Effekt Kawasaki ZX-9R

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Har sökt men ej funnit svar... Men ni mina vänner vet jag sitter inne på sanningen :tummenupp

Överväger att köpa ovan nämnda hoj, årsmodell 1998 eller framåt. Ser att nästan samtliga är regade med 75 eller 97 hk? Som ni förstår håller ju inte det, det ska vara minst 140...

Så. Hur kommer det sig?
Och var sitter isf strypningarna?

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Är det ingen som inne på nåt bra svar? Har ju att göra med försäkring osv, sen också såklart intressant att veta var strypning/ar sitter och så vidare.

Eller har jag postat i fel forum tro ?

Jimmy.l

Ny medlem
Gick med
6 May 2010
Hoj
Honda CBR900 :-)
;);)Var strypningarna sitter framgår av regbeviset, och vad gäller hästkrafter så handlar det om försäkringspremier!!! Sj har jag 41 kW i min Honda CBR 900 -96 ;);) !

Jimmy

StreetfighterGBG

Musclemachine
Gick med
7 Jul 2007
Hoj
1st ZX9R Streetfighter White Edition, 1st Honda SP1, 1st Aprilia Tricolore, 1st GSX-R 1000 K4 Svart, 1st ZX9R Streetfighter Dreams, ZX9R Streetfighter Ghost Editionl
Är det ingen som inne på nåt bra svar? Har ju att göra med försäkring osv, sen också såklart intressant att veta var strypning/ar sitter och så vidare.

Eller har jag postat i fel forum tro ?

Du har nog kanske postat lite fel men men:)
Strypningarna har i de flesta fall ingen inverkan på försäkringskostnaden då de flesta bolagen idag alltid utgår ifrån ursprungseffekten.
Det finns lite olika strypningar men de vanligaste är väl trottelstopp alternativt strypbrickor. Strypbrickorna sitter i insuget mellan toppen och bryggan.

Asfaltbarn

*Fartberoende*
Gick med
12 Apr 2005
Hoj
Honda CBR 1000 F -95
Ok, tack för svaren! Så jag kan nästan utgå ifrån att det inte i praktiken är strypt då alltså? Hade varit himla smidigt i så fall!

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024