Goddagens!
Behover nu desperat eran hjalp med min trilskandes vfr 750-93.
Jag kopte den for tre manader sedan. Jag korde en stracka pa 10 mil for att fa hem den. Da borjade problemen... Jag kunde inte starta fanskapet... sa jag fick springa igang den... x-tra kul
Da verkade det som batteriet var stendott. Jag lat den sta ett dygn o kunde sedan starta den igen konstigt nog. Jag tog sedan tre lektioner me min egen cykel. Forsta lektionen gick helt klanderfritt men andra lektionen sa borja skiten krangla igen. Den har gangen sa stannade dog motorn hela tiden om man inte konstant holl uppe varven=livsfarligt sa min korlarare fick kora hem den. Han misstankte branslepumpen hade pajjat + likriktaren (vet inte va det e for natt, jag oversatte rectifier) Da lamnade jag in hojjen pa lagning. Mekarkillen sa att batteriet va stendott sa han laddade upp det igen Att byta branslepump o likriktaren skulle bli skitdyrt sa vi borjade med bara att ladda batteriet. Efter det sa har hojen funkat fint i nan vecka anda till for tre dar sedan da samma problem uppstod. Nu e batteriet helt dott o motorcykeln bara dor nar jag e ute o kor om jag inte haller uppe varven. Misstanker att jag blev blast pa hojjen o att forra agaren kande till problemet. Det e sa javla jobbigt att man inte kan meka sjalv. Har ni hort om liknande problem pa denna modell. Kopte cykeln p.g.a dess ododliga kvalitetsrykte men har hittils haft en hel del problem med den. Batteriet behovs val i princip bara for att starta hojen val??? Sa att hojen dor nar man e ute o trycker maste val bero pa nat annat.
Extremt tacksam for svar
Eder Jonas
Behover nu desperat eran hjalp med min trilskandes vfr 750-93.
Jag kopte den for tre manader sedan. Jag korde en stracka pa 10 mil for att fa hem den. Da borjade problemen... Jag kunde inte starta fanskapet... sa jag fick springa igang den... x-tra kul
Extremt tacksam for svar
Eder Jonas