"Egentillverkat" Slipon

JT

I feel the need, the need for speed!
Gick med
6 Oct 2005
Hoj
Kawasaki ZX-12R Ninja och Yamaha R6
CayLe skrev:
878335 Som den fattiga studenten man är så har jag inte haft råd med ett slipon innan jag fann inspiration i --->den här tråden<---. Jag begav mej in till Haninge dagen efter att jag läst tråden och köpte mej följande:

Mekonomen:
Micro ljuddämpare 2" 260:-
Avgasböj 30grader 2" 37:-

Biltema:
Montageband 30:-
avgasklammrar 20:-

---------------------------
~350:-

Jag hade turen att orginalavgasröret på FZR'en var 2" så grejerna passade rakt på.

Hur blev ljudet då, frågar ni er? Jo, det ska jag visa i min lilla film: http://cayle.mine.nu/sporthoj/cayle/simons.wmv

Färdiga projektet:

ÅÅÅÅÅÅH! Filmen!!!!:D

Fan vad besviken jag blev! Hoppades på en förbikörning "flat out" när du kör tillbaka, men istället bjöds det på pinsamheter i den högre skolan:rolleyes:

Ljudet blev iaf kanon tycker jag.:tummenupp

Danne_

Ny medlem
Gick med
30 May 2006
Hoj
Honda 900rr i nyskick
Herre jävlar. De där är ingen ljuddämpare!!:D med betoning på dämpning. Däremot så borde du nog täta gaffeln och få dämpning där med kanske:)

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
R1
CayLe skrev:
878335 Som den fattiga studenten man är så har jag inte haft råd med ett slipon innan jag fann inspiration i --->den här tråden<---. Jag begav mej in till Haninge dagen efter att jag läst tråden och köpte mej följande:

Mekonomen:

Biltema:

Jag hade turen att orginalavgasröret på FZR'en var 2" så grejerna passade rakt på.

Hur blev ljudet då, frågar ni er? Jo, det ska jag visa i min lilla film: http://cayle.mine.nu/sporthoj/cayle/simons.wmv

Färdiga projektet:

Man blir nästan tårögd. Vi studenter må va fattiga, men kreationerna visar proffsstandard! :crash
Det ska låta som om döden kommer när man drar på, annars är det liksom ingen idé.
Du får 5 spruckna trumhinnor av 5 möjliga i betyg!

Gottschalk

#45 2013 ??
Gick med
3 Mar 2006
Hoj
Italienska moppar......
Svinbra film :yoparty
Produktionen påminner lite om buskisporr från 70-talet :)
Skönt med människor som inte tar sig själva på för stort allvar :tummenupp
Betyg: Fyra badbollar och en C-kupa!

etelhag

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
RVF 400, RD 350 nerplockad-projektet-kanske-nån-gång-blir-klart-nångång edition
Henkebenke skrev:
2370558
Det ska låta som om döden kommer när man drar på, annars är det liksom ingen idé.

Du menar som när man använder en sådan här kanske?
:hördu Kopparmegafon

har en mp3 med ljud på mästerverket också men vet ej hur jag lägger upp den på ett bra sätt

Bifogat

• koppar-1.jpg
    koppar-1.jpg
    93.5 KB · Visningar: 115
  • koppar-2.jpg
    koppar-2.jpg
    79.8 KB · Visningar: 64
  • koppar-3.jpg
    koppar-3.jpg
    76.4 KB · Visningar: 95

Henkebenke

Alla hojar sålda.
Gick med
4 Apr 2006
Hoj
R1
etelhag skrev:
2370638 Du menar som när man använder en sådan här kanske?

har en mp3 med ljud på mästerverket också men vet ej hur jag lägger upp den på ett bra sätt

Haha ja precis så!!! :yoparty

unknownuser

Student
Gick med
2 Aug 2004
Hoj
---
etelhag skrev:
2370638 Du menar som när man använder en sådan här kanske?

Okej, det där är ju bara sjukt... går att ens att vara i närheten när motorn går igång??? :tomten

etelhag

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2006
Hoj
RVF 400, RD 350 nerplockad-projektet-kanske-nån-gång-blir-klart-nångång edition
lassnig skrev:
2371359 Okej, det där är ju bara sjukt... går att ens att vara i närheten när motorn går igång??? :tomten

Nja, det kändes ju när den startade om man säger som så...:näsblod man vibrerade hel och hållen. men jag har bara kört en testrepa med den monterad, jag råkade få syn på lite koppar och en liten rundbockningsmaskin och så hade jag speedway-hd:n från monstergarage i färskt minne, å sen blev det som det blev liksom...

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Hoj
Piagio med trampor
finurligt o billigt!
Jag älskar bara moppar som låter mer än dem presterar!
Min ninja med raka rör var trevlig den med..poffa mycket o panga mest:D

Henric

Fallit tillbaka i sporthojträsket...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu
Jag har en kamrat som monterade en Simons dämpare på sin YZF750R en gång i tiden...hmm....93 typ.
Den gick ca 40 mil innan den rasade i motorn, till saken hör det att den var bara 4 månader gammal hojen, någon sa ngt om att det blev för dåligt mottryck?
Vet inte riktigt vad som hände men att slänga på en sådan dämpare utan att se över bestyckning i bänk är nog ett riktigt lotteri.

tobbe1

Ny medlem
Gick med
7 Feb 2004
Hoj
Z1000
CayLe skrev:

Mekonomen:

Biltema:

Färdiga projektet:
Fy fan va röttet ljud. Och utseendet ska vi ju inte gå in på. Gör dig själv en tjänst, sätt tillbaka originalet

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Henric skrev:
2372227 Jag har en kamrat som monterade en Simons dämpare på sin YZF750R en gång i tiden...hmm....93 typ.
Den gick ca 40 mil innan den rasade i motorn, till saken hör det att den var bara 4 månader gammal hojen, någon sa ngt om att det blev för dåligt mottryck?
Vet inte riktigt vad som hände men att slänga på en sådan dämpare utan att se över bestyckning i bänk är nog ett riktigt lotteri.

Vad rasade??

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...