Ullis skrev:
2581564 Vad hände/händer hos FHC egentligen?
Förra året var riktigt pissigt för Timrå. Vi tappade BÅDA målvakterna & de flesta av de bästa. Det gick riktigt illa ett tag, men nu har vi fått ihop ett väl fungerande lag igen. Mot alla odds.
Hur många är det av era nyckelspelare som dragit. Och vad det gäller målvakterna, var det så illa att båda lämnade eller var det bara Lundqvist som drog?
Jag vet inte riktigt vad som händer. En totalkollaps är vad det är. Hela dragkedjan med Jari Tolsa, Joel Lundqvist och Magnus Kahnberg är borta. Färgstarka backar som Johnny Oduya, Tom Koivisto har lämnat. Peter Högardh, Johan Witehall var tämligen anonyma, men ack så viktiga lirare förra säsongen. Likadant Jason Krog som anslöt i slutspelet 05-06. Det går inte skylla årets upplaga på att man tappat många betydande spelare, det kan ändock vara med i kalkylerna då man räknar på hur dåligt det egentligen går.
Inga av nyförvärven är direkt dåliga, de har dock inte passats in i truppen och fått den tändning som de tänktes få i och med bytet till VF. Jag tänker på Fabricius (som sägs vara landslagsspelare även nu, varför?), Johan Fransson, Johan Ryno, Tomi Pettinen, Steve Kariya och Martin Cibak.
Målvaktsfrågan är den enda som är positiv i VF, egentligen, så någon avsaknad av Henke kan man väl inte säga*. Visst, Henke är Henke och lyfter ett helt lag med hans magiska spelsätt och inställning. Gistedt axlar dock rollen ruskigt bra och är i princip den spelaren som sett till att VF inte ligger absolut dead last.
Så, jag vet inte riktigt vad man ska skylla på, förväntningarna är, och har blivit höga på laget, med all rätt. Nederlag kan vi ta, men inte stabil plöjning i bottenträsket av tabellen. Jag vet inte hur det ska lösas, jag känner i alla fall personligen att något måste göras, många matcher är spelade och tiden rullar på.
*Fotnot, Henke lämnade efter säsongen 2004-2005, alltså lirade VF hela förra säsongen med Salo och Gistedt/Sandberg.