kawasaki H2
Ny medlem
Angående olika resultat mellan bänkarna kan jag inte hålla med om. Det är en del faktorer som spelar in som påverkar resultatet och då använder man sig av korrigieringsfaktor. Vad det gäller luftrycket så är det 2,5 bar men självklart att 3,5 ger mindre friktion och påverkar mätningen. Väderleken , dvs barotryck, temp och luftfuktigheten ger dig korrigieringsfaktor . Om den som utför mätningen inte uppdaterar dessa värde så blir mätningen felaktig men ändå inom nån procents marginal. Viktigt att notera innan bromsningen. Däckstrycket är den faktor som ger största skillnaden.Tex. ifall du har 1 bars däckstryck så kommer resultatet att vara kanske 20% eller mer lägre än om du har 2,5 bar. Enkel förklaring, friktion! Testa när du ska föra hojen om du har punka, trögt som f... . Har själv bänk sen 1995 och har gjort några tusen tester. Vad det gäller toppeffekt så blir 95% av alla missnöjda
Ha inte för höga förväntningar angående toppeffekt.
Inga bänkar ger lika resultat. Tyvärr. Vet inte vad Anderssons bänk är funtad men tror den ligger rätt "lagom" för att vara svensk
Många blir besvikna efter bänkning på toppeffekt. Bakhjulshästar får man räkna bort en del.
Pumpa däcket till 3.5 bar och smörj kedjan om du vill ha några kusar till på pappret
Men hojen kommer med stor sannolikhet kännas som en helt ny hoj och ha ett bättre register.