Ska nog dra pluggen och införskaffa min en Kawasaki Ninja 650 imorgon. A2 kortet står på listan och hojen måste därmed strypas. Har kollat upp strypsatser till hojen, och verkar vara elektronisk strypning som gäller på dessa Euro 4 motorer. Min fråga är, hur funkar det med att strypa en hoj elektroniskt på egen hand kontra den traditionella gasvajer metoden som man brukar använda på äldre hojar? Vill gärna att detta blir en så minimal kostnad som möjligt, till att tillägga ligger strypningen på 2095:- på mc-kompaniet (utan montering), och ca 3500:- på DIN-MC med montering (tror jag).
Dessutom: om man registreringsbesiktar hojen efter att ha strypt den, funkar det att åka till besiktningen med ett olagligt rör eller ej? Isåfall måste jag byta tillbaka till original innan bes. då det sitter ett Delkevic rör på hojen just nu.
Dessutom: om man registreringsbesiktar hojen efter att ha strypt den, funkar det att åka till besiktningen med ett olagligt rör eller ej? Isåfall måste jag byta tillbaka till original innan bes. då det sitter ett Delkevic rör på hojen just nu.