Elfel på KTM 620 -01

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
KTM 620 SC KTM 525 EXC SM
Har ett jätte fel på min KTM....

Har bytt laddregulatorn 2 ggr nu.... Den ger ändå ut 77 volt o framlyktan...
Alla lampor på hela cykeln har smällt...

Vad fan kan va fel?
Finns det någon som ligger på ett elschema?

mvh Emil

Wide

egen
Gick med
23 Apr 2006
Hoj
Braaaaap
Hade liknande problem med min 625sc. Det var 2st kablar på spänningsregulatorn som hade vibrerat loss från kabelskon. Bytte kabelskor sen funkade den fint. Du kan ju ha ett kabelbrott någon annanstans. Har du 77V ut från regulatorn??? Mäter du verkligen rätt? Kolla vad du har ut från regulatorn.

Elschema hittar du här: http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf Finns på sidan 358

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Hade liknande problem med min 625sc. Det var 2st kablar på spänningsregulatorn som hade vibrerat loss från kabelskon. Bytte kabelskor sen funkade den fint. Du kan ju ha ett kabelbrott någon annanstans. Har du 77V ut från regulatorn??? Mäter du verkligen rätt? Kolla vad du har ut från regulatorn.

Elschema hittar du här: http://irt.slu.se/tomk/mc/docs/ktm/400-660LC4_engine.pdf Finns på sidan 358

Har bytt alla kablar till lad.reg... köpt en ny regulator...
Får ut 77 Volt ur framlampans koppling... Lite väl mycket...
Har kollat andra kablar och de är hela o fina....
Måste man ha blinkers o allt inkopplat för att det ska fungera?

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
77volt? Det är inte barsebäck du rullar runt på va? Kontrollera att du verkligen mäter rätt med multimetern. Det låter som om du har 7,7V och mäter med en decimal fel? Det låter omöjligt i mina öron att den laddar 77V, speciellt på tomgång.

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Den ger 77 volt ut... Inte 7,7... Har kollat alla lindningar och allt.... Alla lampor smäller så fort man bara kickar nästan...

Jävla skit är vad det är....

Har kollat elschema men finns ju inget mer som styr laddningen mer än laddregulatorn..

77volt? Det är inte barsebäck du rullar runt på va? Kontrollera att du verkligen mäter rätt med multimetern. Det låter som om du har 7,7V och mäter med en decimal fel? Det låter omöjligt i mina öron att den laddar 77V, speciellt på tomgång.

KuntaKen

Ny medlem
Gick med
23 Oct 2006
Hoj
KTM 520/525 -02 KTM SX-F -07
Låter som om sladdarna skulle brinna upp om du kopplade en mottaglig förbrukare till sladdarna. Vilken sort mäter du? Likspänning eller Växelspänning? Låter helt otroligt det här..har du inga andra förbrukare inkopplade i ditt elsystem, inga blinkers, baklampa, framlampa, und so weiter!?

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Låter som om sladdarna skulle brinna upp om du kopplade en mottaglig förbrukare till sladdarna. Vilken sort mäter du? Likspänning eller Växelspänning? Låter helt otroligt det här..har du inga andra förbrukare inkopplade i ditt elsystem, inga blinkers, baklampa, framlampa, und so weiter!?

Har inga förbrukare alls inkopplade för att alla lampor smäller så fort man kopplar in dem..

Jag mäter likström.... Har inte kollat hur många amper den ger men det kan ju inte vara speciellt rätt det heller....

Har kollat alla kablar.. Kollat magneter i svänghjulet och alla lindningar o allt..

Hittar inget fel..
Kopplar jag in en ny Ladreg igen så ger den oxå upp...

Sjukt fel....

Linkan77

Piggelinmissbrukare
Gick med
14 Mar 2007
Hoj
Såld
Startar hojjen? när började problemet? har du varit och kopplat om något på kablarna från statorn???
Har för mig att kabeln som går till cdi boxen från statorn är det bra mycket mer kräm på än den till övriga systemet, och vad jag kunde se på elshemat så va det ju väligt lika färger på dom, svart/röd och röd/svart (om jag nu inte läste helt galet)
Tänkte om du möjligtvis växlat dom.
Prova annars att koppla bort kablarna från statorn och mät en och en när du kickar och se vad du får för volt där.

Emil W

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2005
Hoj
Har inte kopplat om något i dem kablarna.. Hojen startar och går hur bra som helst.... Men inga ljusen.. Har bytt bakljus mot ett diod ljus men det ska inte spela någon roll.....

Startar hojjen? när började problemet? har du varit och kopplat om något på kablarna från statorn???
Har för mig att kabeln som går till cdi boxen från statorn är det bra mycket mer kräm på än den till övriga systemet, och vad jag kunde se på elshemat så va det ju väligt lika färger på dom, svart/röd och röd/svart (om jag nu inte läste helt galet)
Tänkte om du möjligtvis växlat dom.
Prova annars att koppla bort kablarna från statorn och mät en och en när du kickar och se vad du får för volt där.

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450
Vad är det för spänningsregulator du använder?

Nyheter
Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept

2025 Honda ICE Concept bike...

EICMA 2024