Ej regbar banhoj

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
Du skulle ju ha en 675:a !
Med xtrafälgar å allt..
Vet en som har en fin till salu :rolleyes:

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
vart kan man köpa en sån då? en smälld hoj av ett försäkringsbolag

Det kan man inte, det är få förunnat du bör ha en kontakt med en mc demontering eller ett försäkringsbolag. Alla hojar som skickas till skroten skall demonteras och alla trasiga delar skall slängas. Så är det en repa i svingen som ny kostar 16 000 kr så ska den slängas.

Jag köpte en engelsk försäkringshoj där har dom ett annat upplägg. Köpte juli 2008 en r6 08 med 90 mil på mätaren för 54 000 inkl frakt hem till dörren. Kan vara värt att kika på.

Jag vet även att KVD vid ett par tillfällen har sålt hojar i sämmre skick. (vet inte riktigt hur det hänger ihop men omkullkörda hojar va det i alla fall.)

Lycka till.

TKBHENKE

BLACK IS BACK
Gick med
7 Jul 2003
Hoj
Super blackbird
Du skulle ju ha en 675:a !
Med xtrafälgar å allt..
Vet en som har en fin till salu :rolleyes:

Köp en som Robbans. En som är färdig. Det är alls tips som hållt på med detta. Jättekul att kitta en "tom" hoj,, men riktigt dyrt.

//Henrik (Som byggd fler RR hojar,,,,*Brrrr*)

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Vill man ha en garageförsäkring så är det många bolag som kräver att man har ett regnummer på hojen.

Jupp men trygg hansa har en försäkring för oregeistrerade fordon. Kostade för mig ca 3000 / år och täcker stöld och transport dock max 70 eller 75 000.

// Oskar

mojja83

Guest
vart kan man köpa en sån då? en smälld hoj av ett försäkringsbolag

joo, 600 är det ända intressanta. fördelen för mig blir ju att jag inte måste åka hem med samma hoj så jag kan nästan packa in lösa delar i skåpet och limma ihop allt när jag kommer hem, för mig blir det nog ingen container om jag inte kör rakt in i en:tummenupp

dem regbara cbr600rr går på runt 50 papp på blocket och det är lite väl mycket. är hojen regbar så är garageförsäkring det enda intressanta, eventuellt trafik om jag ska köra smc.

Det är ju inte direkt du som bestämmer hur mycket som blir till skrot efter en rejäl klotning :(
För mig räckte det med 65-75 km/h i esset för att göra skador för 115K :(

Nu var ju detta en nästintill ny gatcykel där varenda kåpa,kåpstag,bakram,sving o.s.v skulle ha behövt ersättas med nytt. Hade det varit hyndan hade jag nog klarat den klotningen under 10k

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!