El Styrd Nr PLÅT !!!

Bikacapa

SH Fånge nr 4748
Gick med
22 Sep 2003
Hoj
GSXR 1000 K5, CRF 450 XM
Pejo skrev:
Jag såg i en fim, där var det kontorsväggar i glas, som man med en strömbrytare gjorde suddiga (o-polariserade). Finns detta i verkligheten ? Vart kan man köpa en skiva stor som en nummerplåt ?

Jag är OTROLIGT sugen på att sätta en sån diskret framför plåten (jajajajajaja jag vet att man inte får)

Det där med kontorsväggen finns i verkligheten. Har sett det själv på ett företag här i Sverige. Vad det heter eller vart man kan fixa det vet jag däremot inte.

bmwjohan

För farlig för allmänheten
Gick med
17 Jun 2003
Hoj
Yamaha yzf450 -09
kan man inte få en variant där locket till en låda öppnas när man trycker på knappen. ( lådan är fylld med spanska ryttare :D )

RG500-Johannes

Telefonstolpe vs Johannes 1-0
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
Suzuki RG500 "Aim and squirt" + Aprilia SXV550 "Slide and burn"
Pejo skrev:
Jag såg i en fim, där var det kontorsväggar i glas, som man med en strömbrytare gjorde suddiga (o-polariserade). Finns detta i verkligheten ? Vart kan man köpa en skiva stor som en nummerplåt ?

Såg en bildannons på just en sådan typ av "lösning" på en mailinglista jag är med i. Har tyvärr inte kvar bilden, men den såldes i US iaf. Någon form av film man lade på, och när man lade på spänning så blev den svart.

/J

Nisse977

8000rpm+ känns skönt!
Gick med
20 Jul 2004
Hoj
Suzuki GSXR1100 -89 Aprilia RS 125 -08
elmgren skrev:
Jag hittade detta nu när jag sökte på såna här prylar, för er som snackade om någon film...

http://www.integrale.demon.co.uk/stealth/bike.htm

http://www.sportsimportsltd.com/lasphotradsh.html

Fan jag skulle haft en sån på min bil för två årsen då..... :rolleyes:

Jag var ute och åkte i ett jobbärende. Kom åkande nedför en liten backe på 90 väg.. sen blev det 70, för det kom en påfart till vägen... jag saktade ned och allt var frid och fröjd.. eftersom jag åkte denna väg minst varannan vecka så "visste" jag att det blir 90 igen efter påfarten.... Jag stampar på upp i ca110km/h och undrar varför några kör dösakta??.. det är en bil framför mig som också kör i ca 110.. men plötligt så slänger han sig in till den högra filen (tvåfiligt efter påfarten) och saktar ner ganska mycket i hastighet... Jag tänker inte så mycket på det utan tänker behålla min hastighet... Nu ser jag att det står nått som liknar en polis i kanten av vägen... jag släpper genast gasen efter som det "är 90"... Han går ut i vägen och viftar in mig. När jag stannar säger han att: Detta var inte så bra du! Nähä sa jag!?? Tänkte för mig själv... fan det kanske aldrig blev 90 efter 70skylten? :confused: .. Han säger att det gick i 92km/h! Puhh tänkte jag.. inte så farligt alltså! :) Men då säger han att: Det är 50 här!! VA!? säger jag!?? Han vill titta på körkortet... jag ger det till honom och nan tar det och kollar lite.. sen efter en stund klipper han det... Upps!...

Sen visar det sig att ca 3km efter påfarten där det brukar vara 90.. där var det ett vägarbete... och det hade stått en 50 skylt i dikeskanten på en såndär kon... precis efter påfarten.. men den såg inte jag pga. att det var bilar i vägen eller brist på uppmärksamhet.. som polisen tyckte..

I alla fall så blev jag av med körkortet i 3mån och 2000:- i böter... detta hände 5 dagar efter att jag tagit mc kortet med.. JÄTTE KUL!! :fatta! Men det sket jag i och körde ändå.....

Eftersom jag hade tagit körkort för mc precis innan, så hade jag en såndär lapp man får i väntan på det nya körkortet... Och den hade jag användning för ca 2 månader senare när jag en morgon hade lite för bråttom på motorvägen.. jag körde i 125 på 110 väg... dom stannade mig efter ett tag.. jag stannade inte min bil direkt eftersom det var dimmigt ute och jag såg inte att det var en polisbil... den var civil. I alla fall så fick jag visa "körkortet" och jag gav dom min lapp och hoppades att de inte skulle verifiera den i deras dator... och det gjorde de inte.. så jag klarade mig.. de trodde att jag hade körkort.. och jag höll bara masken.. hehe!! fan vad kall man är.. :lol

Sen 1 månad efter så väntade jag med spänning på mitt körkort.. visste ju inte om jag skulle få det eller inte.. eftersom jag hade haft en förseelse utan körkort... men jag fick min lapp i alla fall!! GÖTT!!

wox

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2004
Hoj
R1-99:a Hyper SÅLD !! GSXR 02:an SÅLD !!
TJA !!! Ja bilder kommer..... de som inte bryr sig skit i att bry er då... :kocko

För er som E sugna så kommer det mera info snart... kan säga att man viker den upp eller ner....

WoX

Nicke

Raj raj raj
Gick med
9 Mar 2003
Hoj
SCOTT trampcykel :(, KTM 950SM 2006 såld, Triumph TT600 -01 såld, R1 -02 stulen
På mitt jobbs kontor i New York har de 2 stora såna skivor, ungefär som en riktigt stor dörr vardera. Enligt rykten kostade kalaset ca 200000 SEK - för lite "imponatoreffekt"... (de ska kunna visa övervakningscentralen från ett konferensrum).

Bikacapa skrev:
Det där med kontorsväggen finns i verkligheten. Har sett det själv på ett företag här i Sverige. Vad det heter eller vart man kan fixa det vet jag däremot inte.

Jas-95

Grön??
Gick med
12 Sep 2003
Hoj
Såld ZX9R
För er sugna så har jag fixat ett trådlöst miniservo till hjälmvisiret! Kan alltså öppna visiret med en knapp på styret. Så jävla coolt!!! Bzzzzt hey baby wana ride!!

JB

Da rolf

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
zx6 - 95
Jas-95 skrev:
För er sugna så har jag fixat ett trådlöst miniservo till hjälmvisiret! Kan alltså öppna visiret med en knapp på styret. Så jävla coolt!!! Bzzzzt hey baby wana ride!!

JB

Då är det bäst att du håller det stängt..... :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024

Nu lämnar vi Milano-mässan ...

EICMA 2024: KTM