Eld flamor ut pipan?

Darre

I belive it will be the best summer ever
Gick med
12 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Imorrn
Var ute och drog med en polare på hans farsas DR350 för ett tag sen. På nåt sett lyckades vi få den att spruta 1/2 meter eld flamor ur CRD pipan. Det var ju hur fräckt som helst tyckte vi. Men sen fick vi höra att det kan vara skadligt för motorn.

Nu undrar jag ifall det på något sätt går att få en tex Aprilia RS 125 att spruta ut eld ur pipan, nån som vet ifall det är möjligt och ifall det skadar motorn? :brinnerup
 

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Hojuppehåll
En tvåtaktare skjuter inga lågor tyvärr, blir inga schyssta avgassmällar heller. Ofta beror elden på att avgassystemet inte är tätt.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Om du kan dela upp tändsystemet, så du får 2 tändstift, kan du montera det ena stiftet i ljuddämparen (på något sätt) och med en strömbrytare switcha av/på.
 

KawaF3771

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Västerhankmo, Finland
Hoj
Suzuki GS 500 E -99
Haha vi lyckades på en moppe när stiftet var kasst... jag o han va ute o fräste o så smällde det till tre gånger o varenda gång slog det ut 10cm blå eld hur avgasröret på hans moppe :yoparty :tungan
 

Dnisse

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2003
Ort
Tyresö, Sthlm
Hoj
Z750 -07
Eller så dunkar du på en gasoltub på hojjen och drar ner en slang till avgasröret. Sen så sätter du dit någon slags tändning till gasolen, typ tändstift som dom andra förslog. Borde funka :)
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Dnisse skrev:
Eller så dunkar du på en gasoltub på hojjen och drar ner en slang till avgasröret. Sen så sätter du dit någon slags tändning till gasolen, typ tändstift som dom andra förslog. Borde funka :)

Avgaserna brinner tillräckligt bra..
 

Zana

gotta love it
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ktm 660 2003 - 4 life
Det är inte skadligt för motorn, om man inte står och tokvarvar utan att fartvinden kyler motorn...
 

Nikel

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Strömstad
Hoj
Nintale 600. WR250 Moddlaren Edition. TDR250
vad kooolt, undrar om det funkar med en stormtändare..

//niklas
 

Nirre

Ät den gula snön för det KAN vara öl!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
STHLM norrort
Hoj
Ducatis
Fyll pipan med bensin å varva ur. Så kan grannen eller nått stå och tända på. :gnissla
 

koop

Sinnessjuk
Gick med
27 Oct 2003
Ort
Asker, Norge
Hoj
Honda XR600 Motard -90, Suzuki GS500E -93
flammor ur röret är skitkul.. :)

kompisen har varvtalsregulator såkallad "snutlurare" på sin moppe, när man har på den och varvar så klipper ju regulatorn varannan tändimpuls så det vandrar ut en del bensingaser i röret... då jävlar skjuter det!
 

FreddaGädda

Guest
på min gilera ice jag hade förut slog det lågor hela tiden ur katalysatorn om det var tillräckligt varmt. efter nån timmes körning blev den så varm så man kunde se hur den glödde i ena änden när det var mörkt ute. då såg det ut som man hade en blåslampa i den. det kunde stå där och skjuta lågor konstant i upp till 30 sekunder
 

Busgrabb

Kör hoj, ha skoj !
Gick med
12 Aug 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R 600 K9
GSF wannahave skrev:
på min gilera ice jag hade förut slog det lågor hela tiden ur katalysatorn om det var tillräckligt varmt. efter nån timmes körning blev den så varm så man kunde se hur den glödde i ena änden när det var mörkt ute. då såg det ut som man hade en blåslampa i den. det kunde stå där och skjuta lågor konstant i upp till 30 sekunder

Beror på deras kassa katt.....vanligt som fan på Piaggio/Gilera moppar :brinnerup
 

FreddaGädda

Guest
deras kassa katt?
den hade i alla fall en riktigt varm katalysator, kollade man i i den såg det ut som en masugn
 

kaZmur

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 May 2003
Ort
Växjö
Hoj
Hornet 600 och en Buell XB9r med delad vårdnad
[moppefucko] En MT5a med orginalavgasrör blåser rökringar, räcker inte det? [/moppefucko] :D
 

Moped terrorist

Guest
inget tar min morfars hd från 1927 den e helcool när han kickar står det lågor ur pipan
 

Edholm

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2003
Ort
Härnösand
Hoj
Ktm 525
cRoC skrev:
Avgaserna brinner tillräckligt bra..

Avgaser brinner inte.. Möjligt vis om du fetar på så mycket soppa så hälten hammnar ute i avgasröret :)

På den tiden man körde gokart så slog det alltid lågor ut ur avgasröret när man gick in i depå:n och stannade. Körde på Futura soppa 105oktan om jag inte minns fel :) 30kr/liter kostade det :skrämd
 

Larry

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2003
Ort
lule
Hoj
ktm 450exc sm
gotflames.net tror jag det var

Darre skrev:
Var ute och drog med en polare på hans farsas DR350 för ett tag sen. På nåt sett lyckades vi få den att spruta 1/2 meter eld flamor ur CRD pipan. Det var ju hur fräckt som helst tyckte vi. Men sen fick vi höra att det kan vara skadligt för motorn.

Nu undrar jag ifall det på något sätt går att få en tex Aprilia RS 125 att spruta ut eld ur pipan, nån som vet ifall det är möjligt och ifall det skadar motorn? :brinnerup



har kitt till fytaktare för en 1000 lapp tror jag det var=)
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top