Färnbo skrev:VF 1000R kunde svänga (med den tidens referenser) och var j-ligt snabb (med dagens referenser).
hehe, det kanske vore något... utbudet på dom är ju dock något begränsad !
Färnbo skrev:VF 1000R kunde svänga (med den tidens referenser) och var j-ligt snabb (med dagens referenser).
honkiie skrev:Det finns väl ändå bara två olika frågor man ska tänka på vid hojinköp
1. Är det här den hoj som jag mest av allt vill ha
2. Är det värt de pengar som jag måste hosta upp med
Försäkring kommer aldrig in i bilden. Självfallet så gråter man blod såfort den ska betalas men det är det värt. (1004kr/månaden/halvförsäkrad)
Pejo skrev:Ena stunden R6, andra stunden Monster... Har du kollat försäkring på R6, med av/på-ställning? Skaffa hoj är inget man gör med logik, man skaffar det man VILL ha och sedan skaffar man sig möjlighet att köra / försäkra sen.
Be skrev:Har ringt runt om en Monster 900 -95 som skulle kosta på mig (21år, 0 skadefria år) drygt 8000 på folksam helförsäkring/helår, drygt 9000 på if hel/hel. allt enl 41kw. finns ju ingen annan 900 som jag har kollat på som ligger ens i närheten av denna premie !
honkiie skrev:Det finns väl ändå bara två olika frågor man ska tänka på vid hojinköp
1. Är det här den hoj som jag mest av allt vill ha
2. Är det värt de pengar som jag måste hosta upp med
Försäkring kommer aldrig in i bilden. Självfallet så gråter man blod såfort den ska betalas men det är det värt. (1004kr/månaden/halvförsäkrad)
kle1991 skrev:Nej men köp en ex en yamaha fzr 1000, så får du mer power, bättre vrid till BETYDLIGT bättre premie.
Be skrev:utifrån detta antar jag att 900:an är det bästa köpet om man ska köpa en monster för max 50.000 kr. är det stor skilldnad mellan förgasare och insprutning ?
kle1991 skrev:Nej men köp en ex en yamaha fzr 1000, så får du mer power, bättre vrid till BETYDLIGT bättre premie.
Be skrev:vilken skilldnad dat var på premier på denna hoj. fick tag på 3 bolag nu
Trygg hansa: 4272 kr hel/hel
IF: 12000 hel/hel
Skandia: 20040 hel/hel
Beräknat på en -89
Vilket bolag har du på din ?
Elgasen skrev:är det någon idé att ha hel/hel på en sådan gammal hoj?
Har också trott att bolagen inte går på effekt på pappret längre,men vissa skriver ju i sina annonser billig försäkring pga strypt på pappret???Domifuling skrev:Försäkringsbolag går inte på effekt på pappret längre, min 525a har typ 12kw på pappret men försäkringsbolaget sket fullständigt i det.
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar
Royal Enfield har tagit ste... |
|
Honda ICE Concept
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
EICMA 2024
Nu lämnar vi Milano-mässan ... |
|