"Elfel" Trippmätare och klocka nollställs...

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Jag har fått ett litet problemet med min instrumentering :( (R1 -02)

Händelse:
Jag gjorde en marksyning förra sommaren. :1pajas


Problem:
Varje gång jag slår av tändningen så nollställs trippmätarna och klockan.
(Trippmätarna= trip I, Tripp II och Trippen för "reserven")
All övrig el på hojen fungerar som det ska. (så vitt jag vet)


Är det någon som har tips eller en aning om vad det kan vara. :confused:
Jag och elfel... :confused: :va :3freak :näsblod :död
 

ström 1

Vet du va du har Hedlund ..taskig timing
Gick med
4 Jan 2004
Ort
UPPSALA
Hoj
KTM 660
Affe_R1 skrev:
2308589 Jag har fått ett litet problemet med min instrumentering :( (R1 -02)

Händelse:
Jag gjorde en marksyning förra sommaren. :1pajas


Problem:
Varje gång jag slår av tändningen så nollställs trippmätarna och klockan.
(Trippmätarna= trip I, Tripp II och Trippen för "reserven")
All övrig el på hojen fungerar som det ska. (så vitt jag vet)


Är det någon som har tips eller en aning om vad det kan vara. :confused:
Jag och elfel... :confused: :va :3freak :näsblod :död


Jag försökte hitta nogot i min gamla repbok till R1 01 men det finns ej med på schema.säkerligen finns det en Akumulator i instrumenteringen och nogon form av Eprom eller Flashminne .
Titta å känn på alla kablar som går in på instrumenteringen ev öppna upp den
å titta efter skadade lödnigar efter marksyning, annars är det nog att åka till skrot och köpa en instrumentering .. :)
 

Hoj_henke

No fuck no ride !
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Borlänge
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K1
Affe_R1 skrev:
2308589 Jag har fått ett litet problemet med min instrumentering :( (R1 -02)

Händelse:
Jag gjorde en marksyning förra sommaren. :1pajas


Problem:
Varje gång jag slår av tändningen så nollställs trippmätarna och klockan.
(Trippmätarna= trip I, Tripp II och Trippen för "reserven")
All övrig el på hojen fungerar som det ska. (så vitt jag vet)


Är det någon som har tips eller en aning om vad det kan vara. :confused:
Jag och elfel... :confused: :va :3freak :näsblod :död


man har ju minnen i dom flesta tekniska prylarna, som behöver ström av något slag ex ett litet backup batteri, som jag tror har hoppat ur sitt läge eller nått. vid omkullkörningen.. hör efter med någon mekfirma för ditt märke så kan dom säkert tala om för dig va de e för fel..
 

Affe_R1

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
KTM EXC-F 350 Sixdays, Triumph Street Triple 765 RS
Hoj_henke skrev:
2308864 man har ju minnen i dom flesta tekniska prylarna, som behöver ström av något slag ex ett litet backup batteri, som jag tror har hoppat ur sitt läge eller nått. vid omkullkörningen.. hör efter med någon mekfirma för ditt märke så kan dom säkert tala om för dig va de e för fel..
Hmm.. det låter ju värt att kolla upp i alla fall... :tummenupp
Jag har ett el-schema på hojen, men jag är som sagt usel på el.. :huvet

ström 1 skrev:
2308836 Jag försökte hitta nogot i min gamla repbok till R1 01 men det finns ej med på schema.säkerligen finns det en Akumulator i instrumenteringen och nogon form av Eprom eller Flashminne .
Titta å känn på alla kablar som går in på instrumenteringen ev öppna upp den
å titta efter skadade lödnigar efter marksyning, annars är det nog att åka till skrot och köpa en instrumentering .. :)
Jahopp också var det jag och el :näsblod men jag får gå ut och "kika" och riva lite. :tummenupp
(det är ju bra mycket roligare att mecka nu när man har en riktig hojlyft) :banana :banana

Jag har skummat lite efter en "ny" instrumentering på nätet,
men jag vill ju inte köpa en när felet kanske inte ligger där...


Tack för hjälpen så långt, vi får se hur det går... :tummenupp
 

Mr Helmut

Värmlänning i Dalarna
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Borlänge
Hoj
YAMAHA FZ1 Turbo
sådär kunde jag också få förut, nu verkar den ha lagat sig själv lite :rolleyes: det var glapp i en kontakt under sadeln
 

Psychobiker

Sporthojsnörd
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skövde
Hoj
TL1000R, Virago 1000 cafe-projekt och SV1000 banhojsbygge, gsxr 1100 renoveringsprojekt.
Intrumenteringen brukar ta ström ifrån batteriet, så kopplar man loss batteriet nollställs värdena, så det är nog glapp mot batteriet nånstans. Men jag gissar bara, vet inte exakt hur det är konstruerat på Yamaha...

Lycka till!

/Pajje
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top