite på blocket och hittade en relativt fin från -98. Men ett litet problem är ju att de bara är på 9kw (min -01 är på strax över 10kw).
Så då undrar jag vad är det som de har gjort annorlunda? Så att de som tillverkats tidigare änn 2000 har ca 12hk jämfört med -00 och uppåt som har ca 14-15hk.
Farsan är mest intresserad av att köra grusväg och en del i skogen. Så att vrida YPVS:en är inte aktuellt eftersom han vill ha bottenvridet.
En annan sak som jag undrar är går det att köpa en fult fungerande YPVS (servo)? För som jag har förstått så öppnar inte YPVS:en fullt. Eller är det CDI:n man måste byta eftersom det är den som styr YPVS:en?
Tack på förhand!
Last edited: