Maxout
Mr
Akta ventilerna å bestycka! =) Hehe ploj men fixxa backboxar å dylikt!!
CayLe skrev:878335Som den fattiga studenten man är så har jag inte haft råd med ett slipon innan jag fann inspiration i --->den här tråden<---. Jag begav mej in till Haninge dagen efter att jag läst tråden och köpte mej följande:
Mekonomen:
Micro ljuddämpare 2" 260:-
Avgasböj 30grader 2" 37:-
Biltema:
Montageband 30:-
avgasklammrar 20:-
---------------------------
~350:-
Jag hade turen att orginalavgasröret på FZR'en var 2" så grejerna passade rakt på.
Hur blev ljudet då, frågar ni er? Jo, det ska jag visa i min lilla film: http://cayle.mine.nu/sporthoj/cayle/simons.wmv
Färdiga projektet:
Mattias skrev:878418Ja, jävlar. Men är det verkligen en ljuddämpare? Det lät inte så dämpat.
CayLe skrev:878335Som den fattiga studenten man är så har jag inte haft råd med ett slipon innan jag fann inspiration i --->den här tråden<---. Jag begav mej in till Haninge dagen efter att jag läst tråden och köpte mej följande:
Mekonomen:
Biltema:
Jag hade turen att orginalavgasröret på FZR'en var 2" så grejerna passade rakt på.
Hur blev ljudet då, frågar ni er? Jo, det ska jag visa i min lilla film: http://cayle.mine.nu/sporthoj/cayle/simons.wmv
Färdiga projektet:
Henkebenke skrev:2370558
Det ska låta som om döden kommer när man drar på, annars är det liksom ingen idé.
etelhag skrev:2370638Du menar som när man använder en sådan här kanske?
Kopparmegafon
har en mp3 med ljud på mästerverket också men vet ej hur jag lägger upp den på ett bra sätt
CayLe skrev:878335... text om ljuddämpare ...
etelhag skrev:2370638Du menar som när man använder en sådan här kanske?
Kopparmegafon
har en mp3 med ljud på mästerverket också men vet ej hur jag lägger upp den på ett bra sätt
lassnig skrev:2371359Okej, det där är ju bara sjukt... går att ens att vara i närheten när motorn går igång???
Fy fan va röttet ljud. Och utseendet ska vi ju inte gå in på. Gör dig själv en tjänst, sätt tillbaka originaletCayLe skrev:878335Som den fattiga studenten man är så har jag inte haft råd med ett slipon innan jag fann inspiration i --->den här tråden<---. Jag begav mej in till Haninge dagen efter att jag läst tråden och köpte mej följande:
Mekonomen:
Biltema:
Färdiga projektet:
Henric skrev:2372227Jag har en kamrat som monterade en Simons dämpare på sin YZF750R en gång i tiden...hmm....93 typ.
Den gick ca 40 mil innan den rasade i motorn, till saken hör det att den var bara 4 månader gammal hojen, någon sa ngt om att det blev för dåligt mottryck?
Vet inte riktigt vad som hände men att slänga på en sådan dämpare utan att se över bestyckning i bänk är nog ett riktigt lotteri.
MV Agusta kör vidare på egen hand
MV Agusta har bekräftat att... |
|
MV Agusta återtar full kontroll
MV Agusta har bekräftat att... |
|
2025 års Ducati Riding Academy
Registreringen för 2025 års... |
|
Uppdaterad KTM 790 Duke
KTM 790 DUKE, även kallad ”... |
|
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |