El fel?

didjik

Guest
Har ett litet problem med min Yamaha Dtr 125 -91. Den går fint up till 5000 rpm sedan börjar den gå dårligt och över 7000 rpm så händer knappt något + att den toppar ca 100 km/h.

Det hände efter att jag hade haft den inne den för att byta kolv och svarvade (eller hur man gör) om cylindern.Detta för att det va en bit av kolven som hade gåt sönder och låg i cylindern. Har rensat förgasan och kollat tändstiftet.

Har sökt lite och en del verkar tro att det kan har något med elsystemet att göra, kan det vara så? Kan till lägga att halvljuset går sönder om man varvar för mycket.

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
att halvljuset går sönder tyder på att din reglator är kasst.. byt den så ska vi se om det händer nåt.. kan ju vara så att den tänder ojämt om du nu får för mycket ström men den chansen är liten då det är automatiska pulsgivare på DTn..

didjik

Guest
Ska testa att byta ut den. Men du råkar inte veta va den sitter?? Har inte kvar manualen till den och har sökt men inte hittat något manual till den!

philsson

Jag gasa... å de rasa
Gick med
17 Jul 2004
Hoj
zx7r
didjik skrev:
Ska testa att byta ut den. Men du råkar inte veta va den sitter?? Har inte kvar manualen till den och har sökt men inte hittat något manual till den!
Den brukar vara rätt stor.. typ 5x5 med massa kylflänsar.. står nog tillockmed reglator på den :tummenupp

didjik

Guest
Kollade upp va en regulator kostade (1200:) och det va lite för mycket för min plånbok just nu. Så min fråga är kan man kolla om den är sönder på något sätt?

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...