DwD
Med lem
stämmer nog ganska bra, tror det var 142 fulltankad, enl nån tidning(biketrorja)WaZZe skrev:ca 140/full, med lite onödigt kraffs borta
stämmer nog ganska bra, tror det var 142 fulltankad, enl nån tidning(biketrorja)WaZZe skrev:ca 140/full, med lite onödigt kraffs borta
Owe skrev:...samma om man slänger på motard hjul m.m.
420 skrev:Nej så kan det inte vara. Du måste ha fel. Eftersom ex. nya husan, i motardutförande uppenbarligen lev. med 17" hjul. Trots detta står det att det är 18"-21" i reg. beviset.
Kan omöjligt vara så att alla som köper nya husan begår lagbrott när dom kör på vägen.
/Stefan
Måste ju varit de töntigaste av töntiga trafikare som sätter dit en för en sån sak. Kan ju inte vara mer än max 50% av alla bilar i trafiken som i så fall kör med tillåtna hjul/däck. Jag gör det inte.Akra-Linkan skrev:Jag fick böter av polisen när jag åkte på 17" när regbeviset visar 18" - 21"
Så om det står 18" - 21" i regbeviset så åker du dit....jävla trist.
Kan den vara omreggad med 17" ??karlsson skrev:i mina papper står det 17" å hojen är en husa 02
hahaha,, byt bolag!!Kostet78 skrev:Hmm...
När jag skulle försäkra min xr650 -03 förra sommarn.. försökte jag förklara att den var typad till 14 kw... men då skrattade han på Trygg-Hansa kundtjänst och sa "-de där strypningarna kommer vara borta innan kvällen..vänta ska jag kolla ursprungseffekten."
Och så fick han fram 45kw...
Owe: är du lite paranoid av dig eller ?Owe skrev:Nu snackar vi lagen och inte några andra värderingar.
Det finns flera fabrikat som levereras på det viset, ägaren har ansvar för fordonet.
Lagen säger en sak, och polisen kan agera fullt ut, om dom vill på dom punkterna.
Det är det inregistrerade värdena, på effekt och hjulstorlek m.m. som gäller för att framföra fordonet, lagligt på allmän svensk väg.
Så följande kommer att ske vid en poliskontroll.
Polismakten ringer uc, för att få informationen om fordonet.
Dom får ut all information, som står på registreringsbeviset.
Åtgärd kommer om dom vill, från böter till körförbud på plats.
Hej hopp så fick man problem
Supermoto skrev:Kan den vara omreggad med 17" ??
Verkar ju knepigt om 420 säger att det står 18+21 på hans nya FS
Kostet78 skrev:Halloj alla Honda "aktivister"!
Bänkad XR650-00 std
52.27hk/6600rpm
63nm/5000rpm
PÅ BAKHJULET!!!
DYNOJET
Nån som är intresserad av kurvorna??
Per skrev:Sure, finns väl nån följetong med bromsresultat.
Låter som det är lite mer gjort på den än bara ostrypt original.
Eller så en skaplig glädjebänk. Kul att du är nöjd iaf, det är ju det viktigaste
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|
EICMA 2024: KTM
Vi får dra oss tillbaka til... |
|
SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln
Sveriges MotorCyklister (SM... |
|
Yamaha Tracer 9-modellerna uppdateras
Yamahas Sports Touring-mode... |
|