Elfel?

Snowman89

Guest
köpte ett nytt framlyse idag, för att kunna få dit det nya lyset var jag tvungen att ta bort varvräknaren.
Efter att jag fixat dit lyset så tänkte jag att de kan va bra att kolla så blinkers och allting funkar, sagt och gjort, då upptäcker jag att blinkersen bak inte funkar??!!??
vad kan de va för fel?

har kollat med andra blinkers och dom funkar inte heller, har kollat lite snabbt på sladdarna som sitter under sadeln och dom där bak och det ser bra ut

Trashcan

meldeM
Gick med
5 Dec 2005
Hoj
Lite trasig
På min RD är det iaf så att ALLA elkopplingar går ihop längst fram vid lyset, det kan inte vara så att du har råkat koppla ur lite för mycket när du drog ur det gamla lyset och sen glömt sätta ihop igen? Kolla så att det inte hänger några lösa sladdar nånstans..

Snowman89

Guest
Trashcan skrev:
2223337 På min RD är det iaf så att ALLA elkopplingar går ihop längst fram vid lyset, det kan inte vara så att du har råkat koppla ur lite för mycket när du drog ur det gamla lyset och sen glömt sätta ihop igen? Kolla så att det inte hänger några lösa sladdar nånstans..
har kollat lite idag men jag har inte hittat nått, ska kolla lite mer imorgon om jag har tid det är säkert som du säger eftersom det är sjukt mkt sladdar där fram, en till grej är att lampan för hellyset lyser hela tiden, varför?

Snowman89

Guest
Kronen skrev:
2223969 kan vara en säkring som gott. du kanske har råkat kortsluta när du hållt på.
nope inga säkringar och ingen sladd som har lossnat vid lyset, ska bort med tanken senare, antagligen så har väl en sladd gått sönder mellan styrkronan och framskärmen eller så har nått lossnar under tanken

Nyheter
Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Specialmodellen Triumph Bonneville Bobber TFC

Triumph Motorcycles har pre...

Ny elektrisk endurohoj: Stark Varg EX!

I förra veckan presenterade...

Var tionde bilist lever inte upp till synkraven

Över 600 000* bilister i Sv...

Körkortet får nytt utseende

Det var åtta år sen sist, m...

Aprilia Tuono 457