Eftersom det finns för många dåliga bilister..

Stomper

signore Artista acceso bici
Gick med
4 Oct 2007
Hoj
Honda MTX 125, Honda MBX 125cc, KTM 250cc enduro, Kines 200cc"enduro", Husqvarna 500 enduro och en moppescooter
Så har jag tänkt på att ofta åka med en helmetcam för att spela in dessa dårar som helt enkelt inte klarar av att föra sig i trafiken, antingen för polisanmälan eller att lägga ut dem på nätet. För mig händer det dagligen någonting där en bilist (oftare tjejer än killar faktiskt) gör något som skulle kunna sluta mycket tragiskt om jag inte reagerar så fort som jag gör. Jag är en erfaren förare men man kan inte begära att en motorcyklist/mopedist ska reagera som en enduroförare i trafiken, bilisten bör stå för sin del.

Vad tror ni om det?

Oscar S

Fartblind
Gick med
15 Dec 2004
Hoj
KTM 690 SMC-R 2014
Låter lite överseriöst men visst, det kan du ju tjäna pengar på :yoparty

Jaa shit du måste ju vara erfaren du kör ju hela 125 kubik!

Bizz0

TighT
Gick med
7 Oct 2007
Hoj
Dt 125r -03
En konstig idé, men jag håller med! Många bara svänger ut framför

förstår vara inte vad det skulle vara bra för :confused

Stomper

Gick med
4 Oct 2007
Hoj
Honda MTX 125, Honda MBX 125cc, KTM 250cc enduro, Kines 200cc"enduro", Husqvarna 500 enduro och en moppescooter
Sant, jag reggade mig här för att få info om min 125 kmx. Sen fann jag mycket mer att läsa om. Jag tog körkort för 20 år sen och min tyngsta båge är en intruder 1800, har kört båge sen jag klarade av det, dvs då ben och armar klarade nå rät position så erfarenhet har jag nog :)

Jag tycker idén verkar vara bra. Själv blir jag pissförbannad när någon idiot till bilist kör som om ingen annan fanns i närheten och önskar vid sådana tillfällen att jag hade något att dokumentera det hela med så varför inte en helmetcam?

Har dock ingen avsikt att tjäna pengar på detta utan snarare att få en mer säker trafik, främst för mig som motorcyklist men varför inte dra med hela trafikantskaran.

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Hoj
Många
3221438 Sant, jag reggade mig här för att få info om min 125 kmx. Sen fann jag mycket mer att läsa om. Jag tog körkort för 20 år sen och min tyngsta båge är en intruder 1800, har kört båge sen jag klarade av det, dvs då ben och armar klarade nå rät position så erfarenhet har jag nog :)

Jag tycker idén verkar vara bra. Själv blir jag pissförbannad när någon idiot till bilist kör som om ingen annan fanns i närheten och önskar vid sådana tillfällen att jag hade något att dokumentera det hela med så varför inte en helmetcam?

Har dock ingen avsikt att tjäna pengar på detta utan snarare att få en mer säker trafik, främst för mig som motorcyklist men varför inte dra med hela trafikantskaran.
Du får nog lite mer seriösa svar/frågor/synpunkter om du skriver i det "riktiga" forumet. :tummenupp

Stomper

Gick med
4 Oct 2007
Hoj
Jo, nu när du säger det så.. får nog flytta förslaget någon annanstans ;)

Tack för tipset

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Sant, jag reggade mig här för att få info om min 125 kmx. Sen fann jag mycket mer att läsa om. Jag tog körkort för 20 år sen och min tyngsta båge är en intruder 1800, har kört båge sen jag klarade av det, dvs då ben och armar klarade nå rät position så erfarenhet har jag nog :)

Visst en jätte bra ide. Men det är ingen som kommer bry sig iaf. Om du inte har märkt så hatar alla MC förutom de som kör dem.

Lika mycket som vi hatar idiot bilster hatar dem oss och dem brukar ju va många flera så det hjälper ändå inte.

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024