Elgiganten Kungens kurva -sickna JÄVLA tomtar

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Hoj
CBR600RR -03
Har hört flera som det funkat för, fattar faktiskt inte varför just jag har blivit ett lysande undantag.

Vore kanonjuste om du kunde kolla och PMa, alla bevis om motsatsen till det som de hävdar på Kungens Kurva är ju guld värda :tummenupp

:D :D Nice try...jag ska överväga det om det inte löser sig.

Det är ett väldigt generöst erbjudande från min sida med tanke på att jag inte ens har någon plats för diskmaskin :D..
Men erbjudandet står kvar, jag gör väl plats om de innebär att man slipper diska mer :D

Skrot

Medlem
Gick med
24 Jul 2007
Hoj
Drömmer om CB1000R
Enligt konsumentköplagen så behövs inte originalkvitto för att göra återköp. Du behöver bara kunna bevisa att du köpt varan där med kontoutdrag eller som i ditt fall, kvitto utskrivet av huvudkontoret.

I detta fall skulle jag nog ringa upp dom och be att få prata med chefen och förklara saken. Om han inte fattar så förklara saken för dom på huvudkontoret så de får kontakta denna och lösa saken.

Det är inte så komplicerat som de verkar tro.

Säker på detta? Har skummat igenom konsumentköpslagen utan att hitta något om återköt. Kollar man på konsumentverkets hemsida kan man hitta följande information om ångerrätt: "När du som konsument handlar i en affär har du ingen rätt enligt lag att ångra köpet.Om du däremot köper något på postorder, av en telefonförsäljare, från TV-shop, på Internet eller vid hemförsäljning, har du 14 dagars ångerrätt när du handlar inom Sverige."
Däremot så anger konsumentköpslagen vad man har förr rätt angående att häva köpet.
Finns att läsa här.

monzza

Medlem
Gick med
23 Aug 2005
Hoj
Letar
Det ända jag har att säga är: ALDRIG MER ELGIGANTEN :mad: kommer aldrig någonsin att sätta min fot innanför deras dörrar igen, spelar ingen roll hur billiga dom må vara, jag betalar hellre det dubbla i någon annan butik.

//Monzza

fazerfun

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Jun 2004
Hoj
Ducati 748 SP -97, Honda VTX 1800 -05, Honda CRF 450 R -08
Enligt konsumentköplagen så behövs inte originalkvitto för att göra återköp. Du behöver bara kunna bevisa att du köpt varan där med kontoutdrag eller som i ditt fall, kvitto utskrivet av huvudkontoret.

I detta fall skulle jag nog ringa upp dom och be att få prata med chefen och förklara saken. Om han inte fattar så förklara saken för dom på huvudkontoret så de får kontakta denna och lösa saken.

Det är inte så komplicerat som de verkar tro.

Tack :tummenupp Kikade just på konsumentköplagen också, ser ut som du har helt rätt.

Vad som är än märkligare är att de dragit ytterligare 3700 kr utöver de 6700 jag redan betalt....:confused: :confused:

Ska kontakta en hel del folk i morgon, better believe it.

Frontline

Ny medlem
Gick med
11 May 2004
Hoj
Ingen
Varför regeln finns beror på att stoppa bedrägerier som händer dagligen, El-Giganten har en av de mest generösa återköpsreglerna i landet, de har bara några små krav, håll koll på ditt kvitto, spara orginal förpackning (undantag stora varor) och att den ska vara i nyskick. Att de vill ha namn och adress när man köper en vara är för att du kan få garanti på din produkt om du tappar bort kvittot inte återköp osv, det fyller även en funktion när man ska lämna in något på service så kommer adressen upp som står på kvittot vilket spar lite tid att lagret inte behöver ta adressen om den ska in på service, och jag har mycket svårt att tänka mig att konsumenköplagen säger att du får göra återköp utan orginalkvitto, men att du har rätt till garanti om du kan bevisa att du köpt varan är 100% sant hur som helst

Nyheter
Triumph Speed Triple 30 år

Tiden flyger, som man säger...

Nytt varumärke för elmotorcyklar från Royal Enfield

Royal Enfield har tagit ste...

MV AGUSTA OTTANTESIMO COLLECTION

MV Agusta firar sitt 80-års...

Honda ICE Concept med eldriven kompressor

2025 Honda ICE Concept bike...

BMW Concept F 450 GS

BMW Motorrad har visat upp ...

EICMA 2024: Yamaha