Elitserietråden 2006/2007.

GSXR_FREDDA

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
KTM 640 SM-06
imaster skrev:
2364331 Ja jävlar vilken öppningsmatch! I år kommer huliganlaget Linköping ta guld, det känns i magen. Magen känns bra... :hihi
Förutom guldet så hoppas jag på att de där jävla nazistsupportrarna får livstids avstängning till allehanda allmänna platser (så som gator, torg, hockeyrinkar osv) så vi kan få lite ordning i klubben.

Håller med dig,synd att ett fåtal personerl kan få skapa ett sånt ryckte på en förövrigt trogen och bra klack.:huvet :huvet
Men vi tror på guld ändå!!:tummenupp
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Ännu en gång har smilbanden dragits ut. Hade jag inte haft öronen hade jag sett ut som en jäkla semla :)

Med 25 insläppta mål på 15 matcher & i ledning med 9 poäng (ja, jag vet att vi har en match mer spelad än LHC ;) ). Kan man vara annat än stolt över att man är Tikare :)

// Ullis :cdevil
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Timrå är inte mer än överlägsna i år, hoppas de håller hela vägen. Timrå - LHC i final och LHC vinner i Sudden Death i 7:e och avgörande... :yoparty
 

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
Ullis skrev:
2571729 Ännu en gång har smilbanden dragits ut. Hade jag inte haft öronen hade jag sett ut som en jäkla semla :)

Med 25 insläppta mål på 15 matcher & i ledning med 9 poäng (ja, jag vet att vi har en match mer spelad än LHC ;) ). Kan man vara annat än stolt över att man är Tikare :)

// Ullis :cdevil


It was nice doing business with you tonight ! :D
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
Sanna-Lkpg skrev:
2580623 It was nice doing business with you tonight ! :D

Ha ha, ja passa på att sug på den karamellen....den lär inte upprepas :D



P.S Såvida inte grabbarna skadar sej i den där jäkla Karjala Cupen.

Sex st spelare från Timrå ska utsätta sej för ev. skador under de tre dagarna, de känns skit. Bojkotta den där Cupen, den kan vara förödande för vissa elithockeylag.
 

Sanna-Lkpg

Uppdaterad
Gick med
11 Aug 2006
Ort
Linköping
Hoj
CBR600FS
Ullis skrev:
2580722 Ha ha, ja passa på att sug på den karamellen....den lär inte upprepas :D



P.S Såvida inte grabbarna skadar sej i den där jäkla Karjala Cupen.

Sex st spelare från Timrå ska utsätta sej för ev. skador under de tre dagarna, de känns skit. Bojkotta den där Cupen, den kan vara förödande för vissa elithockeylag.

Det gäller att hålla igen lite när det gäller att skicka spelare dit. Vi nöjer oss med två, resten får ta sig lite semester och ladda inför kommande matcher !

Karjala Cup.... det gör väl ingen människa glad... Mitt under brinnande elitserietid dessutom !

Suger fortfarande på karamellen :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Jag känner mig riktigt kass som skriver så lite i tråden, men, jag är matt på det.

Totalt matt. Jag är tokintresserad fortfarande, men, jag kollar text-tv när ingen ser, läser hockeynyheterna i rosa tidningen i smyg på jobbet, slösurfar på den officiella hemsidan för att kanske, kanske få reda på något nytt nyförvärv. Allt i smyg för att slippa kommentera hur dåligt det går för "mitt" lag, för att slippa gliringar och kraftord från mindre intresserade, eller folk som är mycket intresserade, fast hängivna till andra lag.

Så, jag ligger lågt ett tag till, ungefär som Brynäsarna brukar göra i denna tråd. Vi byter plats denna säsong, eller ja, ett tag till, det får räcka.

Edit: Ja, jag går fortfarande på matcherna, ingen kappvändarsupporterism här inte.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
hållundan skrev:
2581441 Jag känner mig riktigt kass som skriver så lite i tråden, men, jag är matt på det.

Vad hände/händer hos FHC egentligen?
Förra året var riktigt pissigt för Timrå. Vi tappade BÅDA målvakterna & de flesta av de bästa. Det gick riktigt illa ett tag, men nu har vi fått ihop ett väl fungerande lag igen. Mot alla odds.

Hur många är det av era nyckelspelare som dragit. Och vad det gäller målvakterna, var det så illa att båda lämnade eller var det bara Lundqvist som drog?
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
imaster skrev:
2571750 Timrå är inte mer än överlägsna i år, hoppas de håller hela vägen. Timrå - LHC i final och LHC vinner i Sudden Death i 7:e och avgörande... :yoparty


Haha, ja nästan då....fast omvända roller föredrar jag iaf.

I slutspelet säsongen 2002/03 gick Timrå en match mot, tror det var, Luleå. Matchen gick en måndag kväll & avgjordes inte förrän 12.17 i den sjätte perioden. Närapå två hela matcher alltså. Det var en underbar seger & det skulle vara kul att få uppleva igen. Därmed inte sagt att spänningen är bra för hjärtat. :död

Edit: kan tillägga att jag var jäääääkligt trött i benen. Med facit i handen, en ståplats var inte att rekommendera i denna match.

// Ullis :cdevil
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ullis skrev:
2581564 Vad hände/händer hos FHC egentligen?
Förra året var riktigt pissigt för Timrå. Vi tappade BÅDA målvakterna & de flesta av de bästa. Det gick riktigt illa ett tag, men nu har vi fått ihop ett väl fungerande lag igen. Mot alla odds.

Hur många är det av era nyckelspelare som dragit. Och vad det gäller målvakterna, var det så illa att båda lämnade eller var det bara Lundqvist som drog?
Jag vet inte riktigt vad som händer. En totalkollaps är vad det är. Hela dragkedjan med Jari Tolsa, Joel Lundqvist och Magnus Kahnberg är borta. Färgstarka backar som Johnny Oduya, Tom Koivisto har lämnat. Peter Högardh, Johan Witehall var tämligen anonyma, men ack så viktiga lirare förra säsongen. Likadant Jason Krog som anslöt i slutspelet 05-06. Det går inte skylla årets upplaga på att man tappat många betydande spelare, det kan ändock vara med i kalkylerna då man räknar på hur dåligt det egentligen går.

Inga av nyförvärven är direkt dåliga, de har dock inte passats in i truppen och fått den tändning som de tänktes få i och med bytet till VF. Jag tänker på Fabricius (som sägs vara landslagsspelare även nu, varför?), Johan Fransson, Johan Ryno, Tomi Pettinen, Steve Kariya och Martin Cibak.

Målvaktsfrågan är den enda som är positiv i VF, egentligen, så någon avsaknad av Henke kan man väl inte säga*. Visst, Henke är Henke och lyfter ett helt lag med hans magiska spelsätt och inställning. Gistedt axlar dock rollen ruskigt bra och är i princip den spelaren som sett till att VF inte ligger absolut dead last.

Så, jag vet inte riktigt vad man ska skylla på, förväntningarna är, och har blivit höga på laget, med all rätt. Nederlag kan vi ta, men inte stabil plöjning i bottenträsket av tabellen. Jag vet inte hur det ska lösas, jag känner i alla fall personligen att något måste göras, många matcher är spelade och tiden rullar på.

*Fotnot, Henke lämnade efter säsongen 2004-2005, alltså lirade VF hela förra säsongen med Salo och Gistedt/Sandberg.
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ullis skrev:
2581564 Vad hände/händer hos FHC egentligen?
Förra året var riktigt pissigt för Timrå. Vi tappade BÅDA målvakterna & de flesta av de bästa. Det gick riktigt illa ett tag, men nu har vi fått ihop ett väl fungerande lag igen. Mot alla odds.

Hur många är det av era nyckelspelare som dragit. Och vad det gäller målvakterna, var det så illa att båda lämnade eller var det bara Lundqvist som drog?
Du ligger ett år efter, Lundqvist gör sin andra säsong i Rangers. Däremot har man inte lyckats bli av med Salo sedan i fjol. :hihi

Ullis skrev:
2580722 Ha ha, ja passa på att sug på den karamellen....den lär inte upprepas :D



P.S Såvida inte grabbarna skadar sej i den där jäkla Karjala Cupen.

Sex st spelare från Timrå ska utsätta sej för ev. skador under de tre dagarna, de känns skit. Bojkotta den där Cupen, den kan vara förödande för vissa elithockeylag.
Om du tänker efter lite förstår du säkert varför Karjala Cup spelas.
 
Last edited:

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
valmers skrev:
2581727 Du ligger ett år efter, Lundqvist gör sin andra säsong i Rangers. Däremot har man inte lyckats bli av med Salo sedan i fjol. :hihi


Om du tänker efter lite förstår du säkert varför Karjala Cup spelas.

Just fan, det visste jag ju faktiskt. Hade glömt att Salo blev inplockad i mål efter Lundqvist.

Pengar??
 

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Karlstad
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Ullis skrev:
2581861Pengar??
Alla länders ishockeyförbund är väldigt beroende av sina turneringar under året för att generera inkomster. Sweden Hockey Games är livsviktigt för det svenska ishockeyförbundet.
Att VM spelas varje år har samma grundorsak.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
valmers skrev:
2582281 Alla länders ishockeyförbund är väldigt beroende av sina turneringar under året för att generera inkomster. Sweden Hockey Games är livsviktigt för det svenska ishockeyförbundet.
Att VM spelas varje år har samma grundorsak.

Så då var alltså svaret just PENGAR! Det hade jag nog aldrig kunnat listat ut :D
Skulle nog ha satt en ":rolleyes:" efter mitt svar "pengar?"

Förresten så var jag & kollade på några matcher under Euro Hockey Tour i maj detta år. Fick då klart för mej att Sweden Hockey Games numera heter LG Hockey Games & den tuneringen ingår i Euro Hockey Tour.


// Ullis :cdevil
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ullis skrev:
2582346 Så då var alltså svaret just PENGAR! Det hade jag nog aldrig kunnat listat ut :D
Skulle nog ha satt en ":rolleyes:" efter mitt svar "pengar?"

Förresten så var jag & kollade på några matcher under Euro Hockey Tour i maj detta år. Fick då klart för mej att Sweden Hockey Games numera heter LG Hockey Games & den tuneringen ingår i Euro Hockey Tour.


// Ullis :cdevil
...och att den (europatouren) är nästintill totalointressant. Precis likadant med VM. Egentligen.
 

Ullis

Ny medlem
Gick med
11 Apr 2003
Ort
Sollentuna, Edsviken
Hoj
BMW s1000r 2014 & Kawasaki ZZ50-10
hållundan skrev:
2582348 ...och att den (europatouren) är nästintill totalointressant. Precis likadant med VM. Egentligen.

Nej för fan. Jag gillar hockey, om det så är i allsvenskan eller VM. Dock står VM högre i kurs för mej.

Vad det gäller alla de här mindre Cuperna känns de surt bara om man ska få sina spelare skadade så elitserien blir drabbad. Det är ju inte precis de "sämre" killarna i lagen som plockas ut. LHC skulle tydligen skicka två spelare, TIK sex. Det känns inte alls ok. Ska de promt hålla på med dessa cuper & ta folk från elitserien, då kan de iaf plocka ur lika många ur varje lag. Eller tycker ni att jag är ute & cyklar nu :confused:
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Ullis skrev:
2582364 Nej för fan. Jag gillar hockey, om det så är i allsvenskan eller VM. Dock står VM högre i kurs för mej.

Vad det gäller alla de här mindre Cuperna känns de surt bara om man ska få sina spelare skadade så elitserien blir drabbad. Det är ju inte precis de "sämre" killarna i lagen som plockas ut. LHC skulle tydligen skicka två spelare, TIK sex. Det känns inte alls ok. Ska de promt hålla på med dessa cuper & ta folk från elitserien, då kan de iaf plocka ur lika många ur varje lag. Eller tycker ni att jag är ute & cyklar nu :confused:
Hade VM varit vartannat år, hade det varit mer status. Man ska inte dra liknelsen, alls. Men se prestigeskillnaden mellan fotbollsVM och hockeyVM.

Beträffande antal spelare i cuperna från varje lag. Laget med de, för tillfället bästa spelare, brukar skicka rätt många. Därav den stora omsättningen på "landslagsspelare" i dessa cuper. Bra eller dåligt? Jag vet inte.
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top