Eldragning på streetfighter

SirFck

Hopplös
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället :(
Hur brukar ni göra med eldragningen på era byggen?
Håller på att bygga om en zx-6r från -95 nu och vet inte riktigt vart jag ska stuva undan alla jävla elkablar.
Vill ju bara ha en clean liten kabel fram till lyset, inte en hel jävla hög med kablar ihoptrycka bakom lyset som syns på mils håll :gnissla
 

andrevas

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
karlskoga
Hoj
ducati ss -95
Jag har lagt allt som satt i kåpställningen under bakdelen, sen har jag dragit allt därifrån, utnyttjar luftburken som knutpunkt fram.
Det är mer kablar än man tror, fy fan va jag har svurit.
 

SirFck

Hopplös
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället :(
Jag har lagt allt som satt i kåpställningen under bakdelen, sen har jag dragit allt därifrån, utnyttjar luftburken som knutpunkt fram.
Det är mer kablar än man tror, fy fan va jag har svurit.

Jag förstår precis vad du menar. Jag har precis börjat riva och jag svär redan.. Tänk om de kunde gömt alla kablar från fabrik.. Ska nog sälja den idén snuskigt dyrt till kawasaki ;)
Räcker kablarna dit eller fick du förlänga allt till bakdelen och sen förlänga en gång till?
 

andrevas

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
karlskoga
Hoj
ducati ss -95
Jag förstår precis vad du menar. Jag har precis börjat riva och jag svär redan.. Tänk om de kunde gömt alla kablar från fabrik.. Ska nog sälja den idén snuskigt dyrt till kawasaki ;)
Räcker kablarna dit eller fick du förlänga allt till bakdelen och sen förlänga en gång till?

Nej de räckte inte, fick förlänga nästan allt, hade tur och fick ett elsystem av en polare, men det räckte till långtifrån allt. man får ta en kabel itaget och märka noga om man inte har så mycket färger.
 

Mikey

Bygger om allt!
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Utanför Örebro med min familj på vår gård!
Hoj
Honda Hybrid, byggd av 919,954, VFR800 + mycket eget!
Jag la hela kabelpaketet unfer tanken, bakom fuggarna. Finns hur mycket plats som helst då på min!

Sen har jag iofs inga mätare eller blinkers fram än, så det blev bara några kablar fram till lysena.

Tips: Ska du dra upp till sju kablar åt samma håll så funkar en kabel till släpvagnskontakt utmärkt! Finns på biltema för några tior :tummenupp
 
Nyheter
Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

Top