Effekt...

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Du kan bara ta och ge dig för du har fel, det står till och med i fordonslära att 1kw är 1,36hp.
show me. Jag ger mig inte fören du visar konkreta bevis. Susning har inget att säga till om :arsele
skillnaden är dessutom ointressant liten nämligen från 0,74 kW / 1 hk mot 0,75 kW / 1 hk.
Orka bråka

Last edited:

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
philsson skrev:
skillnaden är dessutom ointressant liten nämligen från 0,74 kW / 1 hk mot 0,75 kW / 1 hk.
Orka bråka
Spelar det någån roll hur liten skillnaden är? Gör det att du har mindre fel? Nej.

Gör en tråd om det i teknikforumet om du inte tror oss, där får du förmodligen reda på det rätta svaret.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
KalleNorton skrev:
Spelar det någån roll hur liten skillnaden är? Gör det att du har mindre fel? Nej.

Gör en tråd om det i teknikforumet om du inte tror oss, där får du förmodligen reda på det rätta svaret.
Varför framstå som en komplett idiot och ställa ett så dumt påstående. Gogglat en del nu och försökt hitta "rätta" värdet men jag hittar många olika värden. De flästa under 1,34.

EDIT: kan ju starta en tråd för din skull :pannkyss

Solid snake

Guest
philsson skrev:
show me. Jag ger mig inte fören du visar konkreta bevis. Susning har inget att säga till om :arsele
Orka bråka
Ja du har väl sökt själv på google nu och såg att du blev slagen av min kunskap, än en gång.

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
philsson skrev:
Varför framstå som en komplett idiot och ställa ett så dumt påstående. Gogglat en del nu och försökt hitta "rätta" värdet men jag hittar många olika värden. De flästa under 1,34.

EDIT: kan ju starta en tråd för din skull :pannkyss
När du ändå gör en tråd om kW kan du fråga vad ordet "flästa" betyder. Jag har nämligen ingen aning. :va

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
KalleNorton skrev:
När du ändå gör en tråd om kW kan du fråga vad ordet "flästa" betyder. Jag har nämligen ingen aning. :va
det var ju "moget" påhopp när vi ändå snackade om stavfel. Få se hur duktig du är på spanska, det hade jag gärna velat veta. :7peta

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
philsson skrev:
det var ju "moget" påhopp när vi ändå snackade om stavfel. Få se hur duktig du är på spanska, det hade jag gärna velat veta. :7peta
Vad har spanska med det här att göra? Hur duktig är du på ryska?

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
KalleNorton skrev:
Vad har spanska med det här att göra? Hur duktig är du på ryska?
Kanske för att det är mitt förstaspråk till skillnad från dig. Bott i sverige sedan 2000 och anser mig väldigt duktig på svenska trots det. Stör mig på dom som måste ta upp stavfel i en diskution för att få lite självkänsla :kocko

KalleNorton

Avliden medlem
Gick med
2 Jan 2004
Hoj
Hayabusa turbo, 25kw
philsson skrev:
Kanske för att det är mitt förstaspråk till skillnad från dig.
Och? När du ger dig in i en diskussion på ett svenskt forum, får du väl räkna med att bli hackad på om du skriver som en kratta.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Nu har vi konstaterat skillnaden. Var tydligen mycket änklare än vad jag/vi? trodde.
1kw=1,36hk=1,34hp
Alltså hade vi alla "fel".

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
philsson skrev:
Nu har vi konstaterat skillnaden. Var tydligen mycket änklare än vad jag/vi? trodde.
1kw=1,36hk=1,34hp

Öh va, hk och hp är samma sak? Hästkraft, Horsepower

edit: Så säg nu.. hur fett suger sverige mot spanien? :hihi

edit2: The witchking of Angmar säger:
horsepower är mindre än hästkraft, bara för att det är från usa

nån som kan bekräfta :va

Last edited:

Solid snake

Guest
philsson skrev:
1kw=1,36hk=1,34hp
Du hade fel för du påstod att 1kw var 1,34hk.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
Solid snake skrev:
Du hade fel för du påstod att 1kw var 1,34hk.
och du påstod att 1kw var 1,36hp :fakta
Solid snake skrev:
Du kan bara ta och ge dig för du har fel, det står till och med i fordonslära att 1kw är 1,36hp.

1 amerikansk/engelsk hästkraft (hp) = (550 x 0,45359237 x 9,80665 x 1 x 0,3048 / 1) = exakt 745,69987158227022 W. Detta brukar alltid avrundas till 1 hp = 745,7 W.
utdraget från http://www.realcars.se/gloss/konvert.kilowatt.htm

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
KalleNorton skrev:
Och? När du ger dig in i en diskussion på ett svenskt forum, får du väl räkna med att bli hackad på om du skriver som en kratta.

Ja men på vilket sätt gör det diskutionen bättre att du hakar på någon för att han stava med ä istället för e?

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!