Efter regbesiktining...

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Äre bara att åka? Jag ska regga in 04an nu på Onsdag och funderar om det bara är att börja tuta o köra (efter jag skaffat försäkring förstås)... eller måste jag invänta regskylt o vägverkspapprena? Det kan ju ta uppåt 2 veckor! Det tog det vid registreringen av min USA hoj.

Nån som vet?
 

miniman

Ny medlem
Gick med
10 Jun 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FE 400
Du måste vänta på papper och skylt. Den ställs automatiskt av vid regbesiktningen så glöm inte ställa på. När jag besiktigade mitt amatörbygge kom skyltarna på tre dagar.
 

DaLorD

...alla borde ha en...
Gick med
28 May 2004
Ort
Linköping
Hoj
GSXR1000 K7
Swedie skrev:
Äre bara att åka? Jag ska regga in 04an nu på Onsdag och funderar om det bara är att börja tuta o köra (efter jag skaffat försäkring förstås)... eller måste jag invänta regskylt o vägverkspapprena? Det kan ju ta uppåt 2 veckor! Det tog det vid registreringen av min USA hoj.

Nån som vet?


Det går relativt fort att få hem grejerna...
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Ska jag räkna med Måndag då om jag reggar imorgon Onsdag? suck... vore ju nice o få innan helgen. Bah!
 

sgtpepper

Delivering excellence since 1974
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph S3 -02, Honda XR650R -02
För mig tog det också 3 dagar att få skylten (regpappret kom på 2 dagar har jag för mig).
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Nej då, Du kan be besiktningskillen/tjejen att ställa på fordonet på en gång. Men då måste du ringa och försäkra innan du lämnar besiktningen. Så har jag gjort då jag besiktat hojar åt andra och det har inte varit några problem.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
hmm... vet isåfall besiktningen direkt vilket regnummer jag får? måste väl ge försäkringsbolaget ett regnummer... öh
 

akora

http://www.roadragemc.se
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Trollhättan
Hoj
Suzuki GSX-R 600 -97
Japp, du får ett regnummer direkt på besiktningen. Det ber du regbesiktaren om sedan ger du det till försäkringsbolaget. Men du måste be besiktaren att ställa på hojen medsamma.
 

Bill G

"A tribute to Goatse"
Gick med
10 Mar 2003
Ort
solna
Hoj
KTM
akora skrev:
Japp, du får ett regnummer direkt på besiktningen. Det ber du regbesiktaren om sedan ger du det till försäkringsbolaget. Men du måste be besiktaren att ställa på hojen medsamma.

MEN det är väl vägverket som skriver in hälften av informationen från det tyska briefet till ditt svenska reg-bevis? Alltså ska dom få papprerna först innan dom gör det och hur ställer sig då försäkringsbolaget när dom inte vet effekt och vikt?

Du verkar veta vad du skriver om men i mitt fall fick jag först ett "naket" regbevis,när BP gjort sitt, för att nån vecka senare få ett komplett,när VV gjort sitt.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Bill G skrev:
Du verkar veta vad du skriver om men i mitt fall fick jag först ett "naket" regbevis,när BP gjort sitt, för att nån vecka senare få ett komplett,när VV gjort sitt.

A just det.. jag fick oxå ett "naket" bevis vid reggning av min usa-hoj. Alltså ett som endast innehåll vital information typ "Yamaha" o mitt namn.

hmm, aja... om 8 timmar vet jag
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag var körkåt när jag reg. bes. min import hoj.

och detta var en fredag, samt att han INTE kunde skriva in uppgifterna eftersom det var en annan på bilprovningen som gjorde detta.
Bes. killen sa att det skulle ta ett par dagar.

jag höll koll på www.vv.se för att se om alla uppgifterna var inskrivna,
(man ser om kw & cc finns med) sedan hade jag tillverkat en egen tillfällig skylt som jag hade hängt på.

så jag kunde köra ett par dagar innan min riktiga skylt kom.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
jag kan ju sätta på min Californiaskylt :D har fortfarande den kvar. Dock är den lite kvaddade efter en massa krascher.
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Nu har jag reggat o den gick igenom. Just nu verkar hojen endast "förreggad" o har typ inga uppgifter alls när jag slår upp regnumret på internet o även när jag ringer försäkringsbolag får de inte upp nån info.

Så nu är frågan, kommer dessa info fyllas i snart o isåfall hur lång tid tar det?

Gubben på besiktningen sa att han skulle sitta o knappra in uppgifter.
 

twinner

Obemannad.Bekvinnad.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nyköping
Hoj
Nej, nästa år.
Gör en egen skylt och dra några repor då!! fan! inte sitta inne när man har en 04 att plåga:)
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top