Olof Eriksson
1 0lof 3riksson
Fick jag en kompetent el-cykel så skulle jag köra supermoto SM med den. Redan ringt och frågat hurvida man får köra med elmotorer eller ej
Tycker att det är lite lite, du kan inte fara på några långkörningar. Och måste hela tiden ha ett uttag nära till hands.
Till skillnad från en bensinmack då?
Det är bara en tidsfråga innan batterierna är tillräckligt bra.
0,5 Hk per Kg är inte så dåligt! Min Husa har 60Hk o väger 112 Kg, den rör på sig...
Kolla tex hur den den här elbilen steker en Porsche Carrerra GT och en Ferrari på strippen...
http://www.youtube.com/watch?v=J2DGfisAndI
Det är bara en tidsfråga innan batterierna är tillräckligt bra.
0,5 Hk per Kg är inte så dåligt! Min Husa har 60Hk o väger 112 Kg, den rör på sig...
Kolla tex hur den den här elbilen steker en Porsche Carrerra GT och en Ferrari på strippen...
http://www.youtube.com/watch?v=J2DGfisAndI
Igge, ja vikten av dig själv kommer du aldrig undan så jag vet inte riktigt vad du vill ha sagt Man kan ju bara utgå från ett fordons effekt kontra dess vikt...
Olof, mm ljudet från Porschen är supernajs, men desto större fiasko att bli stekt av en elbil. Spinn eller inte, är övertygad om att elbilen vinner även med rullande start, med tanke på skillnaden vid målgång... (om elbilen spann hörde du nog inte det heller )
tror han mena att om man sitter på en hoj som har en hästkraft och väger två kilo har den 0,5 hk/ kg men kommer ju inte gå lika snabbt som en husa som har 0,5 i efekt / viktförhållande eftersom din egna vikt är större del i den lilla hojen än på den stora.
Snacka om drive by wire, R6, släng dig i väggen
Det här är helt klart framtiden för motorsport i Sverige med vår sanslösa inställning till buller från motorsporten. Som Issi påpekar så öppnar sig möjligheterna enormt. Tänk er stadstävlingar där folket kan stå och snacka brevid banan mitt under rejs. Vi kan bygga banor väldigt nära stan, det enda som stör är speakern =). Nej hoppas verkligen att utvecklingen går i raketfart så vi snart har underhållande maskiner att leka med.
Jag antar att det räcker med att Kina får lite bättre ekonomi så "medelsvensson" där får råd att köpa bil. Slurp så var oljan slut i världen.... Då äntligen kanske det börjar forskas seriöst på alternativa sidan.
tror han mena att om man sitter på en hoj som har en hästkraft och väger två kilo har den 0,5 hk/ kg men kommer ju inte gå lika snabbt som en husa som har 0,5 i efekt / viktförhållande eftersom din egna vikt är större del i den lilla hojen än på den stora.
Ni verkar ha missat Philssins inlägg på föergående sidan. Ett grymt stor plus med elmotorer är att de levererar fullt ut direkt. Om den också får till en trevlig länk mellan gashantaget och motorn så lär känslan i gasresponsen bli overkill.2977291precis vad jag menade
jag är bara dålig på att förklara
Vinn vårt testvinnande mc-lås!
Genom att svara på några fr... |
|
MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026
Den etablerade MC-Mässan ta... |
|
Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen
Registreringen för 2025 års... |
|
VM-kval i isracing i Sverige 1 februari
2024,fim,isg,ice speedway,i... |
|
Färre döda i vägtrafiken
Foto: Jacob Sjöman Tran... |
|
Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister
Pressmeddelande, Mattighofe... |
|
GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!
Foton: Michael Grundell ... |
|
Brembo och Michelin i samarbete – för säkerhets skull
Däckjätten Michelin och bro... |
|
Royal Enfield expanderar efter rekordförsäljning
Indiska motorcykeltillverka... |
|
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari