Effekten på Yamaha motorn?

Clearups

Ny medlem
Gick med
30 Jan 2007
Hoj
Aprilia SL1000 Falco
Är det bara 20 mm förgasare på CH-Racing alltså?:O
Vart tar de ut de extra hästkrafterna i CH:n då? För på min ybr är det ju 22 mm förgasare:O Annan kamaxel och grejer eller? Knepigt när det är samma motor:confused: Iof sitter det ju katalysator på min som stryper 2 häst men CH:n har ju ändå 2 hästar mer när katalysatorn är borta på min och detta med en mindre förgasare

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Kan inget om fyrtakt då jag meckat mest med 2 takts mopeder, men ifall man bytter förgasare till 24 eller 26 mm hur många hk ger det på ett ungefär?, och om man bytter kamaxel i samma veva vad ger wsm då?. Dum fråga men har den digital eller analog instrumentpanel?

y@m@h@

FRAMÅT STOLTA AIK
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en krockad yamaha
Är det bara 20 mm förgasare på CH-Racing alltså?:O
Vart tar de ut de extra hästkrafterna i CH:n då? För på min ybr är det ju 22 mm förgasare:O Annan kamaxel och grejer eller? Knepigt när det är samma motor:confused: Iof sitter det ju katalysator på min som stryper 2 häst men CH:n har ju ändå 2 hästar mer när katalysatorn är borta på min och detta med en mindre förgasare

Enligt min yamaha katalog har xtn 12,5hk och ybr 12hk och jag vet att det sitter en 20mm på min så det låter lite konstigt att ybr:en har 22mm.

Edit:
såg nu att enligt yamaha-motor.se har ybr:en faktiskt en 22mm :confused:

Last edited:

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Mailade lite frågor till dinhoj och jag fick ett idiot svar...

Här är mitt mail och frågorna:
2 Är instrumenten digitala eller analoga?
3 Varför står det på dinhojs hemsida att WSM 125 har 14 Hk och på Yamaha:s
hemsida att deras Yamaha xt125 bara har 10 Hk fast med samma motor?
4 Finns fälgarna bara i svart lack eller har ni dem i blå också som jag har
sett att många har på blocket?
5 Har ni någon katalog eller broshyr på WSM 125?
6 Hur lång är leveranstiden för WSM 125 för jag såg att den inte var i
lager?

//Tack på förhand.
Tobias

Deras svar på mitt mail:

Hej,

För de första får du inte blanda ihop CPI SM och CH racing! CPI SM har en Yamaha
motor och CH racing är en Husqvarna motor. Och blanda inte ihop WMS 50 och WSM
125 dom har olika färg på fälgarna. Nej den skall inte vara strypt. Vi har
broschyr här i butiken i GBG. Leveranstid får jag ta och återkomma om.

Mvh
Robin
Din Hoj
Göteborg

Har ringt dem och alla jag fått pratat med kan inte ett dugg om WSM:en ,mailat samtliga butiker och kontor och jag fick endast svar från göteborgs Dinhoj butik. Observera att detta mail tog puckot på dinhoj en hel vecka att skriva. Så den stora fråga är ifall jag vill sponsra denna firma med att köpa en WSM eller om jag ska söka efter någon annan 125:a:huvet

NOspeedlimit

Ny medlem
Gick med
1 Jul 2005
Hoj
dt125 r + fiddy= sant
tror nog att om du vill ha svar så äre väll bättre å ringa?... lika dant om du lägger ut annons på tex blocket så vill du ju hellre att dom ringer än å mailar..

iaf enligt mitt tycke :D

peace out

*MACKE*

Madass är min idol :fakta
Gick med
4 Jan 2006
Hoj
mellan hoj på g

ch:n har blå fälgar,digtalhastighetsmätare, o nu till de här med hk :D ch:n kan ju ha vassare kam och eventuelt annan portnig än vad xt har , sen så spelar ju vikt o drevnig stor roll med ... enligt mitt tycke så går ch:n mkt bättre än xt:n,och så ser ch:n 100 gånger bättre ut också .. köp ch ffs:yoparty

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
tror nog att om du vill ha svar så äre väll bättre å ringa?... lika dant om du lägger ut annons på tex blocket så vill du ju hellre att dom ringer än å mailar..

iaf enligt mitt tycke :D

peace out

Jo tycker jag med men varje gång jag ringer blir jag hänvisad till folk som tror dem kan nåt om WSM:n men det enda dem kan är väll att den har kedje drift och går på bensin...inte så mycket mer kan man säga.

ch:n har blå fälgar,digtalhastighetsmätare, o nu till de här med hk :D ch:n kan ju ha vassare kam och eventuelt annan portnig än vad xt har , sen så spelar ju vikt o drevnig stor roll med ... enligt mitt tycke så går ch:n mkt bättre än xt:n,och så ser ch:n 100 gånger bättre ut också .. köp ch ffs:yoparty

Tack:pannkyss

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Tydligen finns det två modeler av WSM och dinhoj tar in Euro II modellen som endast har 11 HK och inga pluggar. Det där med 14 Hk som stog på dinhoj:s hemsida förut var bara en lögn för nu har dem ändrat till lite mer trovärdiga siffror. I detta mail framkom det att det finns blå fälgar att välja vid beställning men av det andra mailet jag fick av en annan dinhoj butik så sa han att det bara finns svarta fälgar för dem blå var till moppe:huvet :gnissla :mad: vad ska man tro ifall dem ändrar sig hit och dit:confused:

Last edited:

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Hoj
Kawa 636 -03
2788972 Tydligen finns det två modeler av WSM och dinhoj tar in Euro II modellen som endast har 11 HK och inga pluggar. Det där med 14 Hk som stog på dinhoj:s hemsida förut var bara en lögn för nu har dem ändrat till lite mer trovärdiga siffror. I detta mail framkom det att det finns blå fälgar att välja vid beställning men av det andra mailet jag fick av en annan dinhoj butik så sa han att det bara finns svarta fälgar för dem blå var till moppe:huvet :gnissla :mad: vad ska man tro ifall dem ändrar sig hit och dit:confused:
Din Hoj verkar vara ena riktiga klöddenissar. :hihi Köp en begnagnad ifall du nu vill ha en CH men inte gillar Din Hoj. :)

y@m@h@

FRAMÅT STOLTA AIK
Gick med
3 Apr 2006
Hoj
en krockad yamaha
Tydligen finns det två modeler av WSM och dinhoj tar in Euro II modellen som endast har 11 HK och inga pluggar. Det där med 14 Hk som stog på dinhoj:s hemsida förut var bara en lögn för nu har dem ändrat till lite mer trovärdiga siffror. I detta mail framkom det att det finns blå fälgar att välja vid beställning men av det andra mailet jag fick av en annan dinhoj butik så sa han att det bara finns svarta fälgar för dem blå var till moppe:huvet :gnissla :mad: vad ska man tro ifall dem ändrar sig hit och dit:confused:

Hade jag varit du skulle jag inte ha köpt från dinhoj. Innan jag köpte min xt var jag och kollade på en beggad ch. Killen som hade den sa att det varit en jävla massa tjafs med dinhoj både vid köpet och service.

*MACKE* du måste ha en riktigt fin känsla för att uppskatta effekten på hojjar. ""enligt mitt tycke så går ch:n mkt bättre än xt:n"" ja menar om man kan känna en hk så tydligt så har man en jävligt härlig förmåga :D

En liten fråga. Om ch:n ostrypt har 11hk och xt:n strypt 10hk (samma motor) skulle det betyda att om man avstrypte xtn (katalysator, supertät ljuddämpare, avgaser som leds tillbaka från avg.rör till luftburk, trotteln har ej fritt spel och strypt luftburk) så skulle man bara klämma ut 1 ynka hk, då skulle jag nog lägga ner med att avstrypa min och fortsätta köra strypt :huvet

zoltan

Motard pöjk
Gick med
17 Dec 2006
Hoj
TT600R,KX500 & FYM
Din Hoj verkar vara ena riktiga klöddenissar. :hihi Köp en begnagnad ifall du nu vill ha en CH men inte gillar Din Hoj. :)

Japp jag tar o skiter i att beställa en ch från dinhoj:rolleyes: Väntar på någon beg ska dyka upp, ska kanske köpa en mtx -89 för 2k imorrn så jag kan köra med far min:tungan

Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2789018 Hade jag varit du skulle jag inte ha köpt från dinhoj. Innan jag köpte min xt var jag och kollade på en beggad ch. Killen som hade den sa att det varit en jävla massa tjafs med dinhoj både vid köpet och service.

*MACKE* du måste ha en riktigt fin känsla för att uppskatta effekten på hojjar. ""enligt mitt tycke så går ch:n mkt bättre än xt:n"" ja menar om man kan känna en hk så tydligt så har man en jävligt härlig förmåga :D

En liten fråga. Om ch:n ostrypt har 11hk och xt:n strypt 10hk (samma motor) skulle det betyda att om man avstrypte xtn (katalysator, supertät ljuddämpare, avgaser som leds tillbaka från avg.rör till luftburk, trotteln har ej fritt spel och strypt luftburk) så skulle man bara klämma ut 1 ynka hk, då skulle jag nog lägga ner med att avstrypa min och fortsätta köra strypt :huvet
Men i detta fall är det inte ynka 1 hk. Eller jo, det är det, men 1 hk + vid orginal 10hk är en förbättring med 10%. Tänk dig det på de stora hojarna om du kunde kräma ur 15-17hk enbart genom att öppna upp avgassystemet.

Och angående körkänslan så är det mer än hk som spelar in ;)

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM

Vi får dra oss tillbaka til...

SMC kräver omedelbar reform av 5-5-regeln