Eftersnack: Sweden Freestyle Festival

oXydex

Rookie
Gick med
15 Jan 2004
Ort
Björkeberg
Hoj
DR 650 RSE
JoS skrev:
Ros:
Bra stuntare i år. :tummenupp De var bättre än någonsin. ...

Ris:
Tempot var oerhört långsamt. Att gå från 1'a stunten till 402 meter tog nästan en timme. Varför? ...


Precis sådär upplevde jag det oxå.

Riktigt trevligt på alla sätt å vis men jag tröttnade redan innan andra stuntuppvisningen kom igång pga all den tid det tog på precis ingenting (verkade det som) Jag va dessutom genomförkyld och hade 35 mil hem så vi sket helt enkelt i hela eftermiddagen för att evenemanget tog sån tid

trist

Hoppas på bättre planering nästa år :tummenupp

/oXydex
 

bsajanne

Först in i kurvan väljer spår!
Gick med
29 Jul 2003
Ort
Märsta
Hoj
Multistrada 1100 -08
Speakern med gipsad arm skulle kunna bli ännu bättre. För mig som inte känner alla personligen var det lite si och så med vad man fick veta om de olika förarna.
T.ex.
"...att en sån fet kille kan hålla balansen"
"Han är galen" (Det sa han om var och varannan förare).

Jag skulle vilja veta lite mera om t.ex.
Var ifrån de kommer, inte bara Sverige eller Finland.
Vad de har för hojar.
Vilka som kör "privat" och vilka som har sponsor.
Hur länge de hållit på med stunt.

Det finns kanske nåt skojigt minne som grabbarna själv tycker är pinsamt som man kunde ta reda på genom deras vänner för att göra presentationen lite mera personlig för var och en av dem som körde.

De olika företagen som nämndes hittar man förmodligen på internet men det kunde vara kul å höra i vilken del av t.ex. Sverige de finns.

Musiken blev ganska tjatig efter en kort stund... och dessutom aningen för högt. Det blev svårt att höra allt som sades när man satt för nära musiken.

Jag kom ganska sent på dagen och var ej med från början. Åkte när regnet kom...

Se det här som saker som kan göras bättre till nästa gång. För det blir väl flera gånger?!!

Vi ses igen. :)
 

sandstream

Guest
bsajanne skrev:
Speakern med gipsad arm skulle kunna bli ännu bättre. För mig som inte känner alla personligen var det lite si och så med vad man fick veta om de olika förarna.
Speakern var Patrik (aka No1 på SH) och jag håller med om att lite mer info inte hade varit fel. Nu känner jag till en del om de som stuntade men de som körde 402 m hade de gärna fått presentera lite kort inför varje rejs. Typ "Hasse Nilsson från Enköping på en Suzuki GSX-R1000"....

Coolaste jobbet hade nog snubben som stod på en tunna i mitten av slutet på rakan med en skylt och visade vem som vann. Hade nog fått hoppa en bit om någon kommit snett :rolleyes:
 

Lilla_Tingeling

Världens lyckligaste Ting!!!
Gick med
26 Oct 2003
Ort
Enköping
Hoj
Gixxer
Jag tycket att det var en toppendag. Fint väder (förutom den där mysiga regnskuren då) och mycke skojj. :tummenupp
Det enda som va tråkigt var dom många och långa uppehållen.

// Lena
 

P@trik

#16
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
race
Lilla_Tingeling skrev:
Jag tycket att det var en toppendag. Fint väder (förutom den där mysiga regnskuren då) och mycke skojj. :tummenupp
Det enda som va tråkigt var dom många och långa uppehållen.

// Lena

Håller med om dom långa uppehållen,borde kunna ha nån form av underhållning i pauserna.

Men som sagt överlag en toppendag. :tummenupp
 

Kricke

Inga vuxenpoäng
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Böhmerland 600
Jag tyckte att tempot på evenemanget va lite väl segt imellanåt.
Pausen innan 402 meter va lite lång

Och att lyssna på den där limp bizkitskivan om och om igen var väl ingen höjdare

Men stuntarna höll hög klass och bjöd på riktigt grym körning :yoparty
Men hela dagen va helt klart kul :tuttar
 

MikkE

Guest
PUH! nu är ytterligare en dag klar. Mkt åkande blev det idag med, inte så många men högt tempo hela tiden. Mkt filmande också :)
 

MikkE

Guest
twinner skrev:
När lägger du upp filmerna då?
jag håller på att föra över 2 timmar film nu. har väl bara 1½ timme kvar på det nu :död

sedan ska allt redigeras osv.. så i början på veckan typ
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Yamaha R7 -24
Tycker det var en bra dag. Bättre än o sitta inne o uggla iaf.
Enda dåliga var att det verkade smärre oplanerat. Bättre nästa gång är jag säker på.
En tabbe av herr speaker var "sätt highchair 12an" när killen precis gjort 2 st... hehe.
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Lilla_Tingeling skrev:
Jag tycket att det var en toppendag. Fint väder (förutom den där mysiga regnskuren då) och mycke skojj. :tummenupp
Det enda som va tråkigt var dom många och långa uppehållen.

// Lena


Haha jag såg dig :7peta
 

Iceman1975

Stället krymper
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vagnhärad
Hoj
Honda CB1000RA
På vägen hem stod jag och börnade vid ett rödljus i Uppsala.. :rolleyes: I riktning Stockholm..
Märkte efteråt att jag ev blivit filmad av ett glatt gäng i en röd Ford kombi (tror det var en sierra) Nån härifrån?? :7peta
 

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Täby
Hoj
Borta
Vad var det för stunt som nån galen finne skulle göra efter hela kalaset? Visste inte om dom skulle låta honom göra det för dom hade inte fått godkänt från länsman.

Var det bara påhitt eller va det nått som utfördes eller vet nån vad det var överhuvudtaget? :va

Det kan väll inte ha varit han som burnade inne i bilen va?
Det va ju knappt kul ens :3freak
 

Matti

Håll käften när du pratar med mig!
Gick med
11 Mar 2003
Ort
The capital city!
Hoj
KTM RC8 R, KTM 450 SMR, KTM 690 SMC och en KTM 250 SX-F.
Kan bara säga att helgen rockade FETT! :tummenupp
Tror nästa års evenemang kommer rocka ännu mer nu när arrangörerna har lite att gå på!

Super tack för helgen och ett ännu större tack till Crille som lånade sin fotpinne till mig hela helgen då jag precis innan tävling lyckades klanta mig och ta sönder min!



:Rockbanan
 

streetfighter1

För******
Gick med
14 Sep 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Fighter Honda CBR900 -96/-97, Huskvarna 258
Lartes skrev:
Vad var det för stunt som nån galen finne skulle göra efter hela kalaset? Visste inte om dom skulle låta honom göra det för dom hade inte fått godkänt från länsman.
Det kanske var den tokige finnen endast iförd leopardstringkalsonger och hjälm med minipraply som verkade ha som mål att burna sönder hojen.
Han lyckades få den att koka rejält i alla fall... :tungan
 

Sadam

Kan du svänga kör du för sakta.
Gick med
18 Sep 2003
Ort
Skutskär
Hoj
4hjulig brio är de enda som är kvar =(
MikkE skrev:
det var en rolig dag, mkt folk och bågar. tempot kunde dock vara lite snabbare..

filmade lite grann, lägger väl upp i veckan

Nu tycker jag att du ska lägga upp filmen MikkE så jag som jobbade få se vad jag missade.
 

sandstream

Guest
Swedie skrev:
En tabbe av herr speaker var "sätt highchair 12an" när killen precis gjort 2 st... hehe.
Japp, det var ett sånt där pinsamt tillfälle när man bara vill blunda :hihi

En annan härlig "tabbe" var "Han gjorde inte en twelve a clock utan en ett a clock" (Heter one a clock).

Nåja, inte världens lättaste att snacka en hel dag i micken, tyckte han var bra ändå!
 

Elis

Uppsala EnduroRunners
Gick med
5 Jun 2003
Ort
Utanför Uppsala
Hoj
Fireblade (Såld) & KTM 450 EXC
Matti skrev:
Kan bara säga att helgen rockade FETT! :tummenupp
Tror nästa års evenemang kommer rocka ännu mer nu när arrangörerna har lite att gå på!

Super tack för helgen och ett ännu större tack till Crille som lånade sin fotpinne till mig hela helgen då jag precis innan tävling lyckades klanta mig och ta sönder min!



:Rockbanan

Min fotpinne har kommit 2:a :banana :banana :banana

Snyggt kört, men du behöver vaxa hojen Matti tanken ser lite sliten ut :D :D
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top