Eftersäsongstränings rapport Misano & Rijeka.

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hittejoel hänger snyggt.
 

Bifogat

  • 2.JPG
    2.JPG
    152.4 KB · Visningar: 100

Chase

Don´t screw with me, Ill screw you back!
Gick med
22 Oct 2004
Ort
Malmö
Hoj
Hojar
Hittejoel hänger snyggt.

Kan man komma 8:a på motard utan frambroms under 50% av loppet så är man naturbegåvning. Killen borde tävla för han är på allvar snabb.

Men som jag sa till dig micke, han kommer bada bollhav. Det är bara så han gör. Vissa måste skita nån gång per dag. Han måste vurpa nån gång per körning.

När kommer film???
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Kan man komma 8:a på motard utan frambroms under 50% av loppet så är man naturbegåvning. Killen borde tävla för han är på allvar snabb.

Men som jag sa till dig micke, han kommer bada bollhav. Det är bara så han gör. Vissa måste skita nån gång per dag. Han måste vurpa nån gång per körning.

När kommer film???
Ja så är det, det är inte en fråga om, det är bara en fråga när....

Det kommer mer bilder & text snart...
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Faster ser sådär oförskämt nöjd ut igen, han är en dryg jobbig j-l som dessutom tycker att jag är likadan, men vi har en hemlis ihop nu...
 

Bifogat

  • 100_0554.jpg
    100_0554.jpg
    156.8 KB · Visningar: 183

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Andra dagen bjöd på regn och det gillade inte faster, han satt kvar i bussen och surade hela förmiddagen medans jag stormtrivdes bland dom andra 23 som vågade sig ut i blötan.

2.32 i blött gav iaf en 18:de tid...

På em sken solen och vips var banan torr, ett kortrace för dom snabbaste i PMS 600 klassen, lite konstigt förfarande att samla alla vid utsläppet, vänta tills däcken kallnat och sedan få åka efter ankmamma i rad i snigelfart innan fältet släpps, rullande start sa dom..

Faster kom 8:a och fick påckal, jag fick laga skithoj och hämta invalidot.
 

Bifogat

  • 100_0576.jpg
    100_0576.jpg
    228 KB · Visningar: 134

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Jättefina startsiffror som även funkade som gaffa.
 

Bifogat

  • 100_0579.jpg
    100_0579.jpg
    195.8 KB · Visningar: 167

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Hittejoel hasar plast i böjen, killen kan jue, synd att han helt saknar alla spärrar...
 

Bifogat

  • fotomoto.it (21).JPG
    fotomoto.it (21).JPG
    229.5 KB · Visningar: 137

FastFreddie5

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Honda CBR 600 RR-08, numer Elitidrottsman!
Nu har jag ägnat dagen åt att städa ur allt gubbflott från bussen! Blir ju en del av sådant efter 9 dagar på roadtrip.
Alla som kör rr borde någon gång ta ett djupt tag i pluskan och åka och köra på en riktig bana och inte bara köra gocart banor som vi har här hemma. Man blir ju lite miljöskadad när man är van att åka runt på 3:an och så kommer man till en bana där man förväntas svänga på 6:an i 220 - 230 blås! Skiljer män från möss kan jag lova! Den lustiga är att efter en halvdagskörning så hänger man där med knät i backen och svänger i över 200 som om man aldrig gjort annat.
Intryck från Misano: Otroligt påkostad anläggning. Restauranger, pool, sjukhus osv osv. Ungefär som om man spelar fotboll i korpen och så får man helt plötsligt spela en match på wembley. Asfalten är som ett salsgolv. Har aldrig varit med om maken till grepp! Hojen satt som klistrad i banan! Dessutom så slet däcken vi åkte på nästintill ingenting! Dunlop Medium. Förvånansvärt tight på två ställen där man var tvungen att åka på 2:an. Stora avåkningszooner och mega läktare. Rätt coolt att tänka på att rossi & co var där två månader tidigare. Inte riktigt lika coolt när man tänkte på att dom åkte 16 sek fortare än mig. Per varv.
Banan är uppenbart modern och av stadionkaraktär och helt platt. Det är uppenbarligen en helt annan acceptans i Italien för racing eftersom banan ligger mitt i stan. 1 km från havet i badorten Misano.
När vi var klara åkte vi till Rijeka i Kroatien och det var raka motsatsen. Osannolikt snabb bana! Snitthastighet runt 160Km/tim. Inga chikaner eller lågfartsböjar. Naturbana som gick upp och ner med skönt flyt runt varvet. Grymt grov alfalt som fullkomligt ÅT däck! Medium däcken som var perfekta på misano var här alldeles för mjuka. Två rejäla pass så var ett nytt bakdäck borta!
Var rätt nöjd när jag läste på hemsidan att jag körde identisk tid med banrekordet (139.3). När jag läste lite noggrannare var jag inte lika nöjd när det var banrekordet för tjejer! Det riktiga banrekordet hade Wayne Rainey från 1988. (1.28 nångonting)
Kostade 80 Euro att köra en heldag och i tisdags var Svullo och jag helt ensamma på banan! Rätt coolt att ha ambulans, flaggvakter, restaurang osv för sig själv.
Vi kom dit mitt i natten i söndagskväll och sällan har jag väl haft en bättre väckarklocka en måndagmorgon än i måndags. Halvåtta prick hörde vi, baaaaaa...baaaaa....baaaaaa högt som f-n. Måste vara en formelbil tänkte och flög ur sängen. Mycket riktigt hade nån snubbe hyrt banan sjävl med nån sorts formel renault el dyl. Han var där och väckte oss även på tis morgon.
Summa sumarum så har det varit en kanonresa och jag åker gärna tillbaks till båda banorna. Uppenbarligen gillade Kroatsierna oss också med tanke på att tullgubbarna knappt ville släppa oss ur landet...
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Nu har jag ägnat dagen åt att städa ur allt gubbflott från bussen! Blir ju en del av sådant efter 9 dagar på roadtrip.
Alla som kör rr borde någon gång ta ett djupt tag i pluskan och åka och köra på en riktig bana och inte bara köra gocart banor som vi har här hemma....

Låter som att ni haft det riktigt gött! Blir det en försäsongare till våren också?
 

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Lunkan drar soväckarna på däcken och nattar dom små grishojarna, sedan blev det lyxmiddag på fina gatan i Misano, dom bästa ribsen jag någonsin har svullat i mig, Hittejoel bjöd på 50 Euros vin och livet lekte, släng dig i väggen James Bond...
 

Bifogat

  • 100_0587.jpg
    100_0587.jpg
    173.2 KB · Visningar: 109

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Feta MotoGP boxar med displayer och flärd.
 

Bifogat

  • 100_0593.jpg
    100_0593.jpg
    146.2 KB · Visningar: 162

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Traktormeck av Guiseppe Almondo, lite finjustering sa han, Trattori-Ducati.
 

Bifogat

  • 100_0594.jpg
    100_0594.jpg
    160.7 KB · Visningar: 159

GSXR1100R

The older i get the faster i was
Gick med
8 Mar 2003
Ort
South Sweden
Hoj
Gammelgixxer, Kawwaräcer 600, KTM Adventure, KTM Elduro
Skräcken lyser i ögonen, läskig bana och lånad fulhoj....
 

Bifogat

  • fotomoto.it.JPG
    fotomoto.it.JPG
    148.5 KB · Visningar: 160

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Nästan skamligt att skända en så fin bana med den där hojen. :gnissla
Avhudnsjuk? Inte då..
 
Nyheter
Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Top