Elfel på KTM LC4!

Linuxs

Lat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 SM
Någon som vet vad som kan (/brukar?) glappa i elsystemet så det inte går att starta skräphögen sittandes på sadeln? När jag står bredvid funkar den perfekt men så fort jag sätter mig dör hojjen. I frustrationen petade jag på alla sladdar och kopplingar och sprayade 5-58 (det enda som fanns tillräckligt nära) på flatstiften. Jag tror att det relä (?), som sitter till vänster om kylaren ovanpå batteriet, alternativt den konstiga lilla plastsaken (dioder?) som sitter i närheten, har jävlats. Någon som har råkat ut för liknande? Någon som vet vad det är för saker? Till slut fick jag iallafall igång bågen och kunde köra omkring i söndags men ifall det händer igen...
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
På min glappade stöd-sladden (den som går till brytaren för stödet) så att hojen dog när jag la i en växel. Oavsett om stödet var uppe eller inte.

Sen så har jag hört att en liten orange (tror jag) kabel som är bygelkopplad under sadeln kan börja glappa och orsaka problemet du beskriver.

Det är en kontakt där en kabel går mellan 2 poler (ser alltså ut som en kortslutning). Den ska man kolla om hojen börjar krångla.

/Lucky9
 

Gnutten

Pensionerad motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Tokholm
Hoj
Lillgrabbens mc i plast
kolla under sadeln, där sitter det kontakter, två stycken tror jag. på den ena så finns det en bygling, kolla att den sitter fast för det hade jag problem med på min 640, fick rulla hojen från skogskyrkogården vid globen nästan, bort till kompisen som bor i farsta strand mitt i natten. den misstände innan den lade av. jag var jäkligt varm i skinnstället och hojen var jäkligt billig då.
kolla alla andra kablar också när du ändå håller på!
 

Linuxs

Lat
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 950 SM
Jo, jag petade en hel del på den där byglingen. Den funkade lite sporadiskt men till slut slutade den krångla. Så i en och en halv timme var jag ganska svettig och hojjen ganska billig :) Jag ska nog klämma nya lite kraftigare sladdar därunder i eftermiddag tror jag, verkar säkrast!
 

Superbus 640

"If everything seems under control, you'
Gick med
17 Mar 2003
Ort
Tullinge
Hoj
Snart en Streetfighter GSXR 1100
Jag hade problem med den också... på väg till Enköping och Mälaren runt... En kabel som såg ut att sitta rätt tills jag fipplade lite med den. Då gick den av sen var det bara att skala och fästa på nytt. Inga problem sedan dess.
 
Nyheter
ExploreBike: Nordkap och Trans Euro Trail

En dröm sedan många år har ...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Foto: LEON Transportstyr...

Aprilia RSV4 X ex3ma

Aprilia har presenterat RSV...

EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Top