Hon flyttade väl ihop med en elmotorcykelguru i USA tror jag? Killacycle?
Stämmningen var laddad, det slog gnistor när dom möttes och sedan fick dom bra kontakt, eller nåt...
hahaha ja så var de nog..
Stämmningen var laddad, det slog gnistor när dom möttes och sedan fick dom bra kontakt, eller nåt...
hehe jag kan ju iaf försöka hänga på sporthojarnaFasen vilket lyft från cykeln =) Kör du den på söndagsåkningarna i sommar?
läste nånstans att det gav så lite o ha bromsåtervinning o att det gav sämre rull, så jag tyckte jag kunde skita i det.Energiåtervinning är nästa, motorbromsa för att ladda
Om man har en typ dammsugar el kabel med upprullning, så kan man ju ladda några minuter här och där, sno el från grillen typ. Klarar batterierna sånt?
Ja iaf något som ger 10-20% tillbaka, då bör ju räckvidden bli ungefär lika mycket längre också.läste nånstans att det gav så lite o ha bromsåtervinning o att det gav sämre rull, så jag tyckte jag kunde skita i det.
jag vet ingen som provat med generator på hjulen så jag tror inte de e nån hit men tänk vad coolt om nån kunde uppfinna nåt som generarade lika mkt el som det gör av med, en evighetsmaskin bara att rulla igång hehe
Precis. Man kan ju bara koppla ur barnmatsmicron på Donken och jacka in hojen i stället. Så kan alla lattemorsor gott vänta tills man är klar, det är ju inte som om dom har någon tid att passa ändå. Do it, do it!!
Hur som helst ett imponerande bygge, bra jobbat. Vad blir det för lack? Ett Blixten-tema (Flash) skulle sitta som en fläskläpp.
Det tjänar man inget på. Det går åt mer energi att få hjulen att rulla än vad du skulle få ut ur generatorn.Koppla generatorer till hjulen kanske?
läste nånstans att det gav så lite o ha bromsåtervinning o att det gav sämre rull, så jag tyckte jag kunde skita i det.
jag vet ingen som provat med generator på hjulen så jag tror inte de e nån hit men tänk vad coolt om nån kunde uppfinna nåt som generarade lika mkt el som det gör av med, en evighetsmaskin bara att rulla igång hehe
Klok tanke och visst går det, men då behöver TS en annan motorstyrning eller så bygger han en själv. Dock förstår jag inte varför hojen skulle väga mer, man använder ju samma motor för att generera ström som man använder för att få bakhjulet att rulla. Inget konstigt med det, en elmotor och en generator är samma sak.Skulle du inte kunna ha en generator som kopplar in endast när du aktiverar bromsarna? Bättre bromsverkan plus lite återladd, men inget ökat rullmotstånd när man gasar Visserligen lite högre vikt, men vafan
läste nånstans att det gav så lite o ha bromsåtervinning o att det gav sämre rull, så jag tyckte jag kunde skita i det.
Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield
Royal Enfield har tagit ste... |
|
MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION
MV Agusta firar sitt 80-års... |
|
Honda ICE Concept med eldriven kompressor
2025 Honda ICE Concept bike... |
|
BMW Concept F 450 GS
BMW Motorrad har visat upp ... |
|