Man behöver alltså inte ha hjälm.
Jag körde upp på en Dr 650 om jag inte missminner mig. Måste ringa vv och be dom dra in mitt kort
Han måtte ha blivit biten av en galen apa Byt körskola RAUS !!!
Tack för alla lugnande svar! Jag är är glad att det finns kunnigt folk på detta fora. Jag blev lite halvknäckt när jag fick höra att jag inte skulle få köra upp på min hoj. Men nu kan jag säkerligen sova gott inatt.
Tack än en gång!!!
Ja, på tal om det... Jag kom precis på att han sa att man inte fick köra upp på en R1:a eftersom den har för många hk samt väger för lite.
Om gubben for med medvetna osanningar, så ska jag fan byta körskola.
På tal om det; Han sa även att man MÅSTE ha skinnställ eller gore tex-ställ. Detta efter att jag berättat att jag körde hoj iförd crossbyxor, cross-stövlar, cross-skydd och crosshjälm. Han sa att jag genast måste införskaffa ett skinnställ. Wtf igen?!
Som att inte detta vore nog, så sa han också att om jag blir stoppad av polisen när jag övningskör privat (vilket jag redan blivit), så är risken stor att min handledare blir av med sitt körkort bara för att jag inte bär skylt.
Kan det vara en mytoman jag har att göra med?
Men då var det väl för mellankort?
Får man fråga vilken skola du kör på Gös. Jag tänkte ringa och utge mig för att vara en som vill övningsköra, men har en egen hoj jag tänkte köra upp på. Jag kan sedan återberätta vad gubbfan sa till mig. Vad heter han?
Ha ha. Jag är lite smått sugen på name dropping och körskolename dropping. Men jag avvaktar tills jag pratat med honom.
Ha ha. Jag är lite smått sugen på name dropping och körskolename dropping. Men jag avvaktar tills jag pratat med honom.
Som att inte detta vore nog, så sa han också att om jag blir stoppad av polisen när jag övningskör privat (vilket jag redan blivit), så är risken stor att min handledare blir av med sitt körkort bara för att jag inte bär skylt.
?
Han försöker bara käna pengar på att hyra ut grejor, häng ut honom och låt dumhet och snålhet straffa sig!
Vid körprov för motorcykel ska du kunna visa det senaste utfärdade registreringsbeviset för provfordonet.[/B]
Skyddsutrustning:
När du gör körprovet ska du ha skyddskläder av skinn eller annat robust material samt skyddsglasögon eller motsvarande, kraftig fotbeklädnad, handskar och ryggskydd. Skyddsutrustningen skall vara avsedd för motorcykelkörning.
Följande krav gäller på provfordonet när du kör upp på motorcykel:
En motorcykel som används vid körprovet måste vara tvåhjulig och den får inte ha sidvagn. Motorcykeln ska kunna köras i minst 100 km/tim. Vid prov för behörighet A1 ska motorcykeln kunna köras i minst 90 km/tim. Motorcykeln får inte vara utrustad med automatisk frikoppling eller, om provet inte avser behörighet för automatväxlad motorcykel, automatisk växling. Samma motorcykel skall användas under hela provet.
För behörighet A:
Motorns slagvolym får inte understiga 700 kubikcentimeter.
Motorns effekt får inte understiga 35 kW.
För behörighet A, begränsad:
Motorns slagvolym får inte understiga 375 kubikcentimeter.
Motorns effekt får inte överstiga 25 kW.
Förhållandet effekt/tjänstevikt får inte överstiga 0,16 kW/kg.
För behörighet A1:
Lätt motorcykel vars slagvolym inte får understiga 120 kubikcentimeter.
Motorns effekt får inte överstiga 11 kW.
Vid körprov för motorcykel ska du kunna visa det senaste utfärdade registreringsbeviset för provfordonet.
Källhänvisningen då?
Källhänvisningen då?
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring
Honda har uppdaterat NT1100... |
|
Yamaha Tracer 9 uppdateras
Sporttouring-modellerna TRA... |
|
EICMA 2024: Ducati
Som väntat släppte de itali... |
|
Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar