väggen ska bort! jag har en liten överdriven rädsla för el, är det något jag ska tänka på eller bara ta fram gorilla-kofoten och slå allt vad jag har?
jag behöver strömbrytaren på den nya väggen.
jag behöver strömbrytaren på den nya väggen.
alltså, de måste ju gå uppåt, där murbruket skiljer sig lite. men det jag är rädd för är att hela vägen nu ger med sig i och med att jag började nerifrån, och drar med sig alla kablar...
Bjud över några av dina polare så är jag säker på att det löser sig
http://www.sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3457452&postcount=171
Edit: Kanske inte var nån bra idé om du tänker använda kablarna igen.
Börja inte nerifrån ?
Knacka upp väggen där kablen går,dom ligger dessutom med säkerhet i ett rör i väggen.
Skruva ur passande säkring innan.
Jag lånar denna tråden lite.
Jag kollade vart propparna i mitt proppskåp i huset gick till och kom fram till att alla lampor på bottenplan inte är kopplade till nån propp i proppskåpet.
Vart fan är dom eluttagen kopplade nånstans? Nån som kan komma med nån kvalificerad gissning?
Du har en till central nånstans i huset, leta reda på den. Annars har nån varit listig och kopplat in gruppen innan säkringarna vilket brukar leda till en fin brasa om något skulle hända.
Vart fan är dom eluttagen kopplade nånstans? Nån som kan komma med nån kvalificerad gissning?
hehe, det där va faktiskt lite av startskottet till renoveringen
gjort är gjort... det slutade med att väggen gled ner av sig själv. konstigt.
Jag klippte av de kablar den till slut hängde i.
Nu behöver jag nån som har lust att ta sig till de norra förorterna av stockholm kvällstid för att koppla de kablarna som hänger kvar i taket till en ny strömbrytare för någon femhundring eller nåt.
Jag fixar det för 500. I timmen + mtrl.
PM:a vid intresse.
Jag kollade vart propparna i mitt proppskåp i huset gick till och kom fram till att alla lampor på bottenplan inte är kopplade till nån propp i proppskåpet.
För övrigt så är 500:-/timme + material hutlöst dyrt! Jag har kopplat in ett helt badrum nyss med tillhörande golvvärme för "hutlösa" 150:-/timme + material, det är ett vettigare pris...
Jobbigt att plocka ut någon vidare lön från företaget med den timdebiteringen om man inte vill jobba 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.
150:- låter som en tattarinstallation utförd av obehörig snickare eller dylikt.
runt 400-500 kr/h + moms kostar valfri hantverkstjänst i Stockholm + material, för 150 spänn hittar man nog inte många hantverkare. Jag tar 250/h + material när jag gör svartjobb.
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari
Den 1 februari körs V... |
|
Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet
Däckjätten Michelin och bro... |
|
MC-mässan flyttar till Jönköping
MC-Mässan 2026 genomförs på... |
|
Eldriven motocrosshoj från CFMOTO
Kinesiska motorcykeltillver... |
|