Är det samma typ av proppar du använder? Finns ju tröga och snabba....
Samma tröga propp.
Elfelet har vi dragits med i några dagar. redan innan det var svinkallt ute så börjdae säkringen att gå.
Last edited:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det samma typ av proppar du använder? Finns ju tröga och snabba....
Inte jag, men andra lindar säkringarna med aluminiumfolie så att de håller.Samma tröga propp.
Inte jag, men andra lindar säkringarna med aluminiumfolie så att de håller.
Börjar det brinna så släcker man.
Automatsäkringar kräver fläktkylning för att tåla överbelastning.
Jag är fegis när det gäller el så jag vill gärna ha en vanlig propp och inte en stor spik eller mixtrad säkring.
Be mannen i huset gör det då!![]()
det kan vara så enkelt att du har satt i en 10A säkring när det är planerat för 16A![]()
Det finns automatsäkringar som passar i sockel för ordinära stenåldersproppdjävlar.
Claes i sjön brukar ha.
Men du har ett fel någonstans, som måste åtgärdas.
Om du suger lite kuk på elektrikern så kanske han kan kolla upp ordentligt vad som bör göras.
Är ledningarna friska, så rekomenderar jag oannämnda automatsäkringar och installation av jordfelsbrytare.
Är elen så gammal att det är vanligt proppskåp, så är det antagligen dåligt med jordning.
Då är en jordfelsbrytare oumbärlig.
Jag föreslog uppkollning av ledningarna, byte till automatsäkringar (billiga sättet) samt installation av jordfelsbrytare.Ursäkta men!!!! Jordfelsbrytare och kasst elsystem i huset låter som en bra ide men funkar ju sällan eller???? och sen heter det jordfelsbrytare av en anledning och det betyder inte att den skyddar om jord saknasett krav är att man har jord..
Har du hus med eget proppskåp så som någon skrev tidigare kolla så det inte ligger råttlik innanför kapslingen i proppskåpet
Fixa elen för nått är knas sen när det funkar så installerar du en jordfelsbrytare som räddar era liv![]()
Jag föreslog uppkollning av ledningarna, byte till automatsäkringar (billiga sättet) samt installation av jordfelsbrytare.
Jordfelsbrytare gör större nytta i ett ojordat system än i ett jordat.
Jordledningens uppgift är att erbjuda strömmen en enklare väg till mark än genom kroppen.
Jordfelsbrytarens uppgift är att bryta strömmen om det "kommer tillbaka" mindre ström än det "skickas ut".
Vid elfel i ett jordat system, så skickas strömmen genom jordledningen till marken.
I ett ojordat system skickas strömmen genom kroppen till marken.
När tycker du att det är iktigast att strömmen bryts?
Någon kabel som kan vara avskavd på ett ställe och sedan flyttar sig när den blir varm efter ett tag och då kommer den i kontakt med nått som kortsluter och proppen går.... Lycka till! Bara att öppna alla vägguttag och lamputtag och skruva om alla kontakter...
Menar du att linorna i tjärpappförsegling i blyrör inte håller för evigt?
Edit: Nog för att det spökar i gamla hus men detta är löjligt.
jag tycker att du ska låta det vara och inte skruva i fler säkringar, kabel e skadad någonskatan eller så e kabeln lös i elcentralen dum och forsätta belasta den .
Hur tror du att en jordfelsbrytare fungerar?Ok en brytare som slår ifrån när förbrukaren drar 20mA mer än förväntat är ju kanon![]()
Nya Indian Pursuit Elite
Screenshot Indian Motorc... |
|
Icons of British Originality
Åtta team från åtta länder ... |
|
![]() |
BMW presenterar R 12 G/S
BMW Motorrad har presentera... |
![]() |
Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning
Den europeiska branschorgan... |