Hej, kan inte mycket om elfel så jag hoppas på lite bra gissningar och tips o tricks på vad jag kan kolla eller vad som är fel?
Har en -01 Duke som inte vill starta. Hade kört ca 1,5 timme utan problem, aldrig tidigare heller för den delen. Skulle stänga av bara nån minut, lägger i neutral, drar ner stödet och stänger av med nyckeln. Ska starta och nada. inga lysen ingen tuta ingenting funkar.
Har aldrig tidigare haft problem med att starta
Kollat följande:
Kollat killswitchen
Nytt batteri som har ström (mätt och laddat)
Ström via kablar ända fram till sockerbiten som går upp till tändningslåset
Sen tar mina kunskaper slut....vågar mig inte på att ta isär nåt tändningslås om det inte är lätt förstås...
På tändningslåset så har man ju "Lock" en pil med "push" sedan "Off" och "On"
När man ska starta så tänds neutrallampan till mellan "Lock" och "Off" och slocknar på "Off" och tänds på "On" och man kan starta...
Nu blir det: att den lyser till mellan lock och off sen helt dött på on
Så frågan är vad sitter felet? Tändningslåset eller nåt relä eller vad kan det vara?
Vore jättetacksam om det är någon som kan hjälpa mig
Har en -01 Duke som inte vill starta. Hade kört ca 1,5 timme utan problem, aldrig tidigare heller för den delen. Skulle stänga av bara nån minut, lägger i neutral, drar ner stödet och stänger av med nyckeln. Ska starta och nada. inga lysen ingen tuta ingenting funkar.
Har aldrig tidigare haft problem med att starta
Kollat följande:
Kollat killswitchen
Nytt batteri som har ström (mätt och laddat)
Ström via kablar ända fram till sockerbiten som går upp till tändningslåset
Sen tar mina kunskaper slut....vågar mig inte på att ta isär nåt tändningslås om det inte är lätt förstås...
På tändningslåset så har man ju "Lock" en pil med "push" sedan "Off" och "On"
När man ska starta så tänds neutrallampan till mellan "Lock" och "Off" och slocknar på "Off" och tänds på "On" och man kan starta...
Nu blir det: att den lyser till mellan lock och off sen helt dött på on
Så frågan är vad sitter felet? Tändningslåset eller nåt relä eller vad kan det vara?
Vore jättetacksam om det är någon som kan hjälpa mig