fazerfun
Gudomlig sporthojare
Vad ni än gör -sumpa aldrig NÅGONSIN originalkvittot från inköpsstället om ni gör affärer med Elgiganten. Utan originalkvitto hjälper vare sig leg eller kopia från deras centrala kundcenter, dvs ett verifikat på samma jävla order i ditt namn som ligger i samma jävla system som butikerna använder.
Har i en och en halv vecka desperat försökt få häva ett köp + leverans av en diskmaskin som jag i ren ilska köpte när den gamla la av och spydde ut 6 liter vatten bland alla flyttlådor. I röran har jag lyckats få med originalhandlingarna med pappersinsamlingen -jävligt klantigt det medger jag men det kan ju knappast vara första gången det händer. Deras centrala kundcenter tyckte det var enormt märkligt att jag inte fått ett nytt kvitto i butiken och skickade mig en kopia på ordern. "Gå till butiken och visa leg så ordnar det sig"
Butiken tvärvägrar dock. Vid återköp MÅSTE de ha och sedan makulera denna magiska papperslapp som de upphöjt originalkvittot "det är ju en värdehandling..." till. Vad som står i deras ordersystem (som alla butiker i Norden nyttjar) är helt irrelevant. Jag föreslog att de la in en not att kunden har tappat origkvittot men anullerat ordern i FETSTIL så att ingen kan göra det de är rädda för, nämligen komma i efterhand med kvittot och plocka ut en diskmaskin.....nej då, det går inte...."nähä men kan jag inte skriva på ett papper då att jag avsäger mig den försvunna värdehandlingen för all framtid och så kan ni macka den och notera i systemet..??" Nej, det går inte heller... allt bygger på originalkvittot. Att jag dessutom ska få grejorna hemlevererade och genom det sajna på ett leveranskvitto har heller ingen betydelse. ..."ledsen men vi kan inte hjälpa dig"
Höll fan på att skalla någon igår ...vad gör man? Ta emot diskmaskinen och le för man sparar vatten och el och hoppas att den betalar sig? Eller ska man fortsätta böna och be /jävlas? Skriva brev till chefer? ARN? Sverker?
Ska köpa ny stereo och laptop snart....det kommer inte att bli på Elgiganten iaf
Har i en och en halv vecka desperat försökt få häva ett köp + leverans av en diskmaskin som jag i ren ilska köpte när den gamla la av och spydde ut 6 liter vatten bland alla flyttlådor. I röran har jag lyckats få med originalhandlingarna med pappersinsamlingen -jävligt klantigt det medger jag men det kan ju knappast vara första gången det händer. Deras centrala kundcenter tyckte det var enormt märkligt att jag inte fått ett nytt kvitto i butiken och skickade mig en kopia på ordern. "Gå till butiken och visa leg så ordnar det sig"
Butiken tvärvägrar dock. Vid återköp MÅSTE de ha och sedan makulera denna magiska papperslapp som de upphöjt originalkvittot "det är ju en värdehandling..." till. Vad som står i deras ordersystem (som alla butiker i Norden nyttjar) är helt irrelevant. Jag föreslog att de la in en not att kunden har tappat origkvittot men anullerat ordern i FETSTIL så att ingen kan göra det de är rädda för, nämligen komma i efterhand med kvittot och plocka ut en diskmaskin.....nej då, det går inte...."nähä men kan jag inte skriva på ett papper då att jag avsäger mig den försvunna värdehandlingen för all framtid och så kan ni macka den och notera i systemet..??" Nej, det går inte heller... allt bygger på originalkvittot. Att jag dessutom ska få grejorna hemlevererade och genom det sajna på ett leveranskvitto har heller ingen betydelse. ..."ledsen men vi kan inte hjälpa dig"
Höll fan på att skalla någon igår ...vad gör man? Ta emot diskmaskinen och le för man sparar vatten och el och hoppas att den betalar sig? Eller ska man fortsätta böna och be /jävlas? Skriva brev till chefer? ARN? Sverker?
Ska köpa ny stereo och laptop snart....det kommer inte att bli på Elgiganten iaf
Last edited: