Elitserietråden 2010/2011!

KTM 620

Med lem
Gick med
8 Nov 2005
Hoj
Suzuki RM-Z 250cc-04.
Jag hade ju nästan rätt i min tidigare gissning, fast istället för Fredrik Warg 17.26 i 3:e blev det Jimmie Ericsson som brottade in segermålet 17.55 i 5:e.

Vem som helst i SAIK hade fått göra mål men bara inte den satans Ericsson, hatar hans jävla flin :huvet... Förmodligen flinar han inte när FBK tar hem guldet :yoparty:yoparty

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Blir det bättre med norska domare då?;)

:blah

Jag får hålla med om att domarna var fega, åt båda håll. "-Det är ju slutspelsfinal." Känns som att de är rädda för att påverka matchen "för mycket", men det är ju just det de gör när de inte tar solklara utvisningar. :va

Igår tyckte jag missade utvisningar var relativt jämnt fördelat åt båda håll, men det berättigar ju inte beteendet. Dessutom har FBK haft ett klart bättre PP än SAIK i slutspelet, så ur den aspekten kan det såklart ha missgynnat FBK i matchen. Jag hoppas därför att de fortsätter i samma anda..... :rolleyes: :hihi

Det är just den ursäkten som man inte får ha, ett regelbrott är ett regelbrott, även 19.30 i tredje perioden. Sen att de verkar ha svårt att hålla nivån jämn, särskilt vad gäller hakningar och slashingar, tycker jag är under all kritik när det är 2011 och slutspel.

Jag tycker också det var jämt fördelat och inte gav särskild fördel åt ett eller annat lag men det är fortfarande trist att se för mig som vill se bra hockey och skiter i vem som vinner.

Jag håller med dig, jag har länge tyckt att vi ska göra ett domar-utbyte med t.e.x Finland under kval och slutspel...

Nej, absolut inte Finland eller Ryssland, de vet ju inte vilken ände av planen de ska titta på ens. Det är fortfarande bara NHL:s domare som är professionella nog att döma hockey på hög nivå; att titta på VM eller de valfria Euro Hockey Cup-matcherna är ju skrattretande ur domarnivåsynpunkt. Tragiskt. Tur att NHL-playoff:en börjar snart...

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
:Nej, absolut inte Finland eller Ryssland, de vet ju inte vilken ände av planen de ska titta på ens. Det är fortfarande bara NHL:s domare som är professionella nog att döma hockey på hög nivå; att titta på VM eller de valfria Euro Hockey Cup-matcherna är ju skrattretande ur domarnivåsynpunkt. Tragiskt. Tur att NHL-playoff:en börjar snart...

Jo men ibland är det ju NHL-domare som dömer i VM och OS och det brukar ju inte vara någon höjdare alla gånger även om jag kan hålla med om dom Ryska domarna... Däremot så tycker jag rent allmänt att dom som dömer VM/OS brukar vara rätt okej i regel...

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Hoj
Tillsvidare hojlös
Jo men ibland är det ju NHL-domare som dömer i VM och OS och det brukar ju inte vara någon höjdare alla gånger även om jag kan hålla med om dom Ryska domarna... Däremot så tycker jag rent allmänt att dom som dömer VM/OS brukar vara rätt okej i regel...

Absolut är det så men jag tror det är för att de jobbar i team i NHL; de har ju kört 4-domarsystem så länge nu att de troligen blir lätt desorienterade när de kommer till VM/OS. Att de dessutom ska släppa på sina guidelines när det gäller spelförstörande och tänka på en hel massa andra regler gör nog inte saken bättre. ;)

Pluggen

För mycket är lagom!
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
Yamaha TRX850, Kawasaki GPZ900
Absolut är det så men jag tror det är för att de jobbar i team i NHL; de har ju kört 4-domarsystem så länge nu att de troligen blir lätt desorienterade när de kommer till VM/OS. Att de dessutom ska släppa på sina guidelines när det gäller spelförstörande och tänka på en hel massa andra regler gör nog inte saken bättre. ;)

Hursomhelst så tror jag att det skulle vara ett lyft om man tog in utländska domare under kval och slutspel så kanske man kan minimera risken för att domarn skulle vara enögd iaf.:)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Det kan ju ske ibland men över sju matcher, njaaa. Kul matchserie kan det bli i varje fall.

Hoppet är det sista som överger människan... 1-1 i matcher, även om vi fick kriga hårt för hemmavinsten.

De två finalmatcher som gått hittills ska erkännas att FBK övertygat mer... Inte helt oväntat heller. :gnissla

Njuter dock mest av att bara kunna skriva "Finalmatcher" med avseende på SAIK just nu! Jag var 8 bast och lekte tjuv å polis senast det hände... :D

Last edited:

Lorden

www.skitsnack-mc.se
Gick med
17 Jul 2005
Hoj
BMW R 1200R
Hoppet är det sista som överger människan... 1-1 i matcher, även om vi fick kriga hårt för hemmavinsten.

De två finalmatcher som gått hittills ska erkännas att FBK övertygat mer... Inte helt oväntat heller. :gnissla

Njuter dock mest av att bara kunna skriva "Finalmatcher" med avseende på SAIK just nu! Jag var 8 bast och lekte tjuv å polis senast det hände... :D

Å nu är du 41 och leker med dig själv...;)

Magnif Bastard

nästan perfekt
Gick med
19 May 2007
Hoj
Familjepaus
Å nu är du 41 och leker med dig själv...;)

Evolution at its best :D
Fortsätter det så här kan jag gå hur långt som helst... :yoparty

Sluta prata med min fru nu :mad:

Mycket hockey ikväll... :)
Swe leder med 2-0 mot Tyskland och Modo leder "ångestmatchen" med 2-0 mot Slöddertälje.

dizzy

Var är min rotorhoj?
Gick med
30 May 2008
Hoj
Trajja TT600 -02
hade sånn schyst drömm inatt ...
jag drömde att SAIK vann SM guldet med 4-3 i matcher :)

valmers

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
E-Wheels E2S V2 MAX
Jaha, Sudden Death. Darrig domarinsats.

Edit: HAHAHA, måttligt chockade TV4:s vrålpartiska kommentatorer blev av vinstmålet. Jag gillert!

Last edited:

Norman

Får jag vara här?
Gick med
2 Aug 2009
Hoj
CRF450R -06, EXC 250 -09
Va fan, jag missade tillome avgörandet, de går för snabbt när de stora pojkarna snäpper upp ett snäpp. :D

Nyheter
EICMA 2024: Yamaha

Yamaha gasar på friskt infö...

Honda NT1100 med semi-aktiv fjädring

Honda har uppdaterat NT1100...

Yamaha Tracer 9 uppdateras

Sporttouring-modellerna TRA...

EICMA 2024: Ducati

Som väntat släppte de itali...

Royal Enfield lanserar nytt varumärke för eldrivna motorcyklar

Royal Enfield har tagit ste...

Honda ICE Concept