Elitserietråden 2009/2010!

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
:yoparty :bow :2cool (Håååååveeee!!!)

What she said! :tummenupp

(men fasen va irriterad jag blev på Liv/HV när dom släppte in 2-1 målet sista sekunderna av andra perioden, så jädra onödigt att lata till sig efter att själva ha gjort mål och "bara" några sekunder kvar av perioden)

JimmyE

Det man inte minns har aldrig hänt!!!
Gick med
23 Nov 2004
Hoj
Blade 954:a "Black Edition"
What she said! :tummenupp

(men fasen va irriterad jag blev på Liv/HV när dom släppte in 2-1 målet sista sekunderna av andra perioden, så jädra onödigt att lata till sig efter att själva ha gjort mål och "bara" några sekunder kvar av perioden)

"Falken" greja ju det ändå!!!!!:Bugar

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Hatar Falk. Sån jävla bondröta. Men det var en av de bästa matcherna jag sett på länge faktiskt. Riktigt bra från båda lagen. Tror HV tar detta fast jag önskar att Skellefte gör det! Äckliga Jönköpingsbor!!!!! :)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Tror HV tar detta fast jag önskar att Skellefte gör det! Äckliga Jönköpingsbor!!!!! :)

Böjd att hålla med tyvärr... :(
Skellefteå kan kanske, om pucken studsar "deras håll", vinna en match till. Men totalt sett känns HV71 lite för starka, ett bättre lag med snäppet vassare spelare helt enkelt.

Och som jag sa tidigare, i bäst av sju vinner alltid det bättre laget. Hoppas dock jag har fel och får äta upp den här kommentaren... :)

Och om det går åt pipan för SAIK håller jag med Valmers: Hoppas att DIF tar hem guldet! :D

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Det har aldrig varit 'bäst av sju matcher'. Det är först till fyra vinster som gäller.

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Om Skellefteå hade varit bättre offensivt i PP än i BP så hade detta kunnat gå till 7 matcher. Visst är det eländigt att när de fick PP i förlängningen så kläckte jag ur mig "Ajaj, det här känns inte bra..."
Vad håller de på med? Korplag skulle ha bättre PP! :mad:

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Hoj
Crescent kompakt
Om Skellefteå hade varit bättre offensivt i PP än i BP så hade detta kunnat gå till 7 matcher. Visst är det eländigt att när de fick PP i förlängningen så kläckte jag ur mig "Ajaj, det här känns inte bra..."
Vad håller de på med? Korplag skulle ha bättre PP! :mad:

Skellefteå är helt ofantligt dåliga i PP. Det har dem också alltid varit. Allt för mycket passar och tricksande.

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
"You say tomato, I say tomato"...

Det är bäst utav sju matcher som gäller, och indirekt blir det först till fyra. Är ju enkel matematik att har ena laget fyra poäng så kan det andra onekligen inte vinna... om det inte vore bäst av nio eller elva eller whatever :tungan

manglan

Ny medlem
Gick med
28 Feb 2010
Hoj
Honda CB 400N
Nu reder vi ut detta pojkar så kan ni sen återgå till sandlådan!
Meningen är väl att ETT lag ska vinna så många matcher som möjligt utav 7? Sen är det upp till logiken... (4-0, 4-1, 4-2, 4-3?(antal matchvinster))

Men det finns ju bevisat att 1+1 inte alltid = 2 :D

Äh! Va f*n bryr jag mig? HV71 vinner lätt semi och vilket lag det blir till finalen av de där 2 snubbelfiorna till så kallade "elit"lag ska bli underhållande att se :D

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Det har aldrig varit 'bäst av sju matcher'. Det är först till fyra vinster som gäller.

Där sa du just "tomat" på två olika sätt :tummenupp

Vore det bäst av sju skulle man exempelvis spela tre matcher till om ett lag leder med 4-0 i matcher.

4-0 är väl per automatik bäst av 7, och då slutar man. Spänningen har lixom försvunnit då...

Nej tyvärr, då blir det först till 7, stor skillnad.

Menar du först till 7 vinster? Då blir det ju bäst av 13... :rofl

Nu reder vi ut detta pojkar så kan ni sen återgå till sandlådan!
Meningen är väl att ETT lag ska vinna så många matcher som möjligt utav 7? Sen är det upp till logiken... (4-0, 4-1, 4-2, 4-3?(antal matchvinster))

Dra för bövelen inte upp oss ur sandlådan nu, vi har ju precis kommit igång! :mad:

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Hoj
Ingen för tillfället
Åhhh, NOSTALGI!
Nästan synd att man "tvingas" ha en hoj för att underhålla sig själv och att den där simpla konstruktionen inte duger längre :hihi

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept