Elfel R1 -99

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Jaha! blir såå sne :4skrika

Har jobbat i tio dagar och imorn har jag EN ledig (hoj)dag o sen börjar lika mycket jobb igen... och vad händer då? Jo elen lägger av...

Tändningen funkar men allt annat e dött mätare, lysdioder, lyse, tuta, blinkers... Upptäckte att signalsäkringen gått så jag åkte till macken och bytte den. Åkte därefter 10 meter och när jag drog på gick samma säkring igen :va

Jag måste medge att jag e sämst på att meka så jag fattar inte så mycket... vad skulle kunna vara fel? Är den ngn annan som haft samma problem? Snälla hjälp mig, vill ut och åka imorn :4skrika
 

Pär

Det var inte jag
Gick med
22 Sep 2003
Ort
Svenska Rivieran
Hoj
Aprilia RSV4 Factory, Aprilia RS250 ,RD350-84
hmm kan vara lurigt men jag skulle nog tippa på ett kabelbrott (skalad kabel) någonstans. Börja med att syna alla kablar som har med säkringen att göra (drygt och tråkigt men vad gör man inte för att få ta en sväng)
 

freddexwing

дьявол
Gick med
7 Aug 2003
Ort
Skyffladyngamåla
Hoj
hoj hoj
Kolla kablarna under kutsen inte ovanligt att man klämmer dem...
he he sätt i en ståltråd och kolla var det ryker, släck, tejpa och in med ny säkring... ;)
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Tack... får väl ta o kolla efter kabelbrott då :fyllisar (blir till att gå upp tidigt imorn så jag kan åka på dan)
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Sitter i tittar i servicemanualen för hojen men det e en sak jag inte lyckas att förstå. min hoj har en säkring som är markerad "signal" och sitter ihop med "fuse" som bilden visar. Hittar inte denna i servicemanualen. Någon som vet vad "signal" är för något? Ljudsignal? ljussignal? lyckas inte greppa detta :(
 

Bifogat

  • signalsäkring.JPG
    signalsäkring.JPG
    31.3 KB · Visningar: 92

campar

Kraschpucks-svarvare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Segeltorp
Hoj
Enduro
Den går iaf till Tutan, har kollat i servicemanualen o vad jag kan tyda så går den som sagt dit!

Santo skrev:
Sitter i tittar i servicemanualen för hojen men det e en sak jag inte lyckas att förstå. min hoj har en säkring som är markerad "signal" och sitter ihop med "fuse" som bilden visar. Hittar inte denna i servicemanualen. Någon som vet vad "signal" är för något? Ljudsignal? ljussignal? lyckas inte greppa detta :(
 

Nitrous

www.actionpics.se
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Mantorp (Racetorp)
Hoj
Panigale
Fel på laddningsrelä :confused:
Den kanske laddar på med för hög spänning så att säkringen skjuter.
Säkringen till soppapump m.m. brukar väl vara lite häftigare dimensionerad!

Eller så kanske det bara är kabelfel nånstans som nån skrev.

/Nitrous
 

byfånen

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Sthlm
Hoj
retta -02 SÅLD
Kolla även jordningen, får den ingen riktig jordning kan många saker spöka.
 

rapidgeek

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
Crescent
Kollade lite i elschemat och det verkar som i princip alla reglage går på den säkringen, därtill oljenivåmätarerelä, bromsljuskontakter fram och bak, blinkersrelä, etc. Eftersom säkringen inte går direkt har du nog ingen kortslutning (om det inte är en lös sladd som kommer åt jord ibland...). Det skulle ju kunna vara nå't relä som sagt upp sig så du kunde kanske prova att ta bort blikersreläet och se om det fungerar bättre. Har du plockat isät något nyligen kan det vara idé att kolla så att inget kommit ikläm vid hopsättningen. Kolla så att kablarna till reglagen är oskadda, de rör ju på sig när du vrider styret så det skulle ju kunna tänkas ha skavt hål någonstans.

/geek
 

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
R1 2007
Tack för er hjälp! Plockade ner hojen i bitar och redde ut vilka kablar som går vart och kollade efter kabelbrott. Det slutade med att jag hittade den kabel som går från signalsäkringen till instrumenteringen och upptäckte den satt glappt i kontakten vid intrumenteringen.

Misstänker att det är min försök till slangning som gjort detta. Jag lär mig fan aldrig att det e läskigt när man kommer upp "högt" och att man då bajsar på sig o släpper av gasen. Antar att det har varit de hårda landningarna som satt sina spår :död

Men nu fungerar det klockrent igen :yoparty
 
Nyheter
EIB-lån finansierar eldrivna motorcyklar från Stark Future

Europeiska investeringsbank...

Ökat antal tillåtna elever för handledare föreslås

Transportstyrelsen har före...

Triumph storsatsar inom Enduro

Motorsportlegenden och fler...

BMW CE 02 x VAGABUND

BMW Motorrad har presentera...

Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Top