Elfråga ang. stödet på 660

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Har kikat lite på att koppla bort den urdumma idén som KTM fått för sig att cykeln ej ska kunna stå på när stödet är nerfällt. Något som har ett effektivt och lätt sätt att ordna detta?

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
Dra ur den då :va

Eller är det för enkelt :banana

Marals76 skrev:
Har kikat lite på att koppla bort den urdumma idén som KTM fått för sig att cykeln ej ska kunna stå på när stödet är nerfällt. Något som har ett effektivt och lätt sätt att ordna detta?

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Tom Byron skrev:
Dra ur den då :va

Eller är det för enkelt :banana

Drog loss den kontakten som jag ansåg var skurken i dramat men då vägrade bågen att starta :4skrika Vet inte om man måste koppla o ha sig, jag o el är ej de bästa kompisarna

Heda

TopGun !!!
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
DRZ 400S -07 nu sänkt åt Lotta, Kingquad 450 "Smutsfrutt edition"
AHA, jag som skulle spela lite ball å lösa problemet.....

Gör så här då, dra loss kontakten, bygla något över på snutten som blir kvar så hojen tror att stödet är uppfällt.

eller så kapar du sladden å twinnar ihop dem ? Men då snackar vi raggarmeck of no return, men varför skulle du vilja ha tillbaka kontakten. Om du hoppar å bottnar ut så stödet rör på sig, då borde ju hojen hosta till?

Kolla med Ebbe han har ju aldrig stödet på men den hojen går ju som en kanon ändå!!

Marals76 skrev:
Drog loss den kontakten som jag ansåg var skurken i dramat men då vägrade bågen att starta :4skrika Vet inte om man måste koppla o ha sig, jag o el är ej de bästa kompisarna

Per-Otto

Ny medlem
Gick med
14 Mar 2003
Hoj
KTM 660 SMC 2004 + HVA 570 TE 2003 + Eco-Scooter 2003
:tummenner till han som ville ha den däringa brytar-skiten där....

Marals76 skrev:

Clason

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
525 zx9 zx10
Följ sladden från stödet upp under tanken där sitter den ihop kopplad dra isär kopplingen och sätt ihop dom kontakterna som inte kommer från stödet.

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Tom Byron skrev:
AHA, jag som skulle spela lite ball å lösa problemet.....

Gör så här då, dra loss kontakten, bygla något över på snutten som blir kvar så hojen tror att stödet är uppfällt.

eller så kapar du sladden å twinnar ihop dem ? Men då snackar vi raggarmeck of no return, men varför skulle du vilja ha tillbaka kontakten. Om du hoppar å bottnar ut så stödet rör på sig, då borde ju hojen hosta till?

Kolla med Ebbe han har ju aldrig stödet på men den hojen går ju som en kanon ändå!!

Jag är pedantiskt ut till fingertopparna så inget raggarmeck :banana här inte.
Ska kolla upp detta ytterliggare blir till att försöka mäta på ledningarna....

Ebbe

Fd motardpilot
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen just nu.
Marals76 skrev:
Jag är pedantiskt ut till fingertopparna så inget raggarmeck :banana här inte.
Ska kolla upp detta ytterliggare blir till att försöka mäta på ledningarna....

Som sagt av Clason, följ ledningarna upp under tanken. Dra isär kabelskorna därunder och ta bort kabeln som går ner till stödet. Givetvis innebär det att du måste bort med kontakten som sitter på stödet oxå! Sen är det bara att sätta ihop dom två trådarna som blir kvar uppe under tanken, bara att trycka ihop utan modifiering. SKITENKELT!!

Marcus_A

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
BMW S1000RR, CRF 450R
Ebbe skrev:
Som sagt av Clason, följ ledningarna upp under tanken. Dra isär kabelskorna därunder och ta bort kabeln som går ner till stödet. Givetvis innebär det att du måste bort med kontakten som sitter på stödet oxå! Sen är det bara att sätta ihop dom två trådarna som blir kvar uppe under tanken, bara att trycka ihop utan modifiering. SKITENKELT!!

Jobbar för f** med datorer inte el :banana :hihi

ypvs

It's over...
Gick med
4 Aug 2003
Hoj
Husa FS650 Racer, Rullstol i Titan
Jag brukar bara dra ur kontakten och dubbelvika ett gem eller dylikt och köra in i kontakten som stödet var inpluggad i. Sen är det bara att eltejpa.
Klart...

Daniel...

Ronny

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR1000RR -18, Honda CBR600RR -08
Dom två sladdarna som blir kvar under tanken passar ju ihop med varandra,
Sätt ihop dom.
Ta sen bort kontakten vid stödet så slipper du den.

SM 570 RR

Jaspilot, fotomodell, god ekonomi.
Gick med
5 May 2003
Hoj
Husqvarna 600
Marals76 skrev:

ehhh va?

PutteLiten

Twins have more fun
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
TL1000R; Triumph Tiger; XR650R SM; XL1200X
Marals76 skrev:

Köp en Honda... :hihi

:yoparty

Nyheter
Fiffiga touringprylar

Det tyska företaget Wunderl...

MV Agusta kör vidare på egen hand

MV Agusta har bekräftat att...

MV Agusta återtar full kontroll

MV Agusta har bekräftat att...

2025 års Ducati Riding Academy

Registreringen för 2025 års...

Uppdaterad KTM 790 Duke