nu ska jag inte vara någon typ av expert här men har för mig att det beror på vad du har för typ av rör. kör du bara slip/bolt-on så behövs generellt sätt ingen justering (mappning). Drar du däremot på ett helsystem (nytt från cylinderväggen och bakåt) så behövs generellt en mappning. jag hittade det här från ett tidigare inlägg på SH.COM skrivet av roffe_s:
* När mappa om? : Puritanerna hävdar att detta är en nödvändighet så fort en yttre omständighet förändras. En modern maskin är generellt sett optimerad för en kompromiss mellan prestanda och miljökrav.
Sen kan du inte justera hojen bara sådär när du har insprutning. En vanlig sak att installera är en powercommander som är en ersättnings ECU (datorn som styr hojens insprutning) som är justerbar med en vanlig dator.
http://www.avamc.se/produkter/product/sa-fungerar-mappning-med-power-commander/
Nu pratar vi dock inte om någon värstinghoj (sorry
) så tror att du inte kommer behöva någon mappning om du inte märker att hojen går förjävla kasst efter bytet.
Finns säkert ngn här på forumet som kan guida dig bättre än jag, men det här är mina tips!