Eksjö"höglandet"

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Jaha. är det så tråkigt:gnissla
Men antagligen så blir nbg första å sista gången för mig med, eftersom hunden är 8 år när nbg-kontraktet rinner ut. Man får då räkna han som pensionerad.
Vad har du för befattning när du gör utlandsmission? Min/am röjare antar jag ?!

NBG kan nog var rätt okej men jag är 27 nu och vill inte skjuta livet framför mig mer har gjort det tillräckligt som det är!
Med lite tur så blir det polisskolan snart.
När jag gjort denna missionen så har jag gjort 2st på pansarskytte, 1st på Vakt/Eskort och en på MOT
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
NBG kan nog var rätt okej men jag är 27 nu och vill inte skjuta livet framför mig mer har gjort det tillräckligt som det är!
Med lite tur så blir det polisskolan snart.
När jag gjort denna missionen så har jag gjort 2st på pansarskytte, 1st på Vakt/Eskort och en på MOT

Noooooo, the dark force is strong in you, dont go there. Gillar uniformsyrken hör ja :yoparty
Hoppas man blir stoppad av dig nästa gång då, när du står där med din laserpikadoll å skrattar åt alla du stannar:mad: Räknar med lite rabatt å empati vid fartkontrollerna med andra ord

Låter som du gillar grönkläderna, va rätt trött på dem efter lumpen, men nu är det ju mer ett yrke, som man får pengar för, känns liiiite bättre. Som iofs går oavkortat till det största pengahålet, hojjen.:D
Jaja, hoppas vi ses nästa helg, börja planera för körning på söndag grabbar... då är ja redo
 

R1Lillen

Gudomlig sporthojare
Gick med
19 Aug 2003
Ort
Eksjö
Hoj
R1-98 polka som ny,R1-15
nu åker ja till karlskoga å gelleråsen för träning å tävling hoppas det kommer upp lite folkt å hejar på :)
ta det lungt där ute i trafiken miste en kompis i en bilolycka förra helgen take care
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Hallo grabbar
Nu närmar det sig inflyttningsdatum, och jag en fråga till er som bor i eksjö. När jag tar med hojjen har jag inget bättre ställe än ett cykelskjul å ha den i. Jag undrar därför om någon av er känner någon som har eller möjligtvis själva har ett garage som har plats för 1st ktm, helst värmegarage och låst(är inte kräsen), för en slant i månaden. Vore bra å ha den där man vet att den står säkert :) Hoppas nån av er kan hjälpa mig
Tack på föhand
/ Rumpel
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Jajemens, då är jag installerad i eksjö å har även hunnit kolla in ränneracet som utspelade sig på slätten.
Om vädret är fint imorn, är ja mer än sugen på å guidas runt på vägarna kring eksjö, nån mer än jag som är sugen på en runda???
Dags å sätta ribban för hojåkning på höglandet grabbar...
 

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Jajemens, då är jag installerad i eksjö å har även hunnit kolla in ränneracet som utspelade sig på slätten.
Om vädret är fint imorn, är ja mer än sugen på å guidas runt på vägarna kring eksjö, nån mer än jag som är sugen på en runda???
Dags å sätta ribban för hojåkning på höglandet grabbar...

Kan alltid hänga på om vädret som sagt är okej!
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Finemang,
Kollade vädret på smhi å de verkar bli molnigt men inge regn,vi kan ju bestämma kl 16 vid shell eller??

-rumpel
-Nicke_E
-BusenEdo
 

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Finemang,
Kollade vädret på smhi å de verkar bli molnigt men inge regn,vi kan ju bestämma kl 16 vid shell eller??

-rumpel
-Nicke_E
-BusenEdo

Ja är det inget regn så kommer jag men det verkar lite osäkert just nu! för här är det sol i halva stan och regn i den andra halvan.
Kan ju bli bättre framåt eftermiddagen!
 

molle

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eksjö/Sävsjö
Hoj
KTM 625SMC -05
Jag har hojen i sävsjö så jag hinner tyvärr inte följa med idag
men jag kör över den i slutet på veckan sen är jag med
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
Jag har hojen i sävsjö så jag hinner tyvärr inte följa med idag
men jag kör över den i slutet på veckan sen är jag med

Synd, hade vatt trevligt å få me nån motard me, så man inte är själv å köra sakta :gnissla

Ja är det inget regn så kommer jag men det verkar lite osäkert just nu! för här är det sol i halva stan och regn i den andra halvan.
Kan ju bli bättre framåt eftermiddagen!

Ja, svårt att sia om vädret här i eksjö, det har börjat regna 2 av 3 gånger jag bestämmt mig för å köra, växlar jobbigt snabbt här :mad:

Såg en 640 prestige vid ica kl 13.30 , ingen som har en aning vem de kan va? Körde som en söndagskörare för övrigt:D
 

BusenEdo

allmänt glad
Gick med
6 Jun 2005
Ort
Tranås
Hoj
Suzuki Sv 650s 2003
Tog en snabbis till Aneby idag... Regn och regn och mera regn:rolleyes
Hinner dock inte idag gossar, har kommit lite annat i vägen.
Men hela veckan utan torsdag är jag ledig på eftermiddagarna till kl 2300 då jag börjar jobba!
 

Nicke_E

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2004
Ort
Växjö
Hoj
CBR 1000 RR -04
Synd, hade vatt trevligt å få me nån motard me, så man inte är själv å köra sakta :gnissla



Ja, svårt att sia om vädret här i eksjö, det har börjat regna 2 av 3 gånger jag bestämmt mig för å köra, växlar jobbigt snabbt här :mad:

Såg en 640 prestige vid ica kl 13.30 , ingen som har en aning vem de kan va? Körde som en söndagskörare för övrigt:D

Just nu är vädert okej här iallfall håller det i sig så kommer jag åka åt eksjö och vara där till 16 :tummenupp
 

molle

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Eksjö/Sävsjö
Hoj
KTM 625SMC -05
jag har sett två andra ktm sm i eksjö en orange och en svart troligen 640 båda två men jag vet inte vem som har dem. Vi får köra ifatt dem och fråga :)
torsdag eller fredag kan jag nog köra en runda.
får man fråga hur bra du är på bakhjulet:confused: själv är jag kass men övar för fullt.
 

Rumpel

Medlem
Gick med
14 Apr 2005
Ort
Umeå
Hoj
Honda AT -97
jag har sett två andra ktm sm i eksjö en orange och en svart troligen 640 båda två men jag vet inte vem som har dem. Vi får köra ifatt dem och fråga :)
torsdag eller fredag kan jag nog köra en runda.
får man fråga hur bra du är på bakhjulet:confused: själv är jag kass men övar för fullt.

Tja, synd att du inte kunde va me idag, jag å Nicke tog en bra runda på ca13 mil, jäkligt kruviga mcvägar, runt kråkshult, mariannelund, mot österbymo och 134 hem, dock lite mkt kälskott runt kråkshult, me de va de värt:tummenupp Nästa gången höjjer vi tempot ett snäpp:näsblod

Mina bakhjulsskillz är väl sådär, rekordet ligger väl på 3-400 m kanske, övar me knät på sadeln, i uppförsbackarna men de sitter inte riktigt än, dock har jag fått in balanspunkten hyffsat sittandes, dock svårt att svänga. Vi får träffas å träna tillsammans, kan ta lite fräcka bilder me:tummenupp
Säg bara till så är ja alltid på,

Hade fint, ser redan fram emot nästa runda!
 

KGA

Spriten räddade mig från idrotten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Nässjö
Hoj
Såld
Hallå är också sugen på att en sväng någon dag. Bor i Nässjö sedan två år. Försökte vara utan hoj förra året men tanten och omgivningen stog inte ut med mig ( vart tydligen bitter och allmänt jobbig :tungan ) så nu har jag skaffat en fireblade och vill ha lite sällskap och vägtips då min lokalkännedom är lite si och så.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top