Elfel knas knas....

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
Var ute o körde med bladen idag (97:a). Helt plötsligt tvärdör den, all el försvinner!

Kommer hem mäter på batteriet 12.4 volt, men inget funkar. Sätter i ett nytt batteri o en ny säkring för tändningen då den brann i första vevan.

Startar upp hojen allt fungerar, sätter på lyset=dör. Säkringen för tändningen gick igen, provar med en till säkring men den går direkt. Nån som har en aning om vad som kan vara fel???

Ps. Tack till dom killarna som stannade o erbjöd hjälp, stod strax efter Kista avfarten. :) :tummenupp

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
heigo skrev:
Var ute o körde med bladen idag (97:a). Helt plötsligt tvärdör den, all el försvinner!

Kommer hem mäter på batteriet 12.4 volt, men inget funkar. Sätter i ett nytt batteri o en ny säkring för tändningen då den brann i första vevan.

Startar upp hojen allt fungerar, sätter på lyset=dör. Säkringen för tändningen gick igen, provar med en till säkring men den går direkt. Nån som har en aning om vad som kan vara fel???

Ps. Tack till dom killarna som stannade o erbjöd hjälp, stod strax efter Kista avfarten. :) :tummenupp

Och tack SENSEI för att du behaga komma hela vägen från tälje till kista och hämta upp mig med släpvagn och allt :tungan

Hoppas det ordnar sig med hojjen... kankse lättare att hitta något i morgon vid dagsljus.

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
Skavda ledningar ngnstans, börja leta i omkopplaren till lyset och gå vidare därifrån.
Vet inte hur elen är dragen på en Blade men du lär juh ha ett gäng trådar från hadtagen ner i ramen.
Kolla så dom inte nött sönder isoleringen ngnstans mot ngn del av chassit.

//Tobbe

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
SENSEI skrev:
Och tack SENSEI för att du behaga komma hela vägen från tälje till kista och hämta upp mig med släpvagn och allt :tungan

Hoppas det ordnar sig med hojjen... kankse lättare att hitta något i morgon vid dagsljus.

Självklart jätte tack :Bugar :Bugar

Det förtjänar en sticky..

Sensei's hojbärgning :tummenupp

Stavfelet

Team KnubbSäl
Gick med
2 Aug 2003
Hoj
R1
så det var du som hade fått stopp...!
Såg en ensam hoj när jag åkte in mot stan. På hemvägen såg jag att bilen med gallersläp just hade stannat...
Hoppas du inte frös lika mycket som jag :7peta

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
Stavfelet skrev:
så det var du som hade fått stopp...!
Såg en ensam hoj när jag åkte in mot stan. På hemvägen såg jag att bilen med gallersläp just hade stannat...
Hoppas du inte frös lika mycket som jag :7peta

Jag frös inte, min ilska höll mig varm :huvet :mad:

heigo

Dåre
Gick med
25 Aug 2003
Hoj
En blå..
Nu har jag mätt upp laddningsregulatorn och den är kass. Det konstiga är att säkringen för tändningen går även fast regulatorn är urkopplad :confused:

tobbeviking

Sporthojsnörd
Gick med
15 Mar 2003
Hoj
09, Yamaha FZ1-N
heigo skrev:
Nu har jag mätt upp laddningsregulatorn och den är kass. Det konstiga är att säkringen för tändningen går även fast regulatorn är urkopplad :confused:
Inga klämda eller skavda ledningar då?
Kvarstår problemet med lyset?
//Tobbe

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
heigo skrev:

Vi har testat att byta regulatorn och och icn med en annan hojj nu.
IC är kass. Samt regulatorn. Troligt så har regulatorn pajat och skickat in typ 50 volt i icn.
söker nu dessa delar. Nån som har nått liggande pm heigo.
alt ring mig på 070-5686206

ezzo

Portöppnare
Gick med
26 May 2003
Hoj
KTM rc10
Kamikaze kid skrev:
Har en Blackbird box och regulator om ni vil låna och testa med!

Den funkar i Firebladen!
¨

Vi har redan konstaterat vad felet är. Så Heigo behöver nya (beg) delar.
Men tack för erbjudandet

Nyheter
MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke

KTM 790 DUKE, även kallad ”...

Vinn vårt testvinnande mc-lås!

Genom att svara på några fr...

MC-Mässan flyttar till Elmia i Jönköping 2026

Den etablerade MC-Mässan ta...

Anmälan till 2025 års Ducati Riding Academy öppen

Registreringen för 2025 års...

VM-kval i isracing i Sverige 1 februari

2024,fim,isg,ice speedway,i...

Färre döda i vägtrafiken

Foto:  Jacob Sjöman Tran...

Generationsskifte hos KTM: Stefan Pierer lämnar över ledningen till Co-CEO Gottfried Neumeister

Pressmeddelande, Mattighofe...