Effektsystem o pc 5

Drar den olja? Eller är det åtgärdat

Har varit med om att det saknas några Hk på grund av leakdown ( dåliga kolv och oljeringar )

Då brukar det även ryka och lukta lite olja i röret

159,5 brukar dom som sagt ge + - nån Hk mjuka racedäck brukar suga en3-5 hk med , Men du hade ju inget supermjukt på din

Så dessa 08or med barnsjukdomen ger även ifrån sig mindre effekt?

Självklart , Att ha täta ringar är ju en förutsättning för att få ut effekt

Olja i förbränningen gör inte saken bättre heller

Mellan tummen och pekfingret hur mycket effekt tappar man om hojen suger ner olja genom spjällhuset?, olja i den mängd att man bör fylla på efter 20min körning...

Drar den olja? Eller är det åtgärdat

Har varit med om att det saknas några Hk på grund av leakdown ( dåliga kolv och oljeringar )

Då brukar det även ryka och lukta lite olja i röret

159,5 brukar dom som sagt ge + - nån Hk mjuka racedäck brukar suga en3-5 hk med , Men du hade ju inget supermjukt på din
Min ligger på 151 orinal
Kört 500 mil i sommar varav hälften på bana, och har hällt i ca: 1 liter olja.
Är inte 100 på att ringarna är bytta.

Luktar det olja om avgaserna? Det ryker ju ganska kraftigt

1 liter på 500 mil är ju inte så mycket i och för sig , Men det beror ju mycke på hur hårt du har kört

Luktar det olja om avgaserna? Det ryker ju ganska kraftigt

1 liter på 500 mil är ju inte så mycket i och för sig , Men det beror ju mycke på hur hårt du har kört

Som sagt är motorn kall här. Kör väl ganska lungt tycker jag, ligger säckert på en växel högere än normalt på bana. Vet inte om det luktar olja, ska kolla detta. Men vad säger du om att det är 151 hp på bakhjulet i orginalutförande?

Ringde Honda idag angående min Fireblade och dess oljekonsumtion.
Frågar hur man går till väga för att få kolvringarna bytta på garanti då hojjen drar myckrt olja och ryker en del.
Honda svarar med att : För att få nya ringar på garanti så skall hojjen dricka mer än 7 dl på 100 mil.
Har aldrig hört talas om att en hoj drar så mycket olja utan att det inte är nåt fel på den.
Man får se det positiva i det hela, man behöver inte göra några oljebyten på vid service, bara fylla på.;D

Nyheter
BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

BMW R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Sveriges vägar i allt bättre skick

Foto: Liza Simonsson Utv...

H-D Euro Festival i Port Grimaud 8-11 maj

Nu börjar det närma sig för...

Norrtälje Custom Bike Show