Elfel Kawasaki ZR750

Powe

Ny medlem
Gick med
21 May 2007
Hoj
Kawasaki ZR750s
Elfel Kawasaki ZR750s
har råkat ut för ett knepigt elfel som är lite svårt att förklara men jag gör ett försök. När jag slår på tändningen och trycker på startknappen så slås hela elsystemet ut, inget fungerar, slår då av tändningen, rullar en halvmeter, på med tändningen igen och allt fungerar, detta händer inte varje gång utan bara ibland, det kan gå flera dagar emellan. Men det är inte allt, ibland slås elsystemet ut även under körning, oftast så går det igång snabbt så jag behöver inte stanna, men om jag måste så räcker det med att lägga i friläge så kan jag starta igen. Någon som hört talas om detta?
Powe

Anders H.

Hellre Honda än Herpes.
Gick med
25 May 2007
Hoj
Honda
Elfel Kawasaki ZR750s
har råkat ut för ett knepigt elfel som är lite svårt att förklara men jag gör ett försök. När jag slår på tändningen och trycker på startknappen så slås hela elsystemet ut, inget fungerar, slår då av tändningen, rullar en halvmeter, på med tändningen igen och allt fungerar, detta händer inte varje gång utan bara ibland, det kan gå flera dagar emellan. Men det är inte allt, ibland slås elsystemet ut även under körning, oftast så går det igång snabbt så jag behöver inte stanna, men om jag måste så räcker det med att lägga i friläge så kan jag starta igen. Någon som hört talas om detta?
Powe

Hej, det är farligt om elsystemet slås ut under körning så detta måste Du åtgärda snarast! Jag hade en Suzuki förut som la av under körning och då gasade jag automatiskt på när den sackade... en sekund senare så startade hela härligheten med fulla spjäll. Spännande, för spännande!
Det verkar som om den kortsluter pga ett jordfel, Du kan även passa på att kolla stoppknappen till stödet så det inte är fel på det. Hursomhelst måste du åtgärda snarast för det är förmodligen ett enkelt fel.

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...