Elektriker

OLJEKYLD GSXR

FÖRBJUD STARSTRIKER
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Hojuppehåll
Du vet att man inte får jobba svart va? ;)

Priserna du nämner är ganska normala, dock skulle jag vilja påstå att det går att hitta hantverkare som tar från strax över 300:-/h + moms vitt. Med tanke på prisskillnaden är det ju dock inte så konstigt att folk vill anlita hantverkare svart. Tack för skattetrycket Sverige! :mad:

Alltså, jag menar, du vet min kompis brorsa har sagt att han tar det när han jobbar svart, du vet jag skulle väl aldrig.....:gnissla Ja, det går absolut att hitta för 350+moms också men de är i minoritet.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Om jag skulle jobba svart skulle jag ta 300:-/h av totalt okända människor. För mtrl skulle jag ta listpris ex. moms. Då hamnar man på ungefär halva priset av vad en kunnig elektriker* kostar vitt.

*Skall ej blandas ihop med "kunniga" snickare, någon som gått eltele i skolan 1993, folk man hört talas om eller andra tattare, ej heller andra hantverkare.

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jobbigt att plocka ut någon vidare lön från företaget med den timdebiteringen om man inte vill jobba 24 timmar om dygnet, 7 dagar i veckan.

150:- låter som en tattarinstallation utförd av obehörig snickare eller dylikt.

Svartjobb givetvis, den vita debiteringen är 280:- exkl. moms. En korrekt installation av behörig snickare (kan en snickare vara obehörig, visste inte att det krävdes behörighet för att vara snickare) som även kan installera vitt med behörighet via elfirma, har dock ingen "egen" behörighet för att köra på mig själv.
Men du behöver inte oroa dig, jag utför bara svartjobb inom byggbranschen till de jag känner och jag konkurrerar inte med andra seriösa hantverkare då jag anser att de har det svårt nog att överleva en bransch som är på väg att dippa snart igen. Men vet jag om att de gärna levererar svart så konkurrerar jag mer än gärna, men då efter mitt vanliga 7-16 arbete.

Ert svensklärarert
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Spritt ny
Som med precis allt annat så får man vad man betalar för.

Nyheter
Isracing-VM-kval i Sverige 1 februari

Den 1 februari körs V...

Michelin och Brembo i samarbete för ökad säkerhet

Däckjätten Michelin och bro...

MC-mässan flyttar till Jönköping

MC-Mässan 2026 genomförs på...

Eldriven motocrosshoj från CFMOTO

Kinesiska motorcykeltillver...

LEGO Technic Ducati Panigale V4 S

LEGO har presenterat modell...

GOTLAND RING BIKE WEEK 2025!