Elgiganten Kungens kurva -sickna JÄVLA tomtar

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Vad ni än gör -sumpa aldrig NÅGONSIN originalkvittot från inköpsstället om ni gör affärer med Elgiganten. Utan originalkvitto hjälper vare sig leg eller kopia från deras centrala kundcenter, dvs ett verifikat på samma jävla order i ditt namn som ligger i samma jävla system som butikerna använder. :huvet :huvet

Har i en och en halv vecka desperat försökt få häva ett köp + leverans av en diskmaskin som jag i ren ilska köpte när den gamla la av och spydde ut 6 liter vatten bland alla flyttlådor. I röran har jag lyckats få med originalhandlingarna med pappersinsamlingen -jävligt klantigt det medger jag men det kan ju knappast vara första gången det händer. Deras centrala kundcenter tyckte det var enormt märkligt att jag inte fått ett nytt kvitto i butiken och skickade mig en kopia på ordern. "Gå till butiken och visa leg så ordnar det sig"

Butiken tvärvägrar dock. Vid återköp MÅSTE de ha och sedan makulera denna magiska papperslapp som de upphöjt originalkvittot "det är ju en värdehandling..." till. Vad som står i deras ordersystem (som alla butiker i Norden nyttjar) är helt irrelevant. Jag föreslog att de la in en not att kunden har tappat origkvittot men anullerat ordern i FETSTIL så att ingen kan göra det de är rädda för, nämligen komma i efterhand med kvittot och plocka ut en diskmaskin.....nej då, det går inte...."nähä men kan jag inte skriva på ett papper då att jag avsäger mig den försvunna värdehandlingen för all framtid och så kan ni macka den och notera i systemet..??" Nej, det går inte heller... allt bygger på originalkvittot. Att jag dessutom ska få grejorna hemlevererade och genom det sajna på ett leveranskvitto har heller ingen betydelse. :huvet ..."ledsen men vi kan inte hjälpa dig"

Höll fan på att skalla någon igår :4skrika :finger :kulspruta ...vad gör man? Ta emot diskmaskinen och le för man sparar vatten och el och hoppas att den betalar sig? Eller ska man fortsätta böna och be /jävlas? Skriva brev till chefer? ARN? Sverker?

Ska köpa ny stereo och laptop snart....det kommer inte att bli på Elgiganten iaf :mad:

Last edited:

Henken

Guest
Skumt, mig kunde de skicka ett "nytt" kvitto på posten när jag skulle reklamera en mobiltelefon...Köpte iofs på internet men samma uppgifter måste finnas via vanligt ordersätt.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Skumt, mig kunde de skicka ett "nytt" kvitto på posten när jag skulle reklamera en mobiltelefon...Köpte iofs på internet men samma uppgifter måste finnas via vanligt ordersätt.

Det är precis min poäng. Kvittot är ju "bara" ett fysiskt bevis på en order i systemet. Om ordern kan kopplas till mig måste jag väl ha rätt att häva köpet? Hur svårt kan det i nästa steg vara att maka ordern/min order knuten till mig i systemet och på så vis nolla värdet på värdehandlingen/kvittot om det nu skulle dyka upp i ett bedrägeriförsök?

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Japp. Jag skulle lämna in en dator som jag köpte på ElGiganten i Kungens Kurva pga lite problem med den. På ElGiganten i Kungens Kurva så bara snackade jag lite med dem för att jag skulle lämna in datorn på ElGiganten i Sundsvall sedan (butiken i Sundsvall var närmast Östersund förut). Jag hade inte originalkvittot med mig men de skrev ut ett där och då så jag kunde ha med mig det när jag lämnade in datorn i Sundsvall. :va

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Fortsätt jävlas.

Det är Sverker eller Aftonbladet nästa.

Har skickat mail till vd och försäljningschefen. Händer det inget då så kallar vi in kavalleriet.

Japp. Jag skulle lämna in en dator som jag köpte på ElGiganten i Kungens Kurva pga lite problem med den. På ElGiganten i Kungens Kurva så bara snackade jag lite med dem för att jag skulle lämna in datorn på ElGiganten i Sundsvall sedan (butiken i Sundsvall var närmast Östersund förut). Jag hade inte originalkvittot med mig men de skrev ut ett där och då så jag kunde ha med mig det när jag lämnade in datorn i Sundsvall. :va

Vid reparation funkar det utan originalkvitto, det är bara vid återköp som det ska jävlas.

Last edited:

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Du har inte mottagit maskinen än alltså?

Om du handlade med kreditkort så kan du ju gå till banken och be dem utreda eventuellt bedrägeri... Om nu inte Elgiganten har dig på kamera vill säga. :gnissla

Hursomhelst är det ett jävla sätt och antagligen resultatet av någon som ser en chans att utöva den enda makt de har i livet. Innan de går hem och flöjtar till Tomb Raider II...

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Du har inte mottagit maskinen än alltså?

Om du handlade med kreditkort så kan du ju gå till banken och be dem utreda eventuellt bedrägeri... Om nu inte Elgiganten har dig på kamera vill säga. :gnissla

Hursomhelst är det ett jävla sätt och antagligen resultatet av någon som ser en chans att utöva den enda makt de har i livet. Innan de går hem och flöjtar till Tomb Raider II...

Nej den är inte levererad. Men det spelar heller ingen roll.

Haha...ja det flöjtas nog en hel del där...jag inser att folket på golvet inte kan göra ett skit om det är bestämt uppifrån men jag tänker inte ge mig...det här är hål i huvet :huvet

Scalp

Gubbsur
Gick med
1 Oct 2003
Hoj
Honda CB 750F -82
Tycker det är bra självsanering, till slut vet alla att man inte ska handla sin elektronik i jättevaruhus :)

Küngen1

8 Superbike
Gick med
7 Apr 2004
Hoj
BMW S1000RR
Jag skulle köpa en trådlös telefon till morsan i julklapp och säljaren bad att få mitt namn, adress och telfonnummer. Jag frågar varför dom vill ha mina personuppgifter för ett sådant köp, då svarar han: För att när du tappat bort orginalkvittot på delen så kan vi fortfarande se att du handlat här om du vill byta eller så...

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Hoj
KTM
Jag förstår inte riktigt upprördheten om jag ska vara ärlig.
Behöver du ingen diskmaskin längre?
Den gamla är ju paj. :fakta

För övrigt tycker jag nog man kan kräva att kunden håller reda på kvittot.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Jag förstår inte riktigt upprördheten om jag ska vara ärlig.
Behöver du ingen diskmaskin längre?
Den gamla är ju paj. :fakta

För övrigt tycker jag nog man kan kräva att kunden håller reda på kvittot.

Den gamla funkar nu (efter lite mek) så nej inte för tillfället. 6700 spänn kan jag lägga på annat just nu.

Det kan man säkert men ingen är ju ofelbar. Om man då enkelt kan koppla ordern till mig i via leg i ett nordiskt gemensamt system, varför då inte visa lite god vilja o låta mig returnera varan enligt 30 dagar öppet köp principen istället för att jävlas??

Lurch

Partiellt rupturerad
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Suzuki GSX-R 750
Jag har lämnat tillbaks saker på Elgiganten utan kvitto, kolla med personen du köpte den av så ska det inte vara några problem. Jag kan dubbelkolla med tjejen jag handlade av annars, och höra hur det funkar.

Lundbeck

Mycket mera mogen
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
GL1000 -75
Ta imot skiten, lämna sen tillbaka på annan el-giganten. Så har fungerat för mig, köpt på ett ställe, lämnat tillbaka på annat.

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Jag har lämnat tillbaks saker på Elgiganten utan kvitto, kolla med personen du köpte den av så ska det inte vara några problem. Jag kan dubbelkolla med tjejen jag handlade av annars, och höra hur det funkar.

Har hört flera som det funkat för, fattar faktiskt inte varför just jag har blivit ett lysande undantag.

Vore kanonjuste om du kunde kolla och PMa, alla bevis om motsatsen till det som de hävdar på Kungens Kurva är ju guld värda :tummenupp

De lugnt, ja köper den av dig för 3500 =)

:D :D Nice try...jag ska överväga det om det inte löser sig.

Last edited:

Killawife

To live is to die
Gick med
23 Feb 2005
Hoj
Yamaha YZF750-94, Yamaha XJ600S diversion-92, Tidigare: Yamaha FZR600R -94, Triumph 955i daytona -04, Yamaha R1 -00, Yamaha R6 -99, Yamaha YZF 750 -92
Enligt konsumentköplagen så behövs inte originalkvitto för att göra återköp. Du behöver bara kunna bevisa att du köpt varan där med kontoutdrag eller som i ditt fall, kvitto utskrivet av huvudkontoret.

I detta fall skulle jag nog ringa upp dom och be att få prata med chefen och förklara saken. Om han inte fattar så förklara saken för dom på huvudkontoret så de får kontakta denna och lösa saken.

Det är inte så komplicerat som de verkar tro.

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha