hållundan skrev:
Imorgon spelas sista omgången innan jul och Rosno Cup.
Spelschemat ser ut såhär...
Lö 11/12
Linköping - Brynäs
HV 71 - Södertälje
Djurgården - Malmö
Mora - Timrå
Luleå - Färjestad
Modo - Frölunda
Hur tror ni det går? Jag ska suga lite mer på karamellen innan jag lägger mitt tips. Kanske tillåmed ska spela på skiten denna omgången
Jag tycker hockey är grymt svårt att tippa, men man kan ju alltid försöka.
Linköping - Brynäs 1 Linköping grymt revanschsugna efter förlusten mot Frölunda. Brynäs får det svårt, men det blir jämt. Jag tippar på 4-2 i öppen kasse, men befarar större siffror.
HV 71 - Södertälje X Svår match, oerhört viktig för båda lagen! Egentligen tror jag på HV, men det bästa för Brynäs vore ett oavgjort resultat. Därför tror jag på 3-3, Davidsson stänker in den i förlängningen.
Djurgården - Malmö 1 Djurgården spelar bra nu och vinner med 5-1. Men hockey är hockey, och det kan naturligtvis gå hur som helst!
Mora - Timrå 1 Detta blir en mycket spännande match som kan sluta hur som helst. I första mötet vann Mora på hemmais med 3-2, Timrå vann det andra med 5-1. Jag tippar 3-1, till Mora.
Luleå - Färjestad 2 Luleå försöker och försöker, men om de ska lyckas besegra färjestad för de ta i ordentligt. 2-5 kanske...
Modo - Frölunda X Frölunda och Modo brukar alltid bjuda upp till täta, spännande matcher. Modo måste börja vinna igen men Frölunda spelar oerhört stabilt just nu. 4-4 efter en sen reducering, vilket också blir slutresultat efter förlängning.
Jag kommer inte satsa några pengar på skiten, jag vet att jag har minst 2 fel.