EICMA-mässan 2021

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Nu har jag besökt Milanomässan för första gången. Många utställare saknades och jag förstår att den inte var som den brukar. Men den var bra ändå för en som är nybörjare på den mässan. Ibland är det bra att inte ha något att jämföra med.
Trenden var helt klart mindre eldrivna fordon, det fanns det en uppsjö av på plats.
 

Bifogat

  • IMG_3650.JPG
    IMG_3650.JPG
    3.2 MB · Visningar: 34
  • IMG_3654.JPG
    IMG_3654.JPG
    1.4 MB · Visningar: 32
  • IMG_3667.JPG
    IMG_3667.JPG
    4.1 MB · Visningar: 32
  • IMG_3675.JPG
    IMG_3675.JPG
    4.9 MB · Visningar: 34
  • IMG_3681.JPG
    IMG_3681.JPG
    3 MB · Visningar: 32
  • IMG_3682.JPG
    IMG_3682.JPG
    1.2 MB · Visningar: 33
  • IMG_3691.JPG
    IMG_3691.JPG
    1.6 MB · Visningar: 37
  • IMG_3694.JPG
    IMG_3694.JPG
    2.7 MB · Visningar: 37
  • IMG_3695.JPG
    IMG_3695.JPG
    2 MB · Visningar: 38
  • IMG_3696.JPG
    IMG_3696.JPG
    2.7 MB · Visningar: 36

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag vet inte ens vad det är. :va.
Jag tror notrightrider efterlyser en t-shirt med ett i mässammanhang inte alltför sällsynt motiv…?

Men för oss som redan har en komplett garderob, var mässan välbesökt? Vilken dag var Du där, vecko- eller helgdag? Några särskilda nyheter eller trender, vid sidan av det elektriska då?

16D909F2-68A0-426A-9173-AD506A0AE102.jpg
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Jag tror notrightrider efterlyser en t-shirt med ett i mässammanhang inte alltför sällsynt motiv…?

Men för oss som redan har en komplett garderob, var mässan välbesökt? Vilken dag var Du där, vecko- eller helgdag? Några särskilda nyheter eller trender, vid sidan av det elektriska då?

View attachment 466129
Jag var där på torsdagen, dvs första dagen för oss vanliga besökare.
Det var mycket folk, så pass att de till de mest populära områdena hade avspärrningar och insläpp för att det inte skulle bli för trångt.
En eftergift för Coronan kanske, men kontentan blev att det blev en klunga med folk som väntade på sin tur att komma in. Kö är inget som italienare tar så allvarligt på, en klump är också en kö....
Men alla som var där hade munskydd och ett färskt anti-gentest, så det var nog skapligt ok.
(Tyckte jag tills jag precis nyss hörde på nyheterna att det var en stor business i Italien att sälja falska covid-pass.... Men vi tog test innan vi åkte, medan vi var där och igen när vi kom hem så det verkar ha gått bra)

Tröjor fanns det, men inte så mycket tillbehör eller annan kringutrustning.
Det kändes som att man valt bort den delen av mässan för att ge plats åt hojar.
Jag har aldrig varit på mässan i Milano tidigare så jag vet inte hur stor den här var i förhållande till hur det brukar vara. Men vad jag förstått så var den betydligt mindre än vanligt.

Trenden var absolut små fordon från framförallt asiatiska tillverkare, både el och bensin.
Jag vet inte hur många märken jag såg som jag aldrig hört talas om tidigare.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag var där på torsdagen, dvs första dagen för oss vanliga besökare.
Det var mycket folk, så pass att de till de mest populära områdena hade avspärrningar och insläpp för att det inte skulle bli för trångt.
En eftergift för Coronan kanske, men kontentan blev att det blev en klunga med folk som väntade på sin tur att komma in. Kö är inget som italienare tar så allvarligt på, en klump är också en kö....
Men alla som var där hade munskydd och ett färskt anti-gentest, så det var nog skapligt ok.
(Tyckte jag tills jag precis nyss hörde på nyheterna att det var en stor business i Italien att sälja falska covid-pass.... Men vi tog test innan vi åkte, medan vi var där och igen när vi kom hem så det verkar ha gått bra)

Tröjor fanns det, men inte så mycket tillbehör eller annan kringutrustning.
Det kändes som att man valt bort den delen av mässan för att ge plats åt hojar.
Jag har aldrig varit på mässan i Milano tidigare så jag vet inte hur stor den här var i förhållande till hur det brukar vara. Men vad jag förstått så var den betydligt mindre än vanligt.

Trenden var absolut små fordon från framförallt asiatiska tillverkare, både el och bensin.
Jag vet inte hur många märken jag såg som jag aldrig hört talas om tidigare.
Tack för rapporten? Jag brukar själv åka med Hoj-X till Helsinki i början av februari ock passa på att besöka finska MC-mässan när jag är där. Sista turen var ju februari 2020 och jag hoppas verkligen att Covid inte kommer i vägen i år! Personligen är jag riktigt nyfiken på hur agenturerna väljer att profilera sig inför 2021 - vad man slår på trummorna för. Är det business as usual eller finns det något som ändrats under de senaste två åren? Sedan blir naturligtvis senaste infon om MotoGP Kymiring högintressant, jag har en känsla av att det gäller att agera snabbt om man vill vara med på den milstolpen…

Tack för Dina fina bilder, de påminner om en ljusare och varmare tid när vi nu har tvåsiffrigt under nollan i vår vrå av världen :)
 

Anca

Sporthojsnörd
Gick med
26 May 2013
Ort
Nacka
Hoj
Kawasaki Z1000SX -2019
Tack för rapporten? Jag brukar själv åka med Hoj-X till Helsinki i början av februari ock passa på att besöka finska MC-mässan när jag är där. Sista turen var ju februari 2020 och jag hoppas verkligen att Covid inte kommer i vägen i år! Personligen är jag riktigt nyfiken på hur agenturerna väljer att profilera sig inför 2021 - vad man slår på trummorna för. Är det business as usual eller finns det något som ändrats under de senaste två åren? Sedan blir naturligtvis senaste infon om MotoGP Kymiring högintressant, jag har en känsla av att det gäller att agera snabbt om man vill vara med på den milstolpen…

Tack för Dina fina bilder, de påminner om en ljusare och varmare tid när vi nu har tvåsiffrigt under nollan i vår vrå av världen :)
Ett besök på Kymiring ligger högt upp på önskelistan!

På Milanomässan kändes det som de olika fabrikaten hade med sig relativt lite personal. Det fanns få att fråga om de olika modellerna, undantaget några märken. Det var troligtvis en Corona-effekt, jag antar att det inte är så det brukar se ut på Eicma.

Jag tror att det, i samband med att allt fler fordon blir elektriska, kommer att dyka upp ett gäng nya märken. Alla med sin egen tanke om vad som är bästa lösningen för batterier och laddning. Lite som bilen innan det blev standard med pedal- och reglageplacering. Det kommer nog vara lite "vilda västern" innan det utkristalliserats vad som funkar bra och vad som blir en historisk parentes.
Man får i så fall hoppas på stora framsteg inom batteriframställningen så vikten kan hållas nere och aktionsradien uppe.

Både Cake och Öhlins fanns på plats, vilket så klart kändes bra för ett svenskt hjärta.
Cake är ju fantastiskt ful, det är nästan det som är deras försäljningspitch, inget extra bjäfs, bara kvalitet och praktisk (men ful) design.
 
Nyheter
Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...

2025 års Honda CB1000 Hornet

2025 års Honda CB1000 Horne...

GGN-träning med Stark Varg!

Nu gäller den sista finslip...

Brembo köper Öhlins – Vad händer med ISR?

Efter en längre tids förhan...

Honda NT1100 får semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Aki Ajo ny chef för Red Bull KTM Factory Racing MotoGP team

Screenshot KTM förstärke...

Helt ny Yamaha R3

Inför kommande år lanserar ...

KTM kommer med automatlåda

KTM lanserar sin nya halvau...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Screenshot Europeiska in...

KTM presenterar en automatisk manuell växellåda

KTM presenterar sin automat...

Top