Efterlyser schyssta vägar

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
wolfman skrev:
Ha,ha. Ok :D Va faktiskt ut mot Saltsjöbaden en sväng i början av veckan men vände typ vid hotellet. Man ska kanske fortsätta, lr...?

Kan inte Saltis till hundra då jag bor söder om stan. Men Håll höger vid den stora Y-korsningen istället och snurra lite så skall du se att det finns en del dolda härligheter där. Tattby och solsidan skall du sikta på, åk ifrån den "stora" vägen (ringleden). Kör ut på Älgö, där har jag själv aldrig varit men där borde oxå finnas trevliga vägar. Kolla i Gulasidorna sidan 58.

wolfman

I live for this shit !
Gick med
1 Jun 2003
Hoj
-04 Gixxer 1000
Kawwa skrev:
Kan inte Saltis till hundra då jag bor söder om stan. Men Håll höger vid den stora Y-korsningen istället och snurra lite så skall du se att det finns en del dolda härligheter där. Tattby och solsidan skall du sikta på, åk ifrån den "stora" vägen (ringleden). Kör ut på Älgö, där har jag själv aldrig varit men där borde oxå finnas trevliga vägar. Kolla i Gulasidorna sidan 58.
Ok ! Tackar. Näe, hittar inte så bra ja heller. Bott här i Nacka i 5 månader så inte e man i taxichaufförsklass precis...

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
R1 wannabe skrev:
Måste också säga att motorvägsstarten mot gustavsberg från Danvikstull börjar med den härligaste kurva som finns på hela värmdö...fullfart :hihi

Jag litar inte på asfalten där det minsta, den känns grov och hal.

Samma sak med avfarten vid Superstore efter Skurubron, den är riktigt nice, 270-gradare lite doserad. Men där litar jag inte heller på asfalten.

Sen har vi avfarten mot typ, tja vad det nu är. Typ Gustavsberg kanske, den är riktigt riktigt nice, för där är det fin asfalt. :D

sege

Fy fan jävla skit-
Gick med
28 Jul 2003
Hoj
En delfin bland lastfartyg!
wolfman skrev:
Ok ! Tackar. Näe, hittar inte så bra ja heller. Bott här i Nacka i 5 månader så inte e man i taxichaufförsklass precis...

Var i Nacka bor du? Såg en förvirrad blåvit Gixxer här igår eller något sånt, var det du? Orminge-området typ.

martini

solution
Gick med
18 Apr 2003
Hoj
Tidigare: 05 Triumph Speed Four
wolfman skrev:
Ha,ha. Ok :D Va faktiskt ut mot Saltsjöbaden en sväng i början av veckan men vände typ vid hotellet. Man ska kanske fortsätta, lr...?
Hehe om det var vid Grandhotelldu var så kommer du nog inte så mkt längre =) bara massa vatten= Baggen

Måste oxå säga att vägen ut till Björkviksbrygga på ingarö e helt okej, =) lite kort kanske men alltid något!

Mezzanine

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2003
Hoj
CBR900RR -97
benkar skrev:
Är antagligen inga större problem få till det. Man skickar in en ansökan till Gatu och Fastighetskontoret, kryssar i rutan RR-Tävling, och inom en vecka kommer det ett svar där dom berättar att dom beslutat att avlysa begärd sträcka för allmän trafik en lördag efter kl 12 fram till 16, och ställa upp med att ställa ut halmbalar mm. Ingen större skillnad från att stänga av hela innerstan för tex Vattenfestival eller Restaurangdag. Sedan är det bara att flagga igång racet, hur enkelt som helst... :tummenupp :tungan

Men, var rätt cool när dom "en gång i tiden" stängde av hela vägen runt Gärdet och hade en uppvisningstävling i form av Djurgårdens GP, vet inte varför det kunde bli en fortsättning... :fatta!

/B

Svågern är gatu- och fastighetsborgarråd i sthlm, jag får ta ett snack om det här med han :tummenupp.

mcgalningen

Ny medlem
Gick med
24 Jul 2003
Hoj
ZX10
sege skrev:
Dra ut Rindö och färja över till Bogesund är ändå en hyfsat duktig tur,

om man vill ta lite längre tur så åk mot Åkersberga lilla vägen vänster i rondell, första höger sen vänster förbi Österåkers kyrka mot brottby, sväng vänster mot vallentuna, sen första vänster in mot sjöberg tror ja det står. (har inte åkt där på länge så vet ej hur asfalten är.)
annars fortsätta rakt fram tillbaka mot åkersberga sen tillbaka hem mot vaxholm.

Är lite mer att åka om man inte ska åka så långt.

Nyheter
Nya R9 från Yamaha

Yamaha har presenterat R9, ...

Ny touch-instrumentering från KTM

KTM har lanserat en helt ny...

ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...